Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Holnap rajtol a 24. Mille Miglia Storico

2006.05.10

Forrás: Mercedes-Benz, Hírek
2006. május 11. és 14. között ismét autósport-történeti zarándokhellyé alakul át a Garda-tó déli csücskének közelében fekvő észak-olaszországi Brescia. Innen indul a 24. Mille Miglia Storico, amely Bresciából indul, és oda is tér vissza Róma érintésével.


Szinte a kezdetektől szoros kapcsolat fűzi a Mercedes-Benzt a Mille Migliához. Éppen történetének ötödik évtizedét kezdte meg az automobil, amikor 1927-ben meglengették az első, „Mille” rajtzászlaját. Három évvel később a Rudolf Caracciola / Christian Werner páros már rajthoz állt a megmérettetésen, és összetettben a hatodik helyet szerezte meg 7 literes SSK-versenyautójával.

1931-ben Caracciola és navigátora, Sebastian egy Mercedes-Benz SSKL-lel indultak 16:19:10 órás időrekorddal teljesítette az 1600 km hosszú Brescia-Róma-Brescia útvonalat. 101 147 km/h átlagsebességük egyrészt új csúcsot szemléltetett, másrészt ez volt az első alkalom, hogy kompresszoros autó győzni tudott ezen a nehéz távolsági versenyen. Egyúttal ez volt az első külföldi páros, amely felállhatott a dobogó legfelső fokára.

A második világháborút követően is gyakran diadalmaskodtak Mercedes-Benz-autóval versenyző csapatok a Mille Miglián. 1955-ben érkezett el a tetőpont, amikor is a brit Moss / Jenkinson duó egy gyári 300 SLR-rel mindmáig érvényes időrekordot állított fel, és megszerezte az összetett győzelmet. Juan Manuel Fangio pedig szenzációs autózással a második helyen ért célba, szintén egy 300 SLR-rel, ráadásul navigátor nélkül.

Eredeti formájában, azaz közúton lebonyolított, világbajnoksági rangú távolsági autóversenyként politikai okokból utoljára 1957-ben rendezték meg a Mille Migliát −idővel túl veszélyessé vált e nagyszabású kaland. Ezt követően 20 évre eltűnt a nemzetközi motorsport naptárából.

1977-ben feltámadt poraiból „Mille Miglia Storico“ néven, történelmi versenyautók számára rendezett eseményként, de már nem gyorsasági, hanem átlagtartó futamként. A Mercedes-Benz a Mille Miglia ezen „szelídített” változatához is hű maradt: 1986-ban, az automobil történetének 100. évében 1929-ben gyártott Mercedes-Benz SSK típusú autójával a német Schildbach / Netzer páros szerezte meg az összesített győzelmet. 1989-ben és 1997-ben az olasz Valseriati győzedelmeskedett – előbb Faveróval egyetemben egy 1955-ös évjáratú 300 SL, majd Sabadinivel egy, a Mercedes-Benz Múzeum tulajdonát képező 1952-es 300 SL-prototípus volánja mögött.

Mille Miglia Storico - kortalan versenyhangulat

Az emlékeket idéző rendezvény központja természetesen a rajt és a cél helyszínéül szolgáló Brescia. A Mille Miglia hétvégéjén ismét zsúfolásig megtöltik az óváros utcácskáit a világ minden tájáról érkező nézők. Ezrek szeretnék viszontlátni és ha csak egy pillanatra is, megérinteni az egykori versenyautókat, mint az eredeti Mille Miglia kortanúit. Erre csütörtökön 9.30 és 18.00 óra között, két órával a rajt előtt, a műszaki átvétel és a regisztráció keretében kínálkozik a legjobb alkalom.

Ezúttal nem a Piazza Vittorián, hanem 1929-hez és 1930-hoz hasonlóan a Piazza Loggián kerül sor a versenyt megelőző seregszemlére. Itt is találkozni lehet majd az egykori autóversenyzők színe-javával.

A nagy fellépés

Ezúttal öt kontinens 27 országából, 57 autómárka képviseletében vonul fel a műszaki átvételre a futamon induló 375 gépkocsi alkotta színes mezőny. Szokás szerint olyan kevéssé ismert nevek is felbukkannak benne, mint az Allard, az Autobleu, az Ermini vagy a Gilco. Részvételükkel ezek a márkák is nagyban hozzájárultak a történelmi Mille Miglia népszerűségéhez.

Az idei mezőnyben Alfa Romeóból (35), Ferrariból (34) és Mercedes-Benzből (33) lesz a legtöbb, ezeket követi a Porsche (24) és a Fiat (22), valamint a BMW és Bugatti egyaránt 21 darab gépkocsival. Az országok szerinti összetételt tekintve Olaszország áll az első helyen (163), megelőzve Németországot (83), az Egyesült Államokat (27), Angliát (21) és Svájcot (20).

A Mercedes-Benz-autók nemzetközi mezőnyét egy darab 710 SSK, hat darab 720 SSK, egy darab 180 D, egy darab 220 A, huszonkét darab 300 SL, valamint egy darab 300 SLR (Jochen Mass irányításával) és egy darab 300 SL-prototípus alkotja. Két darab limuzin, egy 720 SSK, hét darab 300 SL és a 300 SL-prototípus a DaimlerChrysler Classic gyűjteményéből származik.

A 300 SLR versenyautó az ötszörös Forma-1-es világbajnokra, Juan Manuel Fangióra és az 1955. évi Mille Migliára való emlékezésként a hivatalos 216-os mellett a történelmi 658-as rajtszámot is viseli majd. Ezzel arra hívja fel a figyelmet, hogy bár a nevezett esztendőben egyedül tette meg a távot az argentin világbajnok, második helyen ért célba csapattársa, Stirling Moss mögött.

A DaimlerChrysler AG több éve rendszeresen a Mercedes-Benz Classic Car Clubot bízza meg a rendezvény megszervezésével. A száz százalékos leányvállalatként tevékenykedő szervezet elsődleges feladata, hogy világszerte segítse a Mercedes-Benz klubok működését: jelenleg közel 70 egyesület működik összesen 75.000 taggal.

www.mercedes-benz.hu                    


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: