Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Allianz otthonbiztosítási kutatás: 10-ből 8-an fontosnak tartjuk az értékkövetést

2023.12.04

Forrás: MorphoCom - Allianz Sajtóközlemény
• A válaszadók 91 százalékának van otthonbiztosítása, vagy szeretne kötni.
• 10-ből 8-an az ingatlan mellett az ingóságaikra is szerződnek.


•  Ugyanennyien tudják, hogy fontos a biztosítás rendszeres felülvizsgálata az ingóságok éves értéknövekedése alapján, mégis csak 6-an cselekszenek ennek megfelelően.
•  Többek között ez derül ki az Allianz Hungária lakásbiztosítási szokásokat vizsgáló kutatásából.*1 

Folyamatosan növekvő piac
A biztosítótársaság felmérése szerint a megkérdezettek 85,5 százalékának van lakásbiztosítása, további 5,5 százalék pedig szeretne kötni. 5,5 százalék számára nem releváns még ez a típusú biztosítás, mert jelenleg bérleményben lakik. Csak 3,6 százalék vallja, hogy nincs lakásbiztosítása és később sem tervez ilyet kötni. A MABISZ adatai ennél valamivel alacsonyabbak, a szövetség statisztikái alapján a hazai ingatlanbiztosítási piac telítettsége 73-74 százalék körül mozog évi 350-550 ezer új szerződéskötés mellett.*2 A magas biztosítási arány az Allianz tapasztalatai szerit nem kizárólag az ügyféltudatosságból, mint inkább a lakáshitelek számából adódik. A bankok ugyanis sok esetben a hitelkonstrukcióban kötelezik a felvevőket az ingatlan biztosítására.

Az okosotthon rendszereket, a robotfűnyírót és a jakuzzit is biztosítjuk
10-ből több mint 8-an az ingatlan mellett az ingóságaikra egyaránt kötnek biztosítást, derül ki a friss kutatásból, amiből az látszik, hogy tudatosan gondoskodunk az otthonunkban található  valamennyi értékünkről. Az Allianz tapasztalatai is azt mutatják, hogy az ügyfelek már valóban teljes körűen gondoskodnak az otthonuk biztonságáról, ami részben köszönhető a különböző biztonsági rendszerek, megújuló energia eszközök – pl.: napelem, napkollektor, hőszivattyú –, az egyre újabb és drágább elektronikai eszközök, illetve a luxus kényelmi cikkek – pl.: szauna, jakuzzi, medence – háztartásokban való megjelenésének és terjedésének. 
___
*1  Forrás: Az Allianz Hungária Zrt. „Hogyan választunk lakásbiztosítást?“ elnevezésű online, nem reprezentatív kérdőíves felmérése november 8. és november 22. között zajlott 475 válaszadó részvételével.
*2  https://novekedes.hu/biztositas/vegyes-evet-zartak-a-magyar-biztositok  

Vajon foglalkozunk az otthonbiztosításunk értékkövetésével is?
A karácsonyi ünnepi időszak is hozhat változást az ingatlanunkban lévő ingóságok értékében, hiszen a legnépszerűbb ajándék a játékot követően évek óta egyértelműen az elektronikai cikk*3. A fa alá kerülő LCD tévé, konyhai robotgép, esetleg drón pedig növeli az otthonunk értékét. Ráadásul az év vége jó apropó arra, hogy az egész évet végiggondoljuk olyan szempontból, hogy a karácsonyon felül hány egyéni ünnep és nagyobb ajándék, valamint kisebb-nagyobb évközbeni családi beruházás gazdagította még az otthonunkat. Éppen ezért nagyon fontos a lakásbiztosítások időszakos felülvizsgálata és az értékkövetés, hiszen a tárgyi eszközök változása mellett az igényeink is változhatnak.

Jó hír, hogy az Allianz felmérése szerint 10-ből 8-an tudjuk, hogy az otthonbiztosításunkat rendszeresen szükséges felülvizsgálni és akár frissíteni is. Viszont ennél kevesebben, csak 10-ből 6-an tesszük ezt meg kellő rendszerességgel: tehát évente vagy ennél gyakrabban. 10-ből 3 ember csak két-három évente, 1 pedig még ennél is ritkábban foglalkozik ezzel. A felmérés tanulságai szerint azok foglalkoznak megfelelő rendszerességgel a biztosításuk értékkövetésével, akik napra, hónapra pontosan tudják, mikor van a szerződésük évfordulója (10-ből 6 ember).

Ha változtatunk, akkor viszont már nem csak értékkövetünk
Ha viszont végül rászánjunk magunkat a biztosításunk revíziójára, nem feltétlenül csak a megfelelő értékkövetés miatt tesszük. A konstrukcióváltoztatás 3 legfőbb oka az Allianz felmérése alapján az ingatlan és az ingóságok értéknövekedése miatti alulbiztosítottság elkerülése (57,1%), a biztosítási díj növekedése (20,2%), vagy a plusz szolgáltatással, illetve konstrukcióval történő bővítés igénye (14,7%).

„A felmérés egyik legfontosabb visszacsatolása számunkra, hogy az ügyfeleink többsége (52,6%) akkor sem váltana biztosítót, ha változtatna a jelenlegi otthonbiztosítása paraméterein. A legtöbben azért, mert bennünk bíznak meg leginkább a piacon (54,7%), illetve mert elégedettek a jelenlegi díjszabásuk ár-érték arányával (39,4%), de sokan az Allianz kárrendezési folyamataival (24,8%), illetve ügyfélszolgálatával (24,4%) kapcsolatos pozitív tapasztalataik miatt ragaszkodnak hozzánk. Ügyfél visszajelzéseink alapján is azt látjuk, hogy azok, akiknek már volt aktív kárrendezési tapasztalata az Allianz-cal, magasabbra értékelik kárrendezési folyamatainkat, mint azok, akikkel még nem történt káresemény. Erre a területre is igaz a mondás, hogy a puding próbája az evés” – mondta Tollmayer György, az Allianz Hungária lakossági vagyon termék- és portfólió menedzsment osztályának vezetője.
___
*3  MTI hír: https://index.hu/belfold/2023/11/16/karacsony-ajandek-inflacio-yettel/  

Az Allianzról
A világ vezető biztosítóinak és vagyonkezelőinek egyikeként az Allianz Csoport több mint 70 országra kiterjedő magán- és vállalati ügyfelei a 126 milliót* is meghaladják. Az Allianz személyi és vállalati biztosítási szolgáltatások széles körét nyújtja ügyfelei részére a vagyon-, élet- és egészségbiztosítástól kezdve az asszisztencia-szolgáltatásokon át egészen a hitelbiztosításig és globális üzleti biztosításig. A világ egyik legnagyobb befektetőjeként az Allianz mintegy 809 milliárd eurót kezel biztosítási ügyfelei megbízásából. Ezenkívül vagyonkezelőink – a PIMCO és az Allianz Global Investors – 2,0 billió euró értékben kezelik harmadik felek vagyonát. Üzleti folyamatainkba és befektetési döntéseinkbe szisztematikusan beépítettük az ökológiai és a társadalmi szempontokat, így a Dow Jones Fenntarthatósági Index alapján a biztosítási iparág élvonalába tartozunk. 2021-ben 155.000-nél is több munkatársunkkal csoportszinten összesen 148,5 milliárd euró bevételt és 13,4 milliárd euró üzemi nyereséget realizáltunk.

Ezekre az adatokra minden esetben az alábbiakban szereplő felelősségkizáró nyilatkozat vonatkozik.
* Beleértve az Allianz-ügyfelekkel rendelkező, nem konszolidált szervezeteket is.

Jövőre vonatkozó állításokkal kapcsolatos figyelmeztetés
A jelen dokumentumban foglalt állítások olyan, jövőre vonatkozó kilátásokat és várakozásokat foglalhatnak magukban, amelyek a vezetőség jelenlegi nézetein és feltételezésein alapulnak, és ismert, illetve ismeretlen kockázatok és bizonytalanságok övezhetik őket. Előfordulhat, hogy a tényleges eredmények, teljesítménymutatók vagy események lényegesen eltérnek az ilyen jövőre vonatkozó állítások kifejezett vagy kikövetkeztethető tartalmától.

Ilyen eltérés oka lehet bármely változás többek között – de nem kizárólagosan – az alábbi tényezőkben: (i) az általános gazdasági feltételek és versenyhelyzet az Allianz alapvető üzletágában vagy főbb piacain, (ii) a pénzügyi piacok teljesítménye (különösen a piaci ingadozások, valamint a likviditási és hitelkockázati események), (iii) az Allianz Csoporthoz, más ismert vállalatokhoz és általában véve a pénzügyi szolgáltatások ágazatához kapcsolódó kedvezőtlen sajtóvisszhang, szabályozási intézkedések vagy pereskedés (iv) a biztosítási káresetek – beleértve a természeti katasztrófákból származókat is – gyakorisága és súlyossága és a kárköltségek alakulása, (v) a halálozási és megbetegedési szintek és trendek, (vi) a megtartási szintek, (vii) a hitelek nemteljesítésének mértéke, (viii) a kamatszintek, (ix) a devizaárfolyamok, különösen az EUR/USD árfolyam, (x) a jogszabályok és előírások – azon belül az adózási szabályok – változásai, (xi) az akvizíciók – beleértve a kapcsolódó integrációkat és reorganizációs intézkedéseket – hatásai, és (xii) az általános versenyfeltételek, amelyek minden esetben helyi, regionális, országos és/vagy globális szinten értelmezendők. Számos ilyen változást kedvezőtlenül befolyásolhat a terrorizmus.

Önkéntes naprakésszé tétel
Az Allianz nem vállal kötelezettséget a jelen dokumentumban foglalt információk vagy jövőre vonatkozó állítások naprakésszé tételére, kivéve, ha az adott információ közzétételét jogszabály írja elő.

www.allianz.hu    


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Drón ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Ingatlan, építőipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; Solar, napenergia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: