Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Schaeffler kiemelkedő innovációja: 200 millió kettőstömegű lendítőkerék

2023.10.30

Forrás: Schaeffler Sajtóközlemény
• Csendesebb futás, nagyobb menetkomfort és kevesebb üzemanyagfogyasztás a Schaeffler kettőstömegű lendítőkerekének köszönhetően


• Közel négy évtizede vezető alkatrész a piacon a termék a belsőégésű motorral ellátott és a hibrid meghajtású járművek területén egyaránt 
• A Schaeffler munkavállalóinak komoly szakértelmét igazolja a lendítőkerék sikere 

Csendesebb futást biztosít, csökkenti a motorzajt és segít az üzemanyag-megtakarításban. Ez a kettőstömegű lendítőkerék – egy belsőégésű motorral és hibrid hajtással ellátott járművekhez gyártott alkatrész. A Schaeffler 1985-ben a zajcsökkentés és menetkomfort növelése érdekében dobta piacra a terméket úttörő innovációként. Mostanra már 200 milliomodik darab is kiszállításra került. „A kettőstömegű lendítőkerékkel történelmet ír a Schaeffler az autóiparban. Ami négy évtizeddel ezelőtt az Otto motorok lengéscsillapítására szolgáló okos ötlettel kezdődött, az a termék még ma is javítja a járművek komfortját, és egyidejűleg csökkenti az üzemanyag felhasználásukat, végső soron a CO2 kibocsátásukat” – mondja Matthias Zink a Schaeffler Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója.

A vállalat ezt a terméket a bühli, a szombathelyi (magyarországi) és a Taicang-i (kínai) üzemeiben gyártja a vevőik számára. Csak a bühli gyárban - a lendítőkerék szülőhelyén – több, mint 100 millió kettőstömegű lendítőkereket állított elő a Schaeffler.

A folyamatos fejlesztésnek köszönhető a piaci siker

Az 1980-as években fejlesztette ki a Schaeffler a kettőstömegű lendítőkereket a bühli telephelyen. A vállalat 1989-ben érte el a piaci áttörést. Az elsődleges lendítőkerék a kezdetekben még öntött vagy kovácsolt acélból készült, azonban a Schaefflernek a fémformálási technológiában szerzett szakértelmével sikerült a másodlagos lendkerék kivételével valamennyi alkatrészt formálható lemezből gyártania. Így az egész rendszer könnyebb lett, és ezzel sikerült megteremteni a kettőstömegű lendítőkerék széleskörű alkalmazásának alapját. 1998-ban a gyártott mennyiség már elérte az évi közel kétmilliós darabszámot, ezzel Európában minden ötödik kéziváltós autó profitált a Schaeffler által gyártott termék lényegesen jobb zaj- és komforttulajdonságából. De ez még nem volt elég: a centrifugális inga típusú abszorber 2008-as bevezetésével a vállalat még jobb rezgésszigetelést tudott elérni. Napjainkban a Schaeffler több száz különböző változatban gyártja ezt a rendszert több, mint 50 vevő részére szerte a világon.

A torziós rezgések hatásos csökkentése

A motor és a sebességváltó közé szerelt kettőstömegű lendítőkerék megakadályozza, hogy a motor dugattyújáról származó torziós rezgések a hajtáslánc mentén tovább terjedjenek a sebességváltó felé. A lendkerék centrifugális inga típusú abszorberének ingatömege a motor forgásirányával ellentétes erőt fejt ki. Ez szinte teljesen kioltja a motor által keltett torziós rezgéseket, ami jelentős előnyökkel jár, különösen alacsonyabb motorfordulatszám mellett. A rendszer rendkívül hatékony eszköz a hajtáslánc zajának elnyelésére is. Azonban a kettőstömegű lendítőkerék nem csupán kényelmi eszköz; az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti. Ennek egyik módja az, hogy megkönnyíti a vezetést az üzemanyag-hatékonyabb, alacsonyabb motorfordulatszám-tartományban, ami szintén csökkenti a CO2-kibocsátást.

www.schaeffler.hu     


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Múzeum, ipartörténet, veterán ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; D nyomtatás ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Schaeffler

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: