Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Betöltés...

Az IAA Müncheni Nemzetközi Autószalon szabadterületén az e-CUPRA ABT XE1 újraértelmezéseként a CUPRA bemutatja Tavascan Extreme E Concept modelljét

2021.09.13

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- A CUPRA ezúttal Extreme E versenyautójába örökíti génjeit, még határozottabban érvényesítve a márka karakterét


- Lenszálakat alkalmaztak a CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes karosszériaszerkezetében, egyszerre növelve hosszú távú fenntarthatóságát, illetve téve még környezetkímélőbbé
- A mérnökök 3D-nyomtatással készült alkatrészeket alkalmaztak a tisztán elektromos versenyautó egyszerűbb konstrukciója, fokozott alkalmazkodóképessége és kedvezőbb javíthatósága szolgálatában
- A CUPRA Tavascan Extreme E koncepció már e merőben újszerű és kihívó márka jövőbeni sorozatgyártású SUV-modelljének formatervezési irányvonalára utal

München/Budapest, 2021. szeptember 13. – CUPRA Tavascan Extreme E Concept modelljébe örökíti tovább génjeit a CUPRA. A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjáró a márka Extreme E kalandjának következő állomása, egyben kitekintés a jövőbeni sorozatgyártású CUPRA Tavascan formai nyelvezetére. Utóbbi a márka immár második száz százalékban elektromos modellje, Barcelonában tervezik, illetve fejlesztik, s 2024-ben érkezik az európai és a tengerentúli piacokra.

A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes egészében újszerű külső formavilágát száz százalékban CUPRA-gének és a természetes anyagválasztás teljeskörű megközelítése jellemzi – egyszerre növelve hosszú távú fenntarthatóságát és adaptálhatóságát, illetve könnyítve szerelhetőségét.

„Erősen hiszünk az Extreme E projekt egészében” – mondta Antonino Labate, a CUPRA stratégiai, üzletfejlesztési és operatív igazgatója. „Az elektromossá alakítás, a hosszú távú fenntarthatóság, a nemek közötti egyensúly és a sokszínűség a CUPRA és az Extreme E közös értékei. A CUPRA Tavascan Extreme E Concept egyértelmű bizonyítéka mindazon kemény munkánknak, amit annak érdekében végeztünk, hogy a CUPRA a következő szezonban is versenyezhessen.”

Az újdonság első és hátsó kialakítása egyaránt jelentősen megváltozott az Extreme E sorozat első szezonjában induló versenyautóéhoz képest. LED-technika kínált nagyobb szabadságot a CUPRA génjei jellemezte modell elkészítése során, amelynek még impozánsabb megjelenést kölcsönöz a háromszög-fényszórók mindkét oldalon hármas csoportba rendezett grafikája.

A világítás 3D-nyomtatott szerkezeti elembe építve jelenik meg, amelyet a CUPRA Tavascan Extreme E Concept élvonalbeli technikája jegyében alkalmaztak a tervezők.

A 3D-nyomtatott alkatrészek használata hatékonyabb megoldás, mivel mindössze hat óra alatt legyárthatók, s a csapat így különösen gyorsan alkalmazkodhat a változásokhoz. Legyen éppen szó ütközésről vagy a világítás pozíciójának módosításáról, az alkatrészek nagyon rövid idő alatt, illetve körülményes és költséges szerszámok használata nélkül dolgozhatók át.

„A CUPRA Tavascan Extreme E Concept tisztán elektromos versenyterepjárónk következő fejlesztési szintje, még több CUPRA-génnel és a márka jövőbeni formatervezési irányvonalára utaló dizájnnal. Mindemellett természetesen műszaki fejlődést is képvisel” – hangsúlyozta Xavi Serra, a CUPRA Racing műszaki fejlesztési vezetője. „A CUPRA Tavascan Extreme E Concept teljes karosszériaszerkezetében lenszálakat alkalmaztunk a hosszú távú fenntarthatóság szolgálatában, 3D-nyomtatott elemei pedig gyorsan újragyárthatók, hogy az autó mindenkor minél előbb visszatérhessen a versenybe.”

Az Extreme E versenysorozat azonban a környezettudatosság növeléséről is szól, s a CUPRA Tavascan Extreme E Concept e tekintetben is tágítja a határokat, tovább bővítve hosszú távú fenntarthatóságát.

A lehető legszélesebb körben használva a lennövényből kinyert lenszálakat a karosszériaszerkezetben, a szénszálerősítésű műanyag (karbon) alkatrészek kiváltásával jelentősen mérsékelhető a jármű környezetkárosító hatása. Mindez a menetteljesítmények kárára kötött kompromisszumok nélkül érhető el, miközben az anyag ugyanúgy megmunkálható, a mérnökök által kívánt formák és lekerekítési sugarak szerint. Olyan technológia, amely a sorozatgyártású gépkocsikra is könnyen adaptálható.

Átdolgozott karosszériájának fényezése és dekorációja is nagyban hozzájárul, hogy a CUPRA Tavascan Extreme E Concept mindenkor jól észrevehetően kitűnik környezetéből, járjon épp sarkvidéki tájon, sivatagban, gleccserek között vagy tengerparton.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű versenyterepjárót réztónusú motívumok díszítik, mégpedig a jól ismert CUPRA-logó, a tájban haladó autó csillogását és mozgásának hatását erősítő mintázati textúra és dinamikus vonalak, valamint az átfedésben megjelenő, erőteljes térhatást keltő CUPRA-embléma formájában.

„A CUPRA Tavascan Extreme E Concept rendkívüli megjelenése és tisztán elektromos hajtása mellett újrahasznosítható és szerves anyagaival – például a lenszálakkal – most még fenntarthatóbbá is vált” – emelte ki Jutta Kleinschmidt CUPRA-pilóta. „Alig várom már, hogy versenyezhessek az új tervezésű verzióval!”

A CUPRA Tavascan Extreme E Concept 54 kWh energiatároló képességű akkumulátorral készült, amely az optimális hátsó tömegeloszlás érdekében a cockpit mögött helyezkedik el. A versenygép a versenysorozat szabályzatának megfelelően álló helyzetből mintegy 4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.

A CUPRA már a kezdetektől az Extreme E sorozat résztvevője, ahol erőit fő partnerével, az ABT Sportsline csapatával egyesítve az első autómárkaként jelentette be indulását. Az Extreme E versenysorozat a CUPRA elektromossá alakítási kutatásait is segíti, miközben egyszerre támogatja a hajtásrendszerek elektromossá alakítását, a hosszú távú fenntarthatóságot és a nemek közötti egyenlőséget.

Thomas Biermaier, az ABT Sportsline vezérigazgatója:

„Majdnem pontosan egy éve jelentettük be a CUPRA csapatával folytatott partneri együttműködésünket és mutattuk be az e-CUPRA ABT XE1 terveit. Azóta sokak figyelmét felkeltettük együttműködésünkkel – versenyen és azon kívül egyaránt. A CUPRA formatervezői és mérnökei által kifejlesztett, saját karosszériaszerkezet a következő lépés szoros és sikeres együttműködésünkben. A Tavascan Extreme E Concept egyszerűen remekül fest, egészen legapróbb részleteiig. Most az a feladatunk, hogy az első trófeákat is mielőbb megszerezzük vele.”

Alejandro Agag, az Extreme E alapítója és vezérigazgatója:

„Örömömre szolgál, hogy a CUPRA bemutatta a CUPRA Tavascan Extreme E Concept modelljét, mivel ezzel már a második gyártó, aki saját karosszériáját használja Extreme E csapatában. Ezzel nem csupán újabb stílussal és egyéniséggel gazdagodik versenysorozatunk, hanem – mivel a CUPRA a jövőben sorozatgyártású kivitelben is be kívánja mutatni e modelljét – az Extreme E azon céljait is támogatja, hogy egyfajta globális marketingbemutatóként szolgáljon partnereink számára. Gratulálok ennek a jövőbemutatóan gondolkodó és részletes jövőképpel rendelkező csapatnak, a CUPRA Tavascan Extreme E igazán nagyszerű konstrukció. Alig várom már, hogy az Extreme E versenyein is bemutatkozzon.”

A CUPRA egy különleges márka, amely a feltűnő dizájnra és az elektromos teljesítményre épül, és a SEAT-ot a sportosság új értelmezésével a következő szintre emeli. Második működési évében a CUPRA értékesítése 2019-ben 71,8% -kal növekedett, megközelítve a 24 700 darabot, a CUPRA Ateca sikerének köszönhetően. Az új székhely megnyitásával együtt a CUPRA 2020-ban termékoffenzívát fog végrehajtani a CUPRA Leon és a CUPRA Formentor megjelenésével. Amellett, hogy globális szövetséget kötött az FC Barcelona-val, és annak kizárólagos hivatalos autóipari és mobilitási partnerévé vált, a CUPRA elit bajnokcsapatot hozott létre, mint például a német kapus Marc ter Stegen vagy a svéd autóversenyző, Mattias Ekström, aki részt vesz a PURE ETCR sorozatban a CUPRA e-Racerrel. A CUPRA világ él és készen áll arra, hogy meghódítsa az autózás szerelmeseinek szívét, közel 250 CUPRA szakemberrel szerte a világon.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; e-sport ; - Seat ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor ; Kiállítás, konferencia

Legújabb Cégfelvásárlás hírek:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 9.000 ipari hírből: