Az oldal használatával hozzájárul a cookie-k (sütik) elemzéséhez és tartalmakhoz történő felhasználásához.   További információk  


K e r e s ü n k termelő ipari cégeket fejlesztésre és felvásárlásra is, k o n k r é t befektetési és vételi i g é n y e k r e.
Szinte mindegyik ügyfelünk vidéki, szeretünk vidékre felmenni.
8 % feletti hozammal: Bérbeadott üzleti ingatlan céggel eladó, 17 M Ft/év bevétellel, 119 M Ft
AJÁNLATUNK:  Ipari céget keresünk   Eladó ipari cégek   Eladó ipari ingatlanok Oldaltérkép   Rólunk   Híreink   Hirdethet   Hírek közzététele 
SZOLGÁLTATÁSAINK:  Cégkeresés   Eladási, vételi tanácsadás   Befektető ajánlás, keresés, közvetítés   Cégfejlesztés   Cégből kiszállás   Ipari Blog 
NEWS:  Ipari cégek   Ipari hírek   Kiállítás   Autó, jármű   Automatizált vezetés   Robot   MI   3D nyomtatás   Riport   Cégfelvásárlás 

A cég eladása

KapcsolatKapcsolat ; ÁSZF
2018.11.12.
Kereső

IpariCégek.hu érdekeltség:
EladóCégek.hu: Hogyan
tudja jól eladni ipari cégét?


Ipari cégeladásról egyszerűen:
a CégeladásBlog.hu, a www.eladocegek.hu oldalain.


IpariCégek.hu érdekeltség:
Ipariingatlanok.hu hirdetések:


Tulajdonosi Hirdetések (H.)
HIRDETHET: Tulajdonos (H.)
és Ingatlanközvetítő (IH.).

Telek ingatlanok:
Telekingatlanok.hu


IpariCégek.hu



Térkép
Google Maps

YouTube
YouTube

Ipartörténet:
- Retro Design Center
- Maróti Motorgyűjtemény

- IpariCégek.hu:
. Múzeum, ipartörténet
- Ipartörténet videók




Segítség a honlap használatához
Oldaltérkép ;
Rólunk ;
Híreink ;

Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu
YouTube videó csatornánk:
- hírei ;
- lejátszási listái ;
- aldomain.ipari.hu listái ;

IpariCégek.hu

A Bosch önjáró autófejlesztései 2018-ban
2018.10.22
Forrás: IpariCégek.hu Riport
Oliver Schatz, a Robert Bosch Kft. ügyvezető igazgatója, a Budapesti Fejlesztési Központ vezetője válaszolt kérdéseinkre

- Mióta foglalkozik a Bosch Magyarországon automatizált vezetést segítő rendszerekkel?

A 2005-ben alapított Bosch Budapesti Fejlesztési Központ Európában – Németország után – a Bosch második legnagyobb fejlesztési központja, jelenleg több mint 2400 mérnököt foglalkoztat és a közeljövőben további bővítést is tervez. A folyamatosan bővülő K+F központban a Bosch mérnökei főként a jövő mobilitási megoldásain dolgoznak, mint például az automatizált vezetés és az elektromos mobilitás. A vezetéstámogató rendszerek fejlesztését, amelyek az önvezető járművek alapjait képezik, 2010-ben kezdtük meg.  Ezenkívül számos járműelektronikai- és mechanikai alkatrész, valamint komplett rendszerek fejlesztését végzik: ilyenek például az ABS, az ESP, a légzsák, a motorvezérlő, az elektromos motorok, az ablaktörlőrendszerek, vagy az automata parkolási rendszerek is, valamint az elektromos mobilitás új területei. A kapcsolódó összes munkafázist helyben végezzük, ideértve a rendszer- és algoritmusfejlesztést, az elektromos és mechanikus tervezést, a szimulációt, továbbá a megbízhatósági ellenőrzéseket és teszteket is.

- Mennyiben más technológiai felépítést igényel az önvezető jármű?

Napjainkban az autókban fellelhető összes technológia a vezető támogatására fókuszál. Mindez azt jelenti, hogy bizonyos előre jól meghatározott helyzetekben, mint például a sávtartás, vagy éppen a sávváltás, a rendszer segítséget nyújt a sofőrnek a döntés meghozatalában.

Az önvezető autók esetében a legnagyobb különbség az autók önálló döntéshozatalában rejlik, előre nem meghatározott helyzetekben is. A mesterséges intelligenciáról így sokkal tágabb értelemben beszélhetünk, ugyanis szenzorok segítségével képes érzékelni és értelmezni a környezetét, elemezni, a lehetséges kimeneteleket felvázolni és azok alapján a megfelelő döntést meghozni.

- Jelenleg az átlagember számára nehezen elképzelhető, hogy az önvezető autó közlekedése közben, más tevékenységből, riasztásra, zökkenőmentesen lehetne visszavenni az irányítást. Hogyan látja megoldhatónak a vezetés gyors visszavételét, ehhez általunk még nem ismert új eszközök technológiák is várhatók?

Ez egy nagyon összetett témakör és egyben az egyik legnagyobb kihívás is. Először is minél hamarabb tudnunk kell, hogy mely autók és egyéb tárgyak lehetnek hatással az útvonalra, pontosan hol vannak, milyen sebeséggel és milyen irányba haladnak. Hatalmas mennyiségű adat alapján kell az autónak előre érzékelnie a veszélyes helyzeteket. Ehhez többek között nagy érzékeléstartományú szenzorokra van szükség, valamint állandó és megbízható információcserére a járművek között. Egy egyszerű számítás: 300 méter megtétele 100 km/h sebességgel kevesebb mint 10 másodpercet vesz igénybe. 300 méter távolságból érzékelni valamit és reagálni a legvalószínűbb helyzetekre kevesebb mint 10 másodperc alatt sokkal nagyobb kihívás, mint azt gondolnánk és sokkal nagyobb teljesítmény szükséges hozzá, mint ami napjainkban rendelkezésünkre áll az úgynevezett robotpilóta rendszerekkel. Egy kis pszichológia is szükséges mindehhez – meg kell találni azokat a jelzéseket, melyek figyelmeztetik a sofőröket, de nem esnek pánikba tőle.

- A biztonság elsődlegessége nagyon emberbarát szempont. Önvezető járműnél melyek a főbb biztonsági elvárások?

Az elsődleges ok, amiért a Bosch automata vezetői rendszereket fejleszt – összhangban a vállalat „Életre tervezve” szlogenével – most és a jövőben is az emberéletek megóvása, a közúti biztonság kérdése. Az ENSZ becslése szerint évente világszerte 1,3 millió ember veszti életét közúti balesetekben, melyek 90 százalékban a sofőr hibájára vezethetők vissza. Vagyis, ha megszabadítjuk a vezetőt az autó feletti felügyelet feladatától a bonyolult vagy éppen monoton helyzetekben, azzal életeket lehet menteni. A Bosch, baleseti kutatásokkal foglalkozó szakembereinek előrejelzése szerint a fokozottabb automatizálás a balesetek számának drasztikus csökkenését jelentheti.

- Hol tart a jog az autonóm járművek jogi szabályozásával? A Bosch a jogi szabályozás kidolgozásában is részt vállal?

Ma még az 1968-as bécsi közúti egyezmény formájában jogi akadályai vannak az automatizálásnak; az egyezmény ugyanis előírja, hogy a vezetőknek mindenkor, minden körülmények között uralniuk kell a járművüket, vagyis az automata vezetés jelenleg nem megengedett. Ugyanakkor már vannak jelei, hogy változások következnek be azokban a jogszabályokban, amelyek jelenleg még megkötik a kezeket. Az egyik forgatókönyv szerint az automatizált vezetés minden olyan esetben megengedhető, amikor a vezetőnek módjában áll bármikor visszavenni az uralmat a jármű felett az automata üzemmód felülbírálásával vagy kikapcsolásával. A Bosch bízik abban – hiszen épp olyan rendszert fejleszt, amely mindig az embert és az emberi döntést állítja középpontjába, hogy a döntéshozók és egyesületek hamarosan a megfelelő, automatizált irányban fognak lépéseket tenni. Vagyis a Bosch inkább az önvezető járművek technológiai feltételrendszerének megalkotásából és tökéletesítéséből, a technológiai szélesebb körben történő lakossági elfogadtatásából vállal oroszlánrészt.

- Az autós önvezető fejlesztésekhez képest milyen tudásszinten van az autóbuszok és a tehergépjárművek fejlesztése? Az autóknál előrébb tartanak az automatizált vezetés megvalósíthatóságával, vagy ez nagyrészt párhuzamosnak is tekinthető folyamat?

Az önvezető technológiák szívét-lelkét jelentő fejlesztések miatt járműtípustól függetlenül, nagyrészt párhuzamos, egységes folyamatként tekintünk minderre, elég csak a VisionX okoskamion koncepciónkat említeni.

A jövőben a különféle vezetéstámogató rendszerek és az automatizálás kombinációja biztonságosabbá és megbízhatóbbá teszi majd a teherautókat is. Sőt, a vezetés bizonyos elemeit maga a teherautó veszi majd át. Például miután a jármű autópályára ért, egy konvojhoz csatlakozhat – egy tehervonatra emlékeztető, de nem vasúti kocsikból, hanem teherautókból álló sorhoz. Egy ilyen konvojban az adott teherautó több másikkal együtt egy vezérjárművet követ, amelyhez elektronikusan kapcsolódnak, és amivel folyamatos összeköttetésben állnak. Azáltal, hogy a konvoj tagjai szinkronban gyorsítanak, fékeznek és manővereznek, teljesen új szintre emelik az automatizált vezetést, javítva a biztonságot és levéve a terhet a sofőrök válláról. A sofőr addig kormányozza a teherautót, amíg az meg nem kapja egy megfelelő konvoj azonosító adatait.

Amint a teherautó csatlakozik egy konvojhoz az autópályán, a sofőr megtervezheti a következő útvonalát, míg a teljes irányítás továbbra is a kezében marad. Eközben hozzáférhet minden kulcsfontosságú információhoz a kabin képernyőjén keresztül, és szükség esetén átveheti a volánt. Ugyanez érvényes akkor, amikor egy teherautó elhagyja a konvojt, hogy lehajtson az autópályáról. Ezen a ponton a sofőr visszaveszi az irányítást, hogy manuálisan, vagy részben automatizált módban fejezze be az útját.

A jövő teherautói a konvojban közlekedés előnyeit is élvezik: többek között a koordinált fékezésnek, gyorsításnak és kormányzásnak köszönhetően javuló közlekedésbiztonságot, valamint a jóval gazdaságosabb üzemet. A szélárnyékban autózás ugyanis akár 10 százalékos üzemanyag-megtakarítást is lehetővé tesz, ami igencsak fontos versenyelőny lehet a haszongépjármű-iparban és a nagyobb flottákat üzemeltető vállalatok esetében.

- Az önvezető járművek kommunikációjában milyen irányokban történnek a kutatások? Mennyire fontos az 5G mobil kommunikáció?
 
Ma már elég nehéz elképzelni az életünket az internet nélkül, ami nemsokára az autózásra, a közlekedésre is igaz lesz, mert a Bosch az autót – az önvezető autókat is – az internet aktív résztvevőjévé alakítja át. A hálózatba kapcsolt autó azt jelenti, hogy a vezető például hozzáfér a torlódásokkal, jegesedéssel, vagy balesetekkel kapcsolatos információkhoz, de a világháló azt is „megmondja” neki, hogy hol talál megfelelő parkolóhelyet vagy elektromos töltőállomást, amit azonnal le is foglalhat és ki is fizethet. Az autók egyúttal digitális szórakoztató-központokká is válnak, hiszen a Bosch segítségével egyre könnyebb lesz folyamatos hálózati hozzáféréssel rendelkezni és zenei szolgáltatásokat, közösségi hálókat, az okostelefonokra írt számos alkalmazást elérni. A hálózatba kapcsolt járművek biztonságosabbak, kényelmesebbek és hatékonyabbak, funkcióik és működésük optimalizálása révén hozzájárulnak a globális energiafelhasználás csökkentéséhez, s így a fenntarthatósághoz.

Meglátásunk szerint pedig az 5G mobilkommunikáció mind adatátviteli sebesség és átvitt/felhőbe tölthető adatmennyiség, mind lefedettség és hatékonyságnövekedés szempontjából új korszakot nyithat a gépek közti M2M kommunikáció, a hálózatba kapcsolt (okos)eszközök és a dolgok internetéhez (Internet of Things, IoT), valamint az Ipar 4.0-hoz köthető megoldások terén egyaránt.

- A mostani kutatási fejlesztések alapján mikorra várhatóak a konkrét közlekedési megvalósítások? Ezek várhatóan milyen formában, lépcsőzetességgel, mikortól épülnek be az életünkbe?

Amikor elkezdtünk az önvezető járművek fejlesztésére összpontosítani, senki nem gondolta, hogy 2025 előtt akár részlegesen önvezető autókat is sikerülhet előállítani. Az önvezető autók már 2020-ban megjelennek majd az utakon – először csak az autópályákon, nem sokkal később pedig már a nagyvárosok kijelölt övezeteiben is. Ma már szinte senki nem kételkedik abban, hogy el fogjuk érni a teljes automatizáltságot jelentő 5-ös szintet. Mindannyian hozzászokunk majd az önvezető autókhoz és meg fogjuk tapasztalni az előnyeiket.

* Minden IpariCégek.hu Riport saját készítésű, minden jogot fenntartunk! 


NEWS: ; Autó, jármű, közlekedés ; Automatizált vezetés ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika ; Mesterséges intelligencia ; IT, informatika ; Internet ; Energia, közmű, akkumulátor ; Ipari hírek ; Ipari cégek ; Riport ; Ipari Blog ; Bosch

IpariCégek.hu: Ipari cégek, ipari hírek, Cégkeresés, Eladási, vételi tanácsadás
Befektető ajánlás, keresés, közvetítés, Cégből kiszállás, Cégfejlesztés
Az Ön ipari cégének miben segíthetünk?

IpariCégek.hu

Fordító
Google Translate

KapcsolatKapcsolat ; ÁSZF

YT videó csatornánk hírei ;
Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu

Keresünk termelő ipari cégeket fejlesztésre, felvásárlásra

Eladó M0-Halásztelek, Raktár, üzlet, iroda (ÚJ ÁR):
Eladó M0-Halásztelek, raktár eladó



Üzlet, üzleti ajánlatok ;
- Keresünk termelő ipari cégeket fejlesztésre, felvásárlásra

Hungexpo
HUNGEXPO

Eladó Kúria
teljes berendezéssel:
Kúria eladó teljes berendezéssel

Kiemelt technológiai hírkategóriáink:
- Autó, jármű, közlekedés
- Automatizált vezetés

- Robot, automatika
- Mesterséges intelligencia
- Kiterjesztett valóság (AR)
- Virtuális valóság (VR)
- 3D nyomtatás

- Mágnes, MR, MRI
- Lézer
- Ultrahang
- Radar

- Energia, közmű, akkumulátor
- Solar

Szponzorált link:
BankWeb Pénzügyek
¤ Akciós tőzsdetanfolyam
¤ Tőzsde
¤ Arany befektetések
¤ Mi a váltó? Hogyan használjuk?
¤ Váltó használata
¤ Mire jó egy üzleti terv?
¤ Szakkönyvek
¤ Hogyan indítsunk vállalkozást?



IpariCégek.hu



SZOLGÁLTATÁSAINK:  Cégkeresés   Eladási, vételi tanácsadás   Befektető ajánlás, keresés, közvetítés   Cégfejlesztés   Hírek közzététele   Hirdethet   ÁSZF
NEWS:  Ipari cégek   Ipari hírek   Kiállítás   Autó, jármű   Automatizált vezetés   Robot   MI   3D   Oldaltérkép  Rólunk   Híreink   Ipari Blog   Adatvédelem

© IpariCégek.hu - www.iparicegek.hu: Ipari cégek, ipari hírek, Cégkeresés, Eladási, vételi tanácsadás:
cégeladás, cégvétel, ipari ingatlan eladás, ipari ingatlan vétel, ipari ingatlan értékbecslés. Cégből kiszállás (előkészítéstől a megvalósításig),
Befektető ajánlás, keresés, közvetítés, Cégfejlesztés: cégértékelés, cégérték növelés, hatékonyság növelés, kockázatkezelés.
Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk
A www.iparicegek.hu szakmai portált a domain név tulajdonosa és az IpariCégek.hu Tanácsadó Kft. üzemelteti.

Minden szöveges oldal - az idézetek kivételével - saját készítésű, minden jog fenntartva!
A közzétett hírek jogtiszták, a hírforrástól érkezők, a Forrás feltüntetésre kerül. Oldalainkon sem hírügynökségtől, sem sajtótól nincs hírfelhasználás.
Az IpariCégek.hu portálon szereplő adatok tájékoztató jellegűek! Bármiféle adatfelhasználásból eredő kárigényt kizárunk!

© IpariCégek.hu - www.iparicegek.hu


Váltás MOBIL nézetre