Forrás: IpariCégek.hu Riport
Jekler Rudolf ügyvezető igazgató a MorphoCom Kft. kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó technikai fejlesztésekről beszélt.
- A 2003-ban alakult Morpho ma már a kommunikációs tanácsadó piac egyik meghatározó cége. Milyen fejlődéseken keresztül jutottak a mai elismertségig?
Társaságunk klasszikus PR ügynökségként kezdte működését és elsősorban az IT világából érkeztek az ügyfeleink. Később a technológiai kommunikáció mellett egyre hangsúlyosabb szerepet kapott az életmód kommunikáció. Ahogy teltek az évek a PR kiegészült a stratégiai tervezéssel, a közösségi média területével, majd a 2010-es évek elején elindult a design csapatunk. Legújabb fejlesztési területünk a Virtuális Technológia Központunk 2017-ben kezdte meg működését.
- Melyek cégük fő tevékenységi területei?
Fő tevékenységi területünk a kommunikáció. A stratégiai tervezéstől kezdve a szöveges és vizuális tartalomkészítésen keresztül a professzionális kapcsolatépítésig, vagyis az üzenetek eljuttatásáig a legkülönfélébb célcsoportok számára.
- Egy Suzuki autóipari sajtótájékoztatón a résztvevők ki is próbálhatták a Morpho által fejlesztett VR szemüveg 3D virtuális valóságát. Mit lehetetett látni a virtuális térben?
A Suzuki számára az egyik legfejlettebb, hálózatba kötött robotcsoportjuknak a virtuális mását készítettük el. Ebben a virtuális térben olyan speciális interakciók valósíthatók meg a felhasználók számára, amelyek a valóságban a biztonsági követelmények miatt elképzelhetetlenek lennének.
- Mi adta az ötletet, hogy 3D virtuális valóság bemutatásával is foglalkozzanak?
Jekler Balázs kreatív igazgatónk és virtuális technológia evangelistánk látta meg ebben az új technológiában a következő 5-10 év fejlődési irányát. Cégünk sok éve foglalkozik a grafikai tervezés mellett hagyományos és 360-as filmkészítéssel, 2 és 3D-s tervezéssel, animációval. Ehhez a kompetenciarendszerhez a fejlesztői szaktudást kellett hozzátennünk, hogy VR, AR és MR fejlesztésekre is képesek legyünk.
- Mit sikerült már megmutatni az érdeklődőknek a virtuális térben?
Az érdeklődők számára azt szoktuk megmutatni, hogy a virtuális valóságban szinte bármi létre hozható. Az iparvállalatok számára az oktatás, a biztonsági oktatás, a karbantartás, a létesítménytervezés és létesítmény gazdálkodás, vagy a termékbemutatót tehetők a korábbiaknál sokkal hatékonyabbá, eredményesebbé.
- Önállóan is fejlesztenek technikai témakörökben, vagy ezek a fejlesztések általában az ügyfél igényeihez és jobb kommunikációs bemutatásához kapcsolódó adott eseményhez készülnek?
Virtuális technológia fejlesztéseink az iparvállalatok esetében a termelékenység, a hatékonyság növelését támogatják, illetve a mai rendkívül nehéz munkaerőpiaci helyzetben a kiszolgáltatottságuk csökkentését segítik.
- Milyen további terveik vannak?
Nemrég nyitottuk meg szlovákiai irodánkat is, mert az a célunk, hogy Magyarország mellett regionálisan is meghatározó szereplői legyünk a virtuális technológiai fejlesztéseknek.
* Minden IpariCégek.hu Riport saját készítésű, minden jogot fenntartunk!