Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Idén utazásra költenének leginkább a magyarok

2024.02.21

Forrás: ComLab - Cofidis Sajtóközlemény
Budapest, 2024. február 21. – A magyarok 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez anyagi forrás szükséges. Akik már konkrét összegben gondolkodnak, azok ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak.


A válaszadók több mint fele a pénzügyekben szeretne előrelépést, különösen igaz ez a fiatalokra. A lakásfelújítás sokaknak fontos cél, ám idén a legtöbbet utazásra adnák ki a magyarok – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából.

A hitelspecialista vállalat friss felmérése során a magyarok 2024-es tervekkel kapcsolatos várakozásait vizsgálta. Az 1000 fős mintán végzett reprezentatív kutatás eredményeiből kiderül: a lakosság 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amihez anyagi forrás szükséges. Akik már konkrét összegben gondolkodnak, azok ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak, és csak egyötödüknek van olyan terve, ami 5 millió forint feletti összeget igényelne. Céljaikat már meglévő megtakarításból (34%), az idei év folyamán megtakarítandó pénzből (38%), illetve havi jövedelmükből (63%) fedeznék, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.

Z generáció: pénzügyi boldogulás a fókuszban
A Cofidis Hitel Monitor felmérés eredményei szerint idén a magyarok többségének az élet négy területén vannak célkitűzései. A háztartások több mint fele (56%) az anyagiak kapcsán szeretne fejlődést elérni. Ez a törekvés még hatványozottan jelenik meg a Z generáció, azaz a 18-29 éves korosztály esetében, akiknek kétharmada vágyik előrelépésre pénzügyeiben. A lakosság 2024-es tervei között csak a második helyre kerültek az általában listavezetőnek számító, életmóddal és egészségmegőrzéssel kapcsolatos célok (54%), a dobogó harmadik fokán pedig a kikapcsolódás, utazás témakör szerepel (47%), míg 44 százalékuk az időbeosztásán változtatna. 

Mire költenének a magyarok?
Utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben (47%). Idén a lakásfelújítás, átalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, valamint háztartási gépre vagy bútorvásárlásra tervez kiadni (31%). A háztartások negyede a magánegészségügyi ellátás fedezésére fordít majd anyagi forrást, ötödük pedig adósságcsökkentésre.

Tudatos tervezés
A lakosság negyede már kigondolta, hogyan szeretné elérni, valamint miből finanszírozná idei terveit. Általában lépésről lépésre valósítják meg célkitűzéseiket: 72 százalékuk fontossági sorrendet állít fel tervei között – ugyanennyien vannak, akik alaposan utánajárnak a lehetséges megoldásoknak. A finanszírozási forrás átgondolása (70%) mellett 61 százalékuk nyitja ki otthon a kockás füzetet vagy az excel táblázatot, hogy konkrét költségvetést készítsen. A magyarok 38 százaléka úgy érzi, tervezéssel kézben tartja életét. Ezt a pénzügyileg tudatos hozzáállást támogatja a Cofidis bárki számára kötöttségek nélkül elérhető, ún. előminősítés szolgáltatása. Az elominositek.hu oldalon néhány kattintással pontos képet kaphatunk arról, mekkora hitelösszegre vagyunk jogosultak, és mekkora lenne a havi törlesztőrészlet. A cég felmérése szerint ez a lehetőség a hitelre nyitottak 42 százaléka számára biztonságérzetet adna tervei megvalósításához.

Milyen most a magyarok anyagai helyzete?
•  Tízből hárman állítják, hogy jelenleg kényelmesen kijönnek a jövedelmükből, a válaszadók 72 százalékának pedig hiányos a családi kasszája, ám 10-ről 6 százalékra csökkent azok aránya, akik szerint arra sem elég a jövedelmük, hogy alapvető dolgokat megvásároljanak. Havi szinten 200 ezer forint hiányzik a háztartások kasszájából.
•  A magyarok 9 százaléka tervez hitelt felvenni a következő egy évben. A legkedveltebb hiteltípus továbbra is a személyi kölcsön.
•  Akik elképzelhetőnek tartják a nem lakáscélú hitelfelvételt, azok átlagosan 1,3 millió forintot vennének fel.
•  A következő 3 hónap leggyakoribb hitelcéljai a lakásvásárlás (32%) és a lakásfelújítás (30%).
 

A Cofidis Hitel Monitor kutatásról: az adatok a Cofidis Hitel Monitor kutatásából származnak, melyet az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. készít 1.000 fős mintán online adatfelvétellel évente négy alkalommal 2011 óta. Az adatok a 18-69 éves magyar internetező lakosságra reprezentatívak.

A Cofidisről: a Cofidist Franciaországban alapították 1982-ben, székhelye Lille-ben található. Többségi tulajdonosa a Credit Mutuel Bank. A több mint 4 évtizedes múlttal rendelkező hitelintézet világszerte több mint 5.000 munkavállalót foglalkoztat. A Cofidis 9 országban van jelen: Franciaország, Spanyolország, Portugália, Olaszország, Belgium, Csehország, Szlovákia, Lengyelország és Magyarország.

A magyar fióktelep 2006-ban kezdte meg tevékenységét személyi kölcsön, áruhitel, adósságrendező hitel termékeivel. A portfólió néhány éve autófinanszírozási lehetőségekkel és nagyobb összegű (akár 10 millió forintos) személyi kölcsönökkel bővült, 2021 óta pedig az MNB által Minősített Fogyasztóbarát Személyi Hitelt is elérhető a hitelintézetnél. A Cofidis Magyarország egyedisége a távértékesítésben rejlik: telefonos és online hitelügyintézést is kínál ügyfeleinek. A cég az online hitelek specialistájaként kiemelt figyelmet fordít az online is személyesen elérhető ügyfélszolgálatra, valamint törekszik a folyamatos innovációra: úttörőként vezette be a hazai piacon a videós azonosítást és az elektronikus aláírást. Ezeknek a megoldásoknak köszönhetően a teljes hiteligénylési folyamat 100%-ban elektronikus úton végezhető el, akár 24 óra alatt. 

A Cofidis elkötelezett a felelős hitelezésben, valamint az ügyfelek és a munkavállalók megbecsülésében: ennek bizonyítéka, hogy 2019-ben, 2021-ben és 2023-ban elnyerte a Great Place to Work, illetve 2019-ben, 2020-ban és 2023-ban is a Kiválóság az ügyfélkiszolgálásban díjakat.
A Cofidis Csoport a Team Cofidis profi országúti kerékpáros csapat névadó szponzora és támogatója. A Team Cofidis a világ legnagyobb országúti kerékpáros versenyének, a Tour de France-nak állandó résztvevője. A hazai Cofidis 2016-tól itthon is elindította kerékpáros programját, amelynek keretein belül sportszponzorációt, rendezvénytámogatást és civil együttműködési programokat valósít meg.

További információkért látogassa meg a cofidis.hu oldalt.


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Ingatlan, építőipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: