Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A Siemens leszállítja az első 70 Mireo vonatot az ÖBB-nek

2024.01.19

Forrás: Siemens Mobility Hírek
• A 2023-as keretmegállapodás első lehívása 70 vonatra
• Több mint 800 millió euró értékű megrendelése
• A Mireo platform következetes fejlesztése


Az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) megrendelte az első 70 vonatot a Siemens Mobilityval 2023 nyarának végén kötött keretmegállapodásból. A vonatokat 2027 végétől három különböző változatban szállítják. A vonatok az Európában sikeresen létrehozott és bevált Mireo villamos motorvonatok továbbfejlesztései. Az akár 160 km/h sebességre tervezett Mireo vonatok számos kényelmi szolgáltatást kínálnak az utasok számára, többek között a légkondicionálást, a WiFi szolgáltatást, az akadálymentes hozzáférést, az elektromos csatlakozókat, a sílécek és snowboardok állványait, a babakocsik és kerekesszékek férőhelyét az ajtók közelében, valamint helyet a kerékpárok számára. A kocsik szélesebbek lesznek, mint a korábbi Mireo vonatokon, ezzel is emelve az ÖBB ügyfeleinek utasélményét. A Siemens Mobility az új vonatokat a belső csapágyazatú forgóvázzal tervezi egykocsis koncepcióként.

Michael Peter, Siemens Mobility CEO: "A Siemens Mobility és az ÖBB régóta erős és bizalmi partnerséget ápol. Különösen büszkék vagyunk arra, hogy a Mireo platform továbbfejlesztését az ÖBB-nek szállíthatjuk a vállalat új flottájának egykocsis koncepciójaként. Számos innovációjukkal, határokon átnyúló üzemeltetési kapacitásukkal, valamint az utasok magas szintű komfortjával és kényelmével az új Mireo vonatok még vonzóbbá teszik az ÖBB helyi és regionális közlekedését."

"A további 70 motorvonattal következetesen folytatjuk beruházási programunkat egy modern flottában. Az új vonatok sebessége 160 km/h, és nagyobb utaskényelmet, akadálymentes beszállást, kerékpárszállítási lehetőséget és Wi-Fi-t kínálnak. Emellett különös hangsúlyt fektettünk a hatékony energiafogyasztásra" – hangsúlyozta Andreas Matthä, az ÖBB vezérigazgatója.

A megrendelés tizenegy 73 méter és 28 darab 106 méter hosszú vonatból áll, amelyeket különböző szövetségi régiókban használnak. 31, 106 méter hosszú, az Alpokon belüli távolsági közlekedésre szánt motorvonat teljesíti az első lehívást. A vonat vezérlésére a Siemens Mobility legmodernebb európai vonatbefolyásoló rendszerét (ETCS) fogják használni. A megfelelő infrastruktúrával együtt a rendszer jelentősen rövidebb vonatközöket tesz lehetővé, ami a különösen forgalmas útvonalakon fontos gazdasági tényező.

A Mireo könnyűszerkezetes felépítése és az ebből eredő alacsony energiafogyasztása, valamint a természetes hűtőközeget és hőszivattyút használó légkondicionáló rendszerei nagyobb fenntarthatóságot biztosítanak. A szerelvények alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetően különösen környezetbarátak. A karosszériák alumíniumból készültek, és a belső csapágyazatokhoz is új könnyűszerkezetes technológiát alkalmaznak.

A Mireo könnyűszerkezetes felépítése és az ebből eredő alacsony energiafogyasztása, valamint a természetes hűtőközeget és hőszivattyút használó légkondicionáló rendszerei nagyobb fenntarthatóságot biztosítanak. A szerelvények alacsony energiafogyasztásuknak köszönhetően különösen környezetbarátak. A karosszériák alumíniumból készültek, és a belső csapágyazatokhoz is új könnyűszerkezetes technológiát alkalmaznak.  

Az osztrák know-how nagyobb kényelmet biztosít az utasok számára

Az SF7500 forgóvázakat, amelyeket a Siemens Mobility grazi vasúti forgóvázak kompetenciaközpontjában fejlesztettek ki, és amelyek már régóta bizonyítottak nemzetközi szinten, a Mireokon fogják használni. A korábbi Mireo vonatokkal ellentétben, amelyekben két kocsi osztozik egy úgynevezett "Jacobs forgóvázon", minden ÖBB Mireo kocsi két forgóvázzal rendelkezik majd. Ezek közül többet nagy teljesítményű vontatómotorok hajtanak, így biztosítva a vonóerő és az energiahatékonyság optimális egyensúlyát a gyorsulásban. A forgóvázakat a súly- és helytakarékosság érdekében belső csapágyazással tervezték, és az így nyert többletteret más alkatrészek áthelyezésére használják a kocsiszekrény alatt. Ezáltal javul a vonat kezelhetősége, az utasok pedig nagyobb helyet és jobb térélményt kapnak. 

A Mireo-vonatok a vonatgyártó létesítményeink globális hálózatán belül készülnek. A legkorszerűbb forgóvázakat a Siemens Mobility grazi kompetenciaközpontjában fogják gyártani.

Eredeti, angol nyelvű sajtóhír ITT érhető el: 
https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/siemens-mobility-delivers-first-70-mireo-regional-and-long-distance-trains-obb  

www.siemens.hu   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Siemens

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: