Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Dapsy Zoltán interjú - 30 éve gyárt és fejleszt a Continental Veszprémben

2023.06.19

Forrás: IpariCégek.hu Riport
Dapsy Zoltánnal, a Continental veszprémi telephelyének ügyvezető igazgatójával a jubileum alkalmából beszélgettünk.


Melyek voltak a veszprémi gyár fejlesztésének főbb lépései?

A telephely 1993 júniusában kezdte meg működését, első feladata kerékfordulatszám-jeladók gyártása volt. A Continental veszprémi egységének portfóliója ezt követően az elmúlt három évtized során rengeteget fejlődött. A gyártási feladatok mellett a telephely 2001-ben szoftverfejlesztési tevékenységet folytató kutatás-fejlesztés központtal egészült ki. Egy újabb kulcsfontosságú mérföldkő következett 2009-ben a vállalat saját tesztpályájának megnyitásával. A járműdinamikai létesítmény 2020-ban megújult és számos további funkcióval, illetve modullal többszörösére növekedett. Mára Közép-Európa egyik legnagyobb vállalati kézben lévő tesztpályájává fejlődött. A Continental Veszprémben az évek során emellett több új termelési sorral és épülettel, valamint gyártáshoz kapcsolódó tesztelési és prototípuslaborral is bővült.

Dapsy Zoltán interjú - 30 éve gyárt és fejleszt a Continental Veszprémben

Ön 2003 júliustól dolgozik a Continental cégcsoportnál. Milyen feladatkörökben tevékenykedett Veszprémbe kerülése előtt?

20 évből 15 évet a minőségbiztosítás területen töltöttem, majd a budapesti és nagyszebeni gyár vezetőjeként dolgoztam. A gyárigazgatói kinevezésem előtti 4 évet a pesti gyár fékvezérlő-elektronika gyáregységének vezetőjeként töltöttem. 

2022 áprilisban került Veszprémbe. Milyen főbb feladatokkal és elképzelésekkel érkezett? 

Fő feladatom a megkezdett digitalizációs és ipar 4.0 tevékenységek folytatása, továbbfejlesztése és egy automatizáltsági irányultságot megalapozó vállalati kultúra felépítése volt. Mindezek mellett nagy szerepet kapott az emberközpontú vezetői szemlélet megteremtése és megvalósítása a vállalaton belül.

Milyen alkatrészeket gyártanak?

Gyártási termékportfóliónkban jelenleg akkumulátor-, alváz pozíció- és keréksebesség-szenzorok, valamint motor- és váltó szenzorok szerepelnek.

Kifejezetten az autóiparba készülnek a termékeik. Milyen autómárkákba kerülnek az itt készült alkatrészek?

Termékportfoliónk változatos, jelenleg nincs olyan európai vevő a piacon, akinek legalább egy autótípusa ne lenne felszerelve általunk gyártott szenzorral, elektronikával.

Ezek milyen arányban kerülnek Magyarországon végfelhasználásra? Mely országokban kerülnek a további alkatrészek beépítésre?

Nem országspecifikusan, vevőspecifikusan gyártunk, mivel az EU-piacra dolgozunk. Nem országoknak értékesítünk, ezért az autók későbbi végfelhasználása az autógyártók felelőssége, erről pontos információval nem rendelkezünk.

A jelenlegi gyártósorok közül milyen arányban vannak a teljesen automatának tekinthető gépsorok?

Jelen pillanatban 20-25 százalék teljesen automata, feladatunk ezt az arányt 2 éven belül 40-45 százalékra növelni.

Jelenleg mennyi dolgozó és mennyi robot dolgozik a gyárban? 

Az automatizáltság szintje határozza meg a robotok számát, nagyságrendileg 20-25 százalék a robotizált sor, 75-80 százalék a még mindig manuális, operátorokkal végzett munka.

2020. szeptemberben átadták szintén Veszprémben, a gyár tevékenységéhez jól kapcsolódó korszerű tesztpályát. Miket tudnak itt tesztelni?

A megújult tesztpálya öt modult biztosít a tesztelési igények teljesítéséhez, melyek a dinamikai felület, a kezelhetőségi pálya, a fékfelület, az emelkedő és lejtő modul, továbbá a döntött gyorsítósáv. A veszprémi tesztpálya nagyszerű lehetőségeket kínál számunkra az összes innovatív termék, járműfunkció, technológia és rendszer innovatív módon történő fejlesztésére és tesztelésére. Az elektronikus vezérlésű fékrendszerek (ABS, ESC) és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén több száz fejlesztőmérnök dolgozik.

Ahogy láttam, Bugatti tesztautójuk még nincsen. Milyen autómárkákba beépítve tesztelik itt a termékeiket?
 
A veszprémi vállalat a világ valamennyi autógyártója részére, magas minőségben állít elő gépjármű menetbiztonsági rendszerekhez különböző szenzorokat. Több partner autóit is teszteljük, de ezek a titoktartási szerződések miatt nem publikusak.

A tesztpályán várható további bővítés? 

Tesztpályánkon infrastrukturális beruházásokat tervezünk, azonban ezen fejlesztések nagysága és a kivitelezés milyensége jelenleg tárgyalás alatt áll. 

A gyárban milyen fejlesztések szerepelnek már most a tervezőasztalon?

Ahogy korábban is említettem, a jelenlegi automatizáltsági szintet duplázni szeretnénk 2 éven belül, ezen belül mind az ipari, mind az infrastrukturális fejlesztések azok, amivel mérnökeink jelenleg is foglalkoznak.

* Minden IpariCégek.hu Riport saját készítésű, minden jogot fenntartunk!  


Riportok ; Ipari Blog ; NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Continental

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: