Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Mercedes-Benz erőteljes eredményekkel zárta a 2022-es évet

2023.02.21

Forrás: Mercedes-Benz, Sajtóközlemény
• Nyereséges növekedés: a csoport EBIT mutatószáma jelentősen, 28 százalékkal 20,5 milliárd euróra nőtt a 2021-ben elért 16 milliárd eurós eredményhez képest, mivel a bevételek 12 százalékkal, 150 milliárd euróra emelkedtek a 2021-ben elért 133,9 milliárd eurós eredményhez képest


•  Ellenálló működés: a Mercedes-Benz Cars korrigált árbevétel arányos jövedelmezősége (RoS) elérte a 14,6 százalékot (2021: 13,1 százalék), a Mercedes-Benz Vans esetében mindez 11,2 százalék volt (2021: 8,3 százalék), a korrigált sajáttőke-arányos megtérülési mutató (RoE) pedig a makrogazdasági kihívások ellenére 16,8 százalék lett a Mercedes-Benz Mobility (2021: 22,0 százalék) esetében 
•  Az átalakulás folytatódik: globális töltőhálózat bejelentése, átalakított gyártási hálózat elektromos járművek számára, 3-as szintű önvezetés jóváhagyása Nevada államban (Egyesült Államok), új partneri kapcsolatok a nyersanyag- és félvezető-ellátás biztosítása érdekében
•  Megnövelt osztalék: 5,2 eurós javaslat (2021: 5 euró) 
•  Részvény-visszavásárlás: a vállalat két éven belül 4 milliárd euró értékű részvényt vásárol vissza 
•  2023-as kilátások: a csoport bevétele eléri az előző évi szintet, miközben az EBIT valamivel a 2022-es szint alatt várható. A szabad Cash Flow az előző évi szinten, a Mercedes-Benz Cars korrigált RoS értéke 12-14, a Mercedes-Benz Vans-é pedig 9-11 százalékos szinten várható. A Mercedes-Benz Mobility korrigált RoE mutatója 12-14 százalékon várható
 
Stuttgart (Németország) – A Mercedes-Benz Group AG (röviden: MBG) a magasabb kategóriás személyautókra és a prémium haszongépjárművekre fókuszált, amely az erős költségoptimalizálással együtt hozzájárult az EBIT tavalyi évhez viszonyított 28 százalékos növeléséhez, amely 20,5 milliárd eurót eredményezett (2021: 16 milliárd euró), összesen 12 százalékkal növelve a bevételt 150 milliárd euróra (2021: 133,9 milliárd) ugyanezen időszak alatt.
 
A Daimler Truck leválását követő első évében a Mercedes-Benz Group a geopolitikai és makrogazdasági kihívások ellenére is folytatta átalakulását. Az erős eredmények a jobb nyereségességet igazolják, mindannak ellenére, hogy a Covid19 járvány, a félvezető-ellátás problémái, valamint az orosz-ukrán háború negatív hatással volt az üzletvitelre.
 
„Sikeresen átalakítottuk a Mercedes-Benz-t egy még nyereségesebb vállalattá, annak köszönhetően, hogy a kívánatos termékekre koncentráltunk, valamint határozottan ragaszkodtunk árréseinkhez és költségmenedzsmentünkhöz.  A makrogazdasági és a globális eseményeket nem tudjuk szabályozni, de a 2022-es év kiválóan bizonyítja így is, hogy a jó irányba haladunk.” – mondta Ola Kaellenius, a Mercedes-Benz Group AG vezetője. 
 
„Az erőteljes pénzügyi eredmények mellett a csapatunk tovább gyorsította vállalatunk tempóját, amellyel vezető szerepre törekszik az elektromos technológia és az önvezetés terén. Átalakulásunk következő fejezete 2022. február 22-én, Kaliforniában fog bemutatkozni a Mercedes-Benz stratégia update megbeszélésen, amely a Mercedes-Benz operációs rendszerre (MB.OS) koncentrál” – tette hozzzá Ola Kaellenius.
 
Mercedes-Benz Group* ; 2022. Q4 ; 2021. Q4 ; Változás 22/21 ; 2022-es pénzügyi év ; 2021-es pénzügyi év ; Változás 22/21
- Bevétel**: 41.003 ; 35.240 ; +16% ; 150.017 ; 133.893 ; +12%
- EBIT**: 5.411 ; 4.115 ; +31% ; 20.458 ; 16.028 ; +28%
- Korrigált EBIT**: 5.071 ; 5.044 ; +1% ; 20.655 ; 17.158 ; +20%
- Nettó nyereség/veszteség**: 4.027 ; 2.477 ; +63% ; 14.809 ; 11.050 ; +34%
- Szabad cash flow (iparági üzlet)**: 2.479 ; 1.421 ; +74% ; 8.128 ; 7.880 ; +3%
- Korrigált szabad cash flow (iparági üzlet)**: 2.706 ; 1.615 ; +68% ; 9.294 ; 10.125 ; -8%
- Egy részvényre jutó eredmény (EPS) euróban: 3,72 ; 2,24 ; +66% ; 13,55 ; 10,00 ; +35%
*  a folyamatos működésből
** millió euróban
 
Felgyorsult átalakulás
A Mercedes-Benz kibővítette tisztán elektromos járműkínálatát 9 személyautóra és 4 haszongépjárműre, beleértve az új EQS SUV és EQE SUV modelleket, valamint a nemrégiben bemutatott új eSprintert. A zéró emissziós járművek előállításának növelése érdekében a Mercedes-Benz átalakította a személyautó- és haszongépjármű-gyártását, valamint új szerződéseket kötött a beszállítókkal. A Mercedes-Benz akkumulátorcelláit a Contemporary Amperex Technology Co., Ltd (CATL) új, debreceni gyára biztosítja majd. Emellett a vállalat évente átlagosan 10.000 tonna lítium-hidroxid beszállításáról szóló szerződést kötött a Rock Tech Lithium Inc. kanadai-német startuppal. Továbbá a Mercedes-Benz bejelentette terveit egy globális, nagyfeszültségű töltőhálózatra vonatkozóan, amelynek állomásai Észak-Amerikában, Európában, Kínában és egyéb főbb piacokon is elérhetők lesznek.
 
Befektetések, szabad cash flow és likviditás
Az iparági szabad cash flow a megelőző időszakban elért 7,9 milliárd eurós szintről 8,1 milliárd euróra emelkedett. Az iparági nettó likviditás a 2021-es év végén jegyzett 21 milliárd euróról 22,6 milliárd euróra nőtt. A csoport összesen 3,5 milliárd euró (2021: 4,6 milliárd*) befektetéssel rendelkezik az ingatlanok, a gyárak és a felszerelések tekintetében. 2022-ben a kutatási és fejlesztési költések 8,5 milliárd eurót tettek ki, a megelőző év 9,1* milliárd eurós költéshez képest. 
*2021-ben a Daimler teherautó üzletága is szerepelt az adatokban a szétválásig 
 
Divíziós eredmények
A kihívásokkal teli makro ökonómiai környezetben a Mercedes-Benz Cars összesen 2.040.719 darab autót értékesített, amely 5 százalékos növekedést jelent a megelőző időszakhoz képest. 149.227 darab példánnyal az elektromos járműveket a fókuszba helyező stratégiának megfelelően a Mercedes-Benz erőteljes értékesítési eredményeket mondhatott magáénak a tisztán elektromos járművek esetében, a smartot is beleértve – mindez 67 százalékos növekedést jelent. A Top-End kategória értékesítései 8 százalékkal nőttek különösen az S-osztály 6 százalékos növekedése, valamint a tisztán elektromos EQS sikere okán, amelyből több mint 23.400 darab talált gazdára. A negyedik negyedév sikerült a legjobban a tisztán elektromos zászlóshajó számára, valamint a Mercedes-Maybach új rekordévet zárt 41 százalékos növekedéssel. A C-osztály és legnépszerűbb modellként a GLC, valamint az új EQE erős értékesítési számai a Core szegmens 9 százalékos növekedéséhez járultak hozzá. A korrigált árbevétel arányos jövedelmezőség (RoS) a Mercedes-Benz Cars esetében 14,6 százalékra emelkedett a tavalyi 13,1 százalékról. A negyedik negyedévben egyes beszállítók számára történt előrefizetés, valamint az a németországi munkavállalóknak fizetett úgynevezett „inflációs bónusz” ellenére a korrigált árbevétel arányos jövedelmezőség aránya így is magas, 13,4 százalékos értéken maradt.
 
Mercedes-Benz Cars ; 2022. Q4 ; 2021. Q4 ; Változás 22/21 ; 2022-es pénzügyi év ; 2021-es pénzügyi év ; Változás 22/21
- Értékesítési darabszám: 536.181 ; 500.421 ; +7% ; 2.040.719 ; 1.943.930 ; +5%
- - ebből xEV: 111.046 ; 89.161 ; +25% ; 333.490 ; 271.847 ; +23%
- - ebből BEV: 53.539 ; 31.676 ; +69% ; 149.227 ; 89.571 ; +67%
- Árbevétel*: 30.557 ; 25.380 ; +20% ; 111.601 ; 96.712 ; +15%
- EBIT*: 4.243 ; 3.838 ; +11% ; 16.340 ; 12.487 ; +31%
- Korrigált EBIT*: 4.088 ; 3.988 ; +3% ; 16.245 ; 12.689 ; +28%
- RoS, százalékban: 13,9 ; 15,1 ; -1,2%pont ; 14,6 ; 12,9 ; +1,7%pont
- Korrigált RoS, százalékban: 13,4 ; 15,7 ; -2,3%pont ; 14,6 ; 13,1 ; +1,5%pont
- Kamat fizetés és adózás előtti Cash Flow (CFBIT)*: 3.104 ; 1.533 ; +102% ; 10.718 ; 9.344 ; +15%
- Kamat fizetés és adózás előtti korrigált Cash Flow (CFBIT)*: 3.233 ; 1.646 ; +96% ; 11.413 ; 10.714 ; +7%
- Korrigált készpénz-konverziós mutató: 0,8 ; 0,4 ; - ; 0,7 ; 0,8 ; -
* millió euróban
 
A Mercedes-Benz Vans világszerte 415.344 darab járművet adott el, haszongépjárművekből és személyszállítókból álló különösen versenyképes portfóliójának köszönhetően, annak ellenére, hogy az ellátásban és a logisztika területén is számos kihívással kellett szembenéznie. A 2022-es évben 15.000 elektromos egyterű személyszállító és haszongépjármű talált gazdára, amely 15%-os növekedést eredményezett a megelőző időszakhoz képest, amelynek nagyjából kétharmada haszongépjármű volt. A korrigált árbevétel arányos jövedelmezőség (RoS) a Mercedes-Benz Vans esetében 11,2 százalékra nőtt a megelőző időszakban elért, 8,3 százalékos eredményhez képest. A tavalyi évben mutatkozott be a tisztán elektromos eCitan és EQT (kombinált áramfogyasztás (WLTP): 18,99 kWh/100 km; kombinált CO2-kibocsátás (WLTP): 0 g/km), így immár a teljes termékkínálat rendelkezik elektromos alternatívával. Az új eSprinter néhány nappal ezelőtt ünnepelhette a világpremierjét.
 
Mercedes-Benz Vans ; 2022. Q4 ; 2021. Q4 ; Változás 22/21 ; 2022-es pénzügyi év ; 2021-es pénzügyi év ; Változás 22/21
- Értékesítési darabszám: 122.733 ; 111.499 ; +10% ; 415.344 ; 386.239 ; +8%
- Árbevétel*: 5.114 ; 4.122 ; +24% ; 17.217 ; 14.735 ; +17%
- EBIT*: 670 ; 256 ; +162% ; 1.897 ; 1.143 ; +66%
- Korrigált EBIT*: 501 ; 294 ; +70% ; 1.927 ; 1.229 ; +57%
- RoS, százalékban: 13,1 ; 6,2 ; +6,9%pont ; 11,0 ; 7,8 ; +3,2%pont
- Korrigált RoS, százalékban: 9,8 ; 7,1 ; +2,7%pont ; 11,2 ; 8,3 ; +2,9%pont
- Kamat fizetés és adózás előtti Cash Flow (CFBIT)*: 665 ; 519 ; +28% ; 1.731 ; 826 ; +110%
- Kamat fizetés és adózás előtti korrigált Cash Flow (CFBIT)*: 740 ; 592 ; +25% ; 2.039 ; 1.581 ; +29%
- Korrigált készpénz-konverziós mutató: 1,5 ; 2,0 ; - ; 1,1 ; 1,3 ; -
* millió euróban
 
A Mercedes-Benz Mobility új üzletei 58 milliárd euróra csökkentek, a megelőző évben elért 63,6 milliárd euróhoz képest. Ugyanakkor az előző évi érték még magában foglalta a Daimler Trucks & Buses számait, mielőtt még a Daimler teherautó üzletága kivált a cégcsoportból. 2022 végén a szerződésállomány 132,4 milliárd eurót tett ki, ami megegyezik az előző évi 133,7 milliárd eurós szinttel. A finanszírozott és lízingelt elektromos és hibrid járművek esetében a Mercedes-Benz Mobility jelentősen növelte szerződéseit a megelőző év hasonló időszakához viszonyítva. Összességében a 2022-es korrigált EBIT a 2021-es 3,4 milliárd eurós szinthez képest 2,4 milliárd euróra csökkent, amit a visszafogott gazdasági kilátások miatti hitelkockázati költségek növekedése, valamint a magasabb refinanszírozási költségek és a Daimler Truck kiválását követő alacsonyabb volumenek okoztak. Ennek hatására a korrigált sajáttőke-arányos megtérülés (RoE) 16,8 százalékos értéke nem érte el a megelőző évi 22 százalékos szintet.
 
Mercedes-Benz Mobility ; 2022. Q4 ; 2021. Q4 ; Változás 22/21 ; 2022-es pénzügyi év ; 2021-es pénzügyi év ; Változás 22/21
- Bevétel*: 6.858 ; 7.246 ; -5% ; 26.954 ; 27.941 ; -4%
- Új üzlet*: 15.121 ; 15.043 ; +1% ; 58.031 ; 63.631 ; -9%
- Szerződések (December 31.)*: 132.379 ; 133.687 ; -1% ; 132.379 ; 133.687 ; -1%
- EBIT*: 494 ; 882 ; -44% ; 2.428 ; 3.493 ; -30%
- Korrigált EBIT*: 494 ; 885 ; -44% ; 2.428 ; 3.449 ; -30%
- Sajáttőke-arányos megtérülés (RoE) százalékban: 14,0 ; 21,6 ; -7,6%pont ; 16,8 ; 22,3 ; -5,5%pont
- Korrigált sajáttőke-arányos megtérülés (RoE) százalékban: 14,0 ; 21,7 ; -7,7%pont ; 16,8 ; 22,0 ; -5,2%pont
* millió euróban
 
Osztalék és részvény-visszavásárlás
A 2023. május 3-án kezdődő Éves Általános Közgyűlésen (Annual General Meeting) a vezetőség és a felügyelőbizottság részvényenként 5,2 eurós osztalékot javasol majd (2021: 5 euró), 2022-re a teljes kifizetés így elérné az 5,6 milliárd eurót (2021: 5,35 milliárd euró).
A vállalat tőkestruktúrájának optimalizálása, valamint az értékteremtése érdekében a Mercedes-Benz bejelentette, hogy négymilliárd euró értékben (az előre nem látható költségek nélkül) vásárolja vissza saját részvényeit a tőzsdén két éves időtaram alatt, a visszavásárolt részvényeket pedig következetesen megszüntetik. A jelentős működési teljesítmény és a folyamatos, erős készpénzteremtés révén a program már 2023 márciusában megkezdődik. A visszavásárlást a Mercedes-Benz várható jövőbeli felesleges szabad cash flow-ja finanszírozza, amely teljesen egybevág a vállalat stratégiai prioritásaival és osztalékpolitikájával. A Mercedes-Benz továbbra is elkötelezett az erőteljes hitelértékelése és hitelcéljai tekintetében, és szeretné megőrizni a főbb minősítési irodák „A” értékelését. A részvény-visszavásárlási program további részleteit a vállalat külön, a program megkezdésekor jelenti majd be.
 
Kitekintés
A globális gazdasági helyzet kivételesen magas fokú bizonytalanságot jelent a geopolitikai és makrogazdasági fejlemények, mint például az ukrajnai háború, a Kína, az Európai Unió és az Amerikai Egyesült Államok közötti kereskedelem változása, valamint a Covid 19 járvány további terjedése tekintetében. Ez hatással lehet az ellátási láncokra és a nyersanyagok, valamint az energia áraira. Emellett a kamatok emelkedése inflációs hatást generál az ügyfelek, a vállalkozások és az érintett bankok számára, emellett pedig a gazdasági fejlődés előrelátható lassulása is megnehezíti a prognózisokat. A globális félvezetőhiány enyhül, ugyanakkor egyedi esetek továbbra is fennállnak, amelyek megnehezítik a megfelelő ellátás biztosítását.
 
Általános kereslet: Európában a bejövő megrendelések lassulnak, de a megrendelési állomány maradéktalanul alátámasztja az első féléves értékesítéseket. Az Amerikai Egyesült Államokban a kereslet jó szinten van, Kínában a negyedik negyedéves Covid 19 hatások átgyűrűznek az első negyedévre is, azonban. az előzetes jelzések szerint a kínai újév után a lendület visszatér.
 
Értékesítési várakozások: a vállalat megfontoltan vélekedik, és a Mercedes-Benz Cars esetében az előző évi eladási számokkal kalkulál. Köszönhetően a portfólió új modelljeinek, mint például az új EQS SUV-nak és a később érkező Mercedes-EQS SUV-nak a Top-End értékesítések várhatóan megelőzik az előző évit. A tisztán elektromos járművek értékesítése várhatóan megduplázódik, a korrigált RoS várhatóan 12 és 14 százalék között lesz. A nettó árak várhatóan kis mértékben emelkednek majd, a jelenlegi kalkulációk alapján ez kompenzálja az inflációból, az ellátási lánc akadozásából és az egyéb tényezőkből eredő költségnövekedést. A használtautó szektor várhatóan kis mértékben csökken majd a 2022-es évhez viszonyítva. A kutatási és fejlesztési költések várhatóan kis mértékben megelőzik majd az előző évi szintet, a tárgyi eszközökbe és berendezésekbe történő befektetések jelentősen növekednek, főleg az MMA platform érkezése révén.
 
A Mercedes-Benz Vans értékesítései összességében egyenletesek, a korrigált RoS pedig 9-11 százalék közé várható. A nettó árazás várhatóan nem változik, a jelenlegi kalkulációk alapján ez lefedi az inflációból, az ellátási lánc akadozásából és az egyéb tényezőkből eredő költségnövekedést. A VAN.EA elektromos platformhoz köthető beruházások miatt a tárgyi eszközökre és berendezésekre, valamint a kutatás-fejlesztésre fordított kiadások jelentősen meghaladják az előző évi szintet.
 
A Mercedes-Benz Mobility portfóliója kismértékben csökken. a korrigált RoE várhatóan 12 és 14 százalék között lesz 2023-ban. Ez magában foglalja a működési költségek (OpEx) növekedését, amelyet a nemrégiben bejelentett töltőhálózat fejlesztése eredményez.
 
A Mercedes-Benz Group várakozásai szerint a csoport 2023-as bevételei a megelőző évi szinten maradnak. A továbbra is kihívásokban bővelkedő piaci környezetben a csoport várakozása alapján az EBIT valamivel az előző évi alatt lesz a szegmensek változásainak következtében. A Mercedes-Benz Group várakozásai szerint az iparági szabad cash flow a korábbi év szintjén lesz 2023-ban. Ehhez nagyobb mértékű adófizetés várható, mint az előző évben.
 
A Mercedes-Benz Group számításai alapján az új személyautók átlagos szén-dioxid-kibocsátása Európában (EU, Norvégia és Izland) 2023-ban jelentősen csökkenni fog az előző évhez viszonyítva. Az elektromos járműflotta további bővítésével feltételezhető, hogy 2023-ban is sikerül teljesíteni az európai szén-dioxid-kibocsátási előírásokat.
 
Hivatkozás a „2022-es értékesítési eredmények” sajtóközleményhez:
Mercedes-Benz Cars: group-media.mercedes-benz.com/annual sales/cars  
Mercedes-Benz Vans: group-media.mercedes-benz.com/annual sales/vans  
 
Hivatkozás a 2022-es teljes évre vonatkozó piaci prezentációhoz:
group.mercedes-benz.com/results-2022   
 
A 2022-es Éves Eredmények Konferencia képei itt elérhetők:
group-media.mercedes-benz.com  
 
További információ a Mercedes-Benz Group-ról: 
group-media.mercedes-benz.com and group.mercedes-benz.com  
 
A dokumentumban található értékek előzetesek és még egyiket sem hagyta jóvá a felügyelőbizottság vagy ellenőrizte külső auditor.
 
Előretekintő állítások:
Ez a dokumentum tartalmaz olyan előretekintő állításokat, amelyek jelenlegi nézetünket tükrözik vissza a jövőbeli események kapcsán. A „várhatóan”, „előre láthatóan”, „szerint”, „tervez”, „előfordulhat”, „lehet”, „kalkulál” és egyéb hasonló kifejezések arra szolgálnak, hogy ezeket az előretekintő állításokat kiszolgálják. Ezek az állítások számos kockázatot és bizonytalanságot tartalmaznak, például a globális gazdasági körülmények váratlan alakulását, a kereslet csökkenését fontos piacokon; hitelfinanszírozási lehetőségeink és a finanszírozási piacok változását, természetes eseményeket, magában értve a természeti katasztrófákat, a járványokat, a terrorizmust, a politikai nyugtalanságot, a fegyveres konfliktusokat, az ipari baleseteket és hatásukat az értékesítésre, a termelésre és a finanszírozási lehetőségekre, a váltási árfolyamok, a vámelőírások és a kereskedelmi egyezmények változását, az ügyfélpreferenciák változását, a kisebb, kevesebb profitot termelő járművek iránt, a termékeink és szolgáltatásaink elutasításának lehetőségét, amely korlátozza azon lehetőségeinket, hogy a tervek szerint árazzunk és megfelelően hasznosítsuk gyártási kapacitásainkat, a nyersanyagok vagy az energia árának növekedését, a nyersanyag- és az energiaellátás lehetséges hiányait, a sztrájkokat vagy a beszállítási nehézségeket, a használtautók viszonteladási árainak csökkenését, a költségcsökkentés és a hatékonyságnövelési intézkedések sikerességének kockázatát, azon vállalkozások üzleti kilátásait, amelyekben jelentős érdekeltséggel rendelkezünk, a stratégiai együttműködések és joint venture szervezetek sikeres létrehozásának kockázatát, a törvények, előírások és szabályok változását, különösen a járműemissziók, az üzemanyag-fogyasztás és a biztonsági előírások tekintetében, a folyamatban lévő kormányzati ellenőrzések és az előírt kormányzati ellenőrzések kimenetelét, egyéb kockázatokat és bizonytalanságokat, amelyeket leír az Éves Beszámoló ’Kockázati elemzés’ fejezete. Ha a kockázatok és bizonytalanságok bármelyike megvalósul vagy az előretekintő állításainkat megalapozó feltételezések helytelennek bizonyulnak, az éves eredmények eltérhetnek azoktól, amelyeket az előzetes állításainkban megfogalmaztunk. Nem feltételezünk és érzünk magunkénak semmilyen kötelezettséget az előretekintő állítások frissítésével kapcsolatban, hiszen azok csak a kiadás idejében megfigyelhető körülmények alapján történt kalkulációk.
 
A Mercedes-Benz Group áttekintése 
A Mercedes-Benz Group AG egyike a világ legsikeresebb autóipari vállalkozásainak. A Mercedes-Benz AG-val a csoport a világ egyik vezető High-End személyautó és prémium haszongépjármű értékesítő vállalatát mondhatja magáénak. A Mercedes-Benz Mobility AG finanszírozási, lízing, autóelőfizetési, autóbérlési, flottamenedzselési, töltési és fizetési digitális, biztosítási, valamint innovatív mobilitási szolgáltatásokat kínál. A vállalat alapítói, Gottlieb Daimler és Carl Benz, történelmet írtak az automobil 1886-os feltalálásával. Autóipari technológiai úttörőként a Mercedes-Benz biztonságos és fenntartható módon szeretné alakítani a mobilitás jövőjét, amelyet motivációként és kötelességként is a feladatának tekint. A vállalat éppen ezért innovatív és zöld technológiákra, valamint biztonságos és kiváló, lenyűgöző és inspriáló járművek megalkotására törekszik. A Mercedes-Benz folyamatosan befektet a hatékony hajtásláncok fejlesztésébe és úton van a teljes mértékben elektromos jövő irányába: a csillagos márka célja, hogy 2030-ra teljes mértékben elektromos legyen, ha ezt a piaci viszonyok lehetővé teszik. Az elektromos úttörő szerepről kizárólag elektromosra történő váltással a világhírű prémium gyártó folyamatosan gyorsít a teljes elektromos és szoftverközpontú jövő felé. A vállalat törekvései a járművei intelligens kapcsolódásában, az önvezetés fejlesztésében és az új mobilitási szolgáltatások megalkotásában is megnyilvánulnak, mivel a Mercedes-Benz inspirációjának és kötelességének érzi a társadalommal és a környezettel szembeni felelős viselkedést. A Mercedes-Benz szinte a világ összes országában értékesíti termékeit és szolgáltatásait, valamint gyárakkal rendelkezik Európában, Észak- és Latin-Amerikában, Ázsiában és Afrikában. A Mercedes-Benz, azaz a világ legértékesebb autóipari márkája (forrás: Interbrand tanulmány, 2022. nov. 3.) a csoport márkái a következők: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, Mercedes-EQ és Mercedes me, valamint a Mercedes-Benz Mobility márkái: Mercedes-Benz Bank, Mercedes-Benz Financial Services és Athlon. A vállalatot a frankfurti és a stuttgarti tőzsde is jegyzi (MBG szimbólummal). 2022-ben a csoport körülbelül 170.000 alkalmazottal rendelkezett és mintegy 2,5 millió autót értékesített. A csoport bevételei 150 milliárd eurót tesznek ki, az EBIT pedig 20,5 milliárd euró.
 
www.mercedes-benz.hu    

NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Ingatlan, építőipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: