Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Az ABB E-mobility és a MAN első alkalommal mutatta be egy e-teherautó megawattos töltését

2024.04.15

Forrás: ABB, Hírek
• Az első nyilvános töltési bemutatón több mint 700 kilowattal és 1.000 A-rel töltötték az elektromos tehergépjárművet


• Üzembe helyezték az ABB E-mobility által szállított Megawatt Charging System (MCS) töltőrendszer első prototípusát Németországban

• Az MCS töltőrendszer közös tesztelése a MAN müncheni fejlesztőközpontjában

• Az akkumulátor töltési ideje: fél óra alatt az akkukapacitás 10%-áról 80%-ra

• Az MCS-töltés körülbelül 300-400 km-rel növeli a hatótávolságot a kötelező vezetésközi szünet ideje alatt*1

Az ABB E-mobility és a MAN Truck & Bus Dr. Markus Söder bajor miniszterelnök jelenlétében ünnepelte meg a Megawatt Charging System (MCS) töltőrendszer premierjét. Az ABB E-mobility által szállított MCS töltőállomáson a MAN elektromos teherautóját (eTruck) 1.000 amperrel és több, mint 700 kW teljesítménnyel töltötték.

Dr. Markus Söder, bajor miniszterelnök: „Bajorország elindult a jövő mobilitása felé vezető úton:
Ma megkapta a 'zöldlámpát' az első elektromos hajtású tehergépkocsikhoz kifejlesztett megawattos töltőállomás a MAN müncheni telephelyén. Ez a legkorszerűbb, ökológiailag kedvező és gazdaságos e-mobilitási megoldás, amelyet Bajorországban fejlesztettek ki. Versenyképes helyzetbe kell hoznunk hazai iparunkat, melynek záloga az innováció és a technológia fejlesztés.”

A megawattos töltés premierje a haszongépjármű-ágazatban a mobilitási átállás egyik fontos elemét jelenti és jelentős mérföldkőnek tekinthető a klímabarát közlekedés, valamint a buszok és teherautók sikeres elektrifikációja felé vezető úton. A jogszabályban előírt vezetési pihenő idő alatt, különösen a belföldi és nemzetközi távolsági szállítmányozásban, illetve a be- és kirakodások alatt, az elektromos teherautóknál – és a jövőben az elektromos autóbuszoknál is – nélkülözhetetlen lesz a gyors MCS-töltési technológia alkalmazása. Az új technológia tehát kiegészíti a meglévő megoldásokat, de a kisebb töltőkapacitású járműtelepi töltés a jövőben is központi szerepet fog játszani.

A két vállalat a MAN müncheni fejlesztőközpontjában mutatta be, hogy az MCS-töltés már ma is működőképes. Németországban az első megawattos töltőpontok egyikét az ABB E-mobility telepítette. „Az MCS segítségével a közeljövőben lehetővé válik az e-teherautókra és e-buszokra alapozott, fenntartható távolsági áru- és személyszállítás. A mai napon bizonyossá vált, hogy ez a célkitűzés elérhető - még akkor is, ha most még csak egy prototípust mutatunk be: az új MCS-szabvánnyal nemcsak az áramerősséget, hanem a töltési kapacitást is megdupláztuk néhány év alatt. A közlekedésben az energiaátállás megvalósításához fenntartható, megbízható és gazdaságos megoldásokra van szükségünk. Ennek eléréséhez kollaborációban és integráltan kell gondolkodnunk. A mai bemutató is a MAN és az ABB E-mobility, valamint az egész iparág szoros összefogásának és együttműködésének eredménye” - mondta Michael Halbherr, az ABB E-mobility vezérigazgatója.

Alexander Vlaskamp, a MAN Truck & Bus vezérigazgatója a megawattos töltési rendszer premierjén megismételte a töltési infrastruktúra gyorsabb bővítésére vonatkozó felhívását: „A cél az, hogy 2030-ig 30.000 MCS töltőpont legyen Európában, ebből mintegy 4.000 Németországban. Az egyik első töltőpontot ma üzembe helyeztük. Ugyan nincs túl sok időnk a célszám elérésére, de az elektromos teherautók rendelkezésre állnak, a megawattos töltés pedig működik! Most egyértelmű jelzésekre van szükségünk a politikusoktól, nem utolsósorban azért, hogy az ügyfelek körében bizalmat építsünk az elektrifikáció mellett. Ehhez pedig az infrastruktúrát kell gyorsan kiépítenünk és bővítenünk.”

Az új MCS töltési szabványt műszakilag maximum 3,75 MW töltési teljesítményre tervezték 3.000 amper (A) mellett. Jelenleg az ABB E-mobility és a MAN által bemutatott prototípus több, mint 700 kW töltési teljesítménnyel rendelkezik, de az MCS szabvány véglegesítésével a megawattos töltési teljesítmény is elérhetővé válik, ami a töltési idők jelentős lerövidülését fogja eredményezni. Összehasonlításképpen: a mai CCS-szabvánnyal (Combined Charging System) rendelkező töltőállomások személygépkocsik és haszongépjárművek számára 400 kW maximális töltési teljesítményt kínálnak 500 A mellett. A Megwatt Charging System töltőrendszer nemzetközi szabványosítási folyamata várhatóan idén fejeződik be.
A CharIN nemzetközi iparági szövetség keretében az ABB E-mobility és a MAN jelentősen hozzájárultak szakértelmükkel az MCS szabvány létrehozásához.

Tény, hogy az MCS-töltéshez sok energiára van szükség. Ahol ily mértékű a villamos energiaigény, ott kulcsszerepet játszik a látható töltőpontok mögötti - nem látható - infrastruktúra, a hálózati csatlakozások és a helyigény (pl. az autópálya-töltőállomásokon, parkolókban vagy kamionparkolókban). A villamosenergia-hálózat bővítése és a hálózatok digitalizálása nemcsak a jövőbeli megújulóenergia-ellátás szempontjából elengedhetetlen, hanem a töltőinfrastruktúra kiépítésének is előfeltétele.

Az MCS-szabvánnyal kapcsolatos további információk itt találhatók:
Megawatt Charging System (MCS) (charin. global): 
https://www.charin.global/technology/mcs/   

*1  a MAN eTruck 534 kWh beépített maximális akkumulátor kapacitása (6 akkucsomag) mellett

MAN Truck & Bus: Európa egyik vezető vállalataa haszongépjármű gyártás és a szállítási megoldások terén, éves forgalma több mint 14,8 milliárd euró (2023-as adat). Termékkínálatában kishaszongépjárművek, tehergépjárművek, autóbuszok, dízel- és gázmotorok is szerepelnek, emellett a személy- és az áruszállításhoz kapcsolódó különböző szolgáltatásokat kínál. Az elektromos hajtás már ma is szerves részét képezi a MAN autóbuszok és furgonok szériakínálatának és 2023 októbere óta a sorozatgyártású elektromos teherautók széles választéka is elérhető. A közúti áruszállítás digitalizációjával és automatizálásával együtt a CO2-mentes közlekedésre való áttérés a NewMAN jövőre vonatkozó stratégiájának egyik fő pillére, amellyel a vállalat 2030-ra haszongépjármű-gyártóból intelligens és fenntartható közlekedési megoldások szolgáltatójává válik. A MAN Truck & Bus a TRATON SE leányvállalata és világszerte több mint 33.000 munkatársat foglalkoztat.
www.man.eu   

Az ABB E-mobility üzletága az elektromos járművek (EV) töltési megoldásainak globális vezetőjeként elősegíti a fenntarthatóbb és erőforrás-hatékonyabb mobilitás jövőjét. Az ABB E-mobility üzletág együttműködik a világ legnagyobb elektromos jármű-gyártóival és elektromos töltőhálózat üzemeltetőivel. A cég széles portfólióval rendelkezik az EV-töltés terén, amely magában foglalja az otthoni intelligens töltőket, az autópályák mentén működő, nagy teljesítményű villámtöltőket, valamint a flották elektrifikációjához és az elektromos buszok, teherautók töltéséhez szükséges megoldásokat. Az ABB E-mobility világszerte ~1.500 alkalmazottal 85 piacon több mint egymillió EV töltőt, köztük mintegy 50.000 egyenáramú gyorstöltőt értékesített. 
https://e-mobility.abb.com/   

Az ABB technológiai vezető szerepet tölt be az energetika és az automatizálás területén, egy fenntarthatóbb és erőforrás-hatékonyabb jövő kialakítását segíti elő. A vállalat megoldásai a mérnöki szaktudás és a szoftverek összekapcsolásával optimalizálják a berendezések gyártását, mozgatását, energiaellátását és működtetését. A kiválóságáról több mint 140 éve jól ismert ABB közel 105.000 munkatársa elkötelezett az ipari átalakulást felgyorsító innovációk előmozdítása mellett. 
www.abb.com   

Magyarországi vállalata, az ABB Kft. 1991-ben alakult és azóta az egyik vezető szállítóként van jelen a hazai közmű-, valamint energetikai szektorban.

ABB weboldal: http://new.abb.com/hu  
Facebook oldal: https://www.facebook.com/ABBMagyarorszag  
Instagram: abb_magyarorszag   
YouTube: https://www.youtube.com/ABBMagyarorszag  

www.abb.hu    


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - MAN ; Robot, automatika, automata ; - ABB ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; YouTube ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Ingatlan, építőipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: