Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Új Scania biogáz motorok: Zöldebbé válás 5 százalék üzemanyag-megtakarítással

2023.12.08

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
• Az új hajtásrendszerek a Scania 13 literes biogáz erőforrásain alapulnak, 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást kínálva, minden távolsági áruszállítási alkalmazásra


• Tökéletes kombináció – a Scania új biogáz motorjai az esetek két-harmad részében a Super-hajtáslánccal kerülnek párosításra, kiváló eredményekkel
• A bio-LNG, vagy a bio-CNG alkalmazása racionális út lehet a radikális CO2 – csökkentés irányába itt és most, lemondások nélkül
• A 420 lóerős és a 460 lóerős teljesítménnyel, valamint az 1800 kilométeres hatótávval még a legmaximalistább távolsági fuvarozók is profitálhatnak a Scania fenntartható biogáz-kínálatából.

A Scania első ízben a tavalyi IAA haszonjármű-kiállításon tett utalást az új biogáz hajtásra és miután az új motorok bemutatkoztak, nem maradt el a meglepetés sem, miszerint kétharmaduk a Super-hajtáslánccal is párosítható. A jól összeállított és harmonizáló trió – az új biogázmotorok, valamint a dízeltestvér G25-ös sebességváltói és tengelyei – olyan jól működnek együtt, hogy a hosszú távú utakon lehetővé teszik az igazolt 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást. 

„Amikor összepárosítottuk ezeket a komponenseket, hamar világossá vált, hogy sikerrel jártunk” – jegyezte meg Ola Henriksson, a Scania Trucks megújuló üzemanyagokért felelős senior termékmenedzsere. „Csakúgy, mint a Super motor, úgy a biogáz erőforrások is profitálnak a G25-ös váltó megnövelt áttételi tartományából. A Scania Opticruise váltóval és az új tengelyekkel a biogáz motorok a működési idő nagy részében a lehető legoptimálisabb tartományban üzemeltethetők. Ez 5 százalékos üzemanyag-megtakarítást jelent ennél a hajtásrendszernél.

A helyben előállított biometán üzemanyagok, valamint a gázüzemű teherautók iránti igény (bio-LNG, vagy bio-CNG) folyamatosan növekszik. Több vállalat és fuvarmegrendelő elkötelezett a szállításaik karboncsökkentése terén. A biometán alapú megoldások már egyre jobban hozzáférhetővé válnak a gyorsan fejlődő töltőhálózatnak köszönhetően. Keréktől-kerékig alapuló számítások szerint legalább 90 százalékos szén-dioxid kibocsátás csökkentés érhető el ezzel a technológiával.

“A biometán üzemanyagok minden bizonnyal megoldást jelentenek azoknak az ügyfeleknek, akik késlekedés nélkül szeretnének elindulni a szén-dioxid csökkentés útján” – jegyezte meg Henriksson. “Biogáz motorjaink az iparágak és alkalmazások rendkívül széles körét le tudják fedni. Egy 40 tonnás össztömegű nyerges vontató – félpótkocsi kombinációval akár 1800 kilométeres hatótávolság is elérhető, ha az általunk kínált legnagyobb bio-LNG tartályokkal rendelik meg. Amennyiben ehhez hozzáadjuk a 460 lóerőt és a 2300 Nm-t az OC13-as motorunkhoz kínált egyenlethez, abban az esetben tökéletes eszközt kapunk az európai fuvarozási feladatokra. 

A biogáz töltőállomás hálózat Európa-szerte fejlődik, köszönhetően a megnövekedett keresletnek, valamint az üzemanyagipar jelentősebb szereplőinek. A karbon lábnyom csökkentése már nem olyan lépés, amit csak a „zöld” cégek tesznek meg, hogy elnyerjék a nagyközönség elismerését, mindez minden komoly szállítmányozó számára létszükséglet és éppen ezért minden rendelkezésre álló eszközt be kell vetni a cél elérése érdekében.

Az új biogázmotorok a Scania által több éve kínált, méltán híres 13 literes gázmotoron alapulnak. Motorteljesítményük növelésével és jövendőbeli jogi követelményekre való felkészítésükkel a Scania demonstrálja azon szándékát, hogy még nagyobb piaci részesedésre tegyen szert a szén-dioxid mentesítéssel kapcsolatos küldetésben.

“Meg vagyok győződve arról, hogy a CO2-kibocsátás csökkentése, a vezethetőség és a most kínált hatótávolság miatt egyre több vásárló fogja felismerni, milyen nagyszerű megoldás ez” – mondja Henriksson. „Annyi nyilvánvaló előnye van, és gyakorlatilag nincs hátránya. A vezető pedig jelentősen alacsonyabb zajszintet élvezhet.”

Részletes technikai információk az új motorokkal kapcsolatban.

A Scania két új biogáz motorja:

;  ; OC13 103 420 lóerő ; OC13 104 460 lőerő
- Típus: soros
- Lökettérfogat: 12.7 liter
- Gyújtási sorrend: 1-5-3-6-2-4
- Hengerek száma: 6
- Szelepek száma hengerenként: 4
- Furat x Löket: 130 x 160 mm
- Sűrítés: 12.6:1
- Üzemanyag-befecskendezés: Bosch + CEM1
- Olaj kapacitás: 43 liter
- Kibocsátás-vezérlés: Scania EGR és háromutas katalitikus átalakító
- Max. teljesítmény: 420 (311 kW) @ 1900 ford/perc ; 460 (340 kW) @ 1900 ford/perc
- Max. nyomaték: 2100 Nm @ 1000-1300 ford/perc ; 2300 Nm @ 1000-1300 ford/perc

A Scania a szállítási megoldások világszinten is vezető gyártója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel közösen haladunk a hosszú távon fenntartható szállítási rendszerek felé vezető átalakulás útján. 2021-ben 88.930 tehergépkocsit, 4.436 autóbuszt, valamint 11.786 ipari és vízi hajtásrendszert szállítottunk ki ügyfeleinknek. A nettó árbevétel meghaladta a 146 milliárd svéd koronát, aminek több mint 20 százaléka a szolgáltatásokhoz köthető. Az 1891-ben alapított Scania mára több mint 100 országban működik, és mintegy 54 ezer főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés főként Svédországban összpontosul, míg a gyártás Európában és Latin-Amerikában zajlik, regionális termékközpontokkal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON GROUP tagja. További információ: www.scania.com    


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Bosch ; Kiállítás, konferencia

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: