Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A barcelonai „akadálypálya” leküzdése az A.T. Robles fuvarozóvállalatnál

2018.06.13

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Egy cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsit használ az A.T. Robles fuvarozóvállalat különféle áruk kiszállítására a katalán Abrera városában található korszerű raktárból Barcelona keskeny, zsúfolt utcáiba, hogy megfeleljen a múlt és a jövő kihívásainak ebben a nyüzsgő városban.


Barcelona üzleteinek mindennapos áruellátása egy hajmeresztő logisztikai feladat, amely tapasztalatot, tudást és gyakorlatias gondolkodásmódot igényel. Továbbá egy nagyon fejlett rendszerre is szükség van, amely elszállítja az árukat a városhatáron kívüli korszerű lerakatokból és raktárakból a belvárosi elárusító helyekre. Spanyolország legnagyobb élelmiszer-kiskereskedelmi vállalata, a Mercadona egy pontosan ilyen rendszert fejlesztett ki az A.T. Robles helyi fuvarozóvállalat és a Scania segítségével.

A híres katalán Montserrat-hegység közelében fekvő abrerai, korszerű raktáránál a Mercadona még mindig dolgozik hatalmas logisztikai komplexumának befejezésén. A teljesen automatizált szárazáruraktár egymaga tíz futballpályányi területet foglal el. Ezen a hatalmas területen a raklapokat minimális emberi beavatkozással mozgatják, miközben előkészítik ezeket arra, hogy rámpák tucatjain keresztül tehergépkocsikra kerüljenek.

Ötperces rakodási időablak

Ezen a szóban forgó hétfő reggelen az A.T. Robles gépkocsivezetője, José Manuel Carballo kiáll az abrerai raktárhoz a cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsijával. Egy szigorúan betartott ötperces időablakban kell megérkeznie, hogy lerakodja az újrahasznosítható anyagokat, mielőtt megrakodja a tehergépkocsit szárazárukkal egy előre kijelölt rámpánál. Mivel nyolcóránként a teljes árumennyiségét kiüríti, és újra feltölti, ez a mamutméretű logisztikai komplexum úgy működik, mint egy hatalmas óra, és a gépkocsivezetőktől elvárják, hogy a megfelelő időben a megfelelő helyen legyenek.

Amint a tehergépkocsit kiürítették, kitakarították és megrakodták, Carballo megkezdi 40 kilométeres útját a Mercadona Carrer del Duero úton található szupermarketjébe. A raktár tágas felrakóhelyeivel ellentétben a városi áruelosztás Barcelona régiójában mindennapos kihívást jelent. Közel egymillió jármű verseng a korlátozott útfelületért, ahol több mint 20 ezer teherautónak és kétszer ennyi kishaszonjárműnek kell megküzdenie a szokásos közlekedési problémákkal.

A cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsi beruházás a jövőbe

A cseppfolyósított gázzal üzemelő Scania tehergépkocsi üzemeltetése egy beruházás a jövőbe az A.T. Robles számára. Barcelona talán kevésbé híres a forgalomkorlátozásairól, mint a spanyol főváros, Madrid, de levegőtisztasági célkitűzései ugyanolyan nagy horderejűek. A város célja 30 százalékkal csökkenteni a levegőszennyezettséget, hogy eleget tegyen az Egészségügyi Világszervezet előírásainak.

Valójában Barcelona az első spanyol város, amely károsanyag-kibocsátást osztályozó rendszert alkalmaz, amikor a járművek behajtanak a városközpontba. Egy CCTV-rendszer minden egyes jármű károsanyag-kibocsátási szintjét meghatározza úgy, hogy összeveti a rendszámát az országos gépjármű-nyilvántartási adatbázissal.

A gázüzemű tehergépkocsi előnyösebb a részecske-kibocsátás terén. Ezzel akkor is behajthatunk a városba, amikor életbe lép a forgalomkorlátozás, továbbá ez kisebb üzemanyag-költségeket is biztosít” – mondta Albert Esteve Calderó, az A.T. Robles tulajdonosa és ügyvezető igazgatója.

A forgalom „akadálypályává” teszi a városi áruelosztást

Üzemanyagtól függetlenül a tehergépkocsiknak meg kell birkózniuk a nyüzsgő barcelonai forgalommal. A reggeli és az esti csúcsidőszakban 50 százalékkal tovább tart az út, és ez az érték egyre csak romlik.

A legnagyobb kihívások, amelyekkel szembenézünk a városi áruelosztási folyamatban, közvetlenül összefüggenek a forgalommal” – mondta Esteve Calderó. „Forgalmi dugókkal, balesetekkel, forgalomkorlátozásokkal találjuk szembe magunkat… Mit is mondhatnék? Az áruelosztás egy akadálypálya, amint belépünk a városba. Először is ott vannak a forgalmi akadályok, a buszok és természetesen a többi tehergépkocsi. Amikor pedig bejutunk a városközpontba, sűrű a forgalom, rengeteg mopeddel, kerékpárossal és gyalogossal, akik mindenfelől jönnek.

Esteve Calderónak meggyőződése, hogy az áruelosztás csak egyre nagyobb kihívásokat tartogat majd az elkövetkező években. „Nagyon nehéz a következő öt-tíz év fejlődését megjósolni. A változások olyan gyorsan mennek végbe, hogy senki sem tudja előre megmondani ezeket. De az egészen biztos, hogy egyre több szabályozás és az üzemanyagok szélesebb választéka felé haladunk majd.”

A Scaniáról
A Scania a szállítmányozási iparág vezető gyártói közé tartozik. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt közösen vezetjük a változást, mely a fenntartható fejlődés irányába mutat. 2017-ben 82 500 tehergépjárművet és 8.300 autóbuszt értékesítettünk, valamint 8.500 ipari- és hajómotort adtunk el ügyfeleinknek. A nettó értékesítési Scania
árbevétel megközelítette a 120 billió svéd koronát, aminek 20%-a a szervizszolgáltatásokból adódott. Az 1891-ben alapított Scania több mint 49.300 alkalmazottjával mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, kiegészülve Brazíliával és Indiával, míg a termelés Európában, Dél-Amerikában és Ázsiában folyik, regionális központtal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a Volkswagen Truck & Bus tagja.

További információkért látogasson el a www.scania.hu weboldalra!


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: