Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Világpremier: kereskedelmi használatra engedélyezték a Bosch és a Mercedes-Benz vezető nélküli parkolási rendszerét

2022.12.06

Forrás: Bosch, Sajtóközlemény
Hamarosan üzembe áll az APCOA parkolóházában a stuttgarti repülőtéren
• Az automatizált parkolóinas a világ első olyan nagymértékben automatizált, vezető nélküli (SAE 4. szintű) parkolási funkciója, amely Németországban hivatalos engedélyt kapott kereskedelmi használatra


• A nagymértékben automatizált és vezető nélküli parkolási rendszer teljesen önállóan gyűjti be és szolgáltatja vissza a járművet

• A funkció hamarosan elérhető az S-osztály és az EQS típusok egyes, az INTELLIGENT PARK PILOT rendszerrel felszerelt változatainál, elsőként Németországban, a stuttgarti repülőtér P6 parkolóházában

• Az APCOA stuttgarti repülőtéren található P6 parkolóháza lesz az első a világon, ahol a vezető nélküli parkolási rendszer kereskedelmi célú használata lehetővé válik

• A járművezetők az APCOA FLOW digitális mobilitási platformot használhatják a foglaláshoz, az érintésmentes be- és kilépéshez, valamint a készpénzmentes fizetéshez

Stuttgart, Németország – A Bosch és a Mercedes-Benz fontos mérföldkőhöz érkezett az automatizált vezetés felé vezető úton: a német Szövetségi Közlekedési Hivatal (Kraftfahrt-Bundesamt, KBA) jóváhagyta, hogy a két cég a teljesen automatizált parkolási rendszerét a stuttgarti repülőtéren az APCOA által üzemeltetett P6 parkolóházban használhassa. Ezzel ez a világ első, SAE 4. szintű*1, teljesen automatizált, vezető nélküli parkolási funkciója, amelyet hivatalosan is engedélyeztek kereskedelmi használatra. Az automatizált vezetés technikai fejlődése kulcsszerepet játszik a jövő mobilitásában. Azzal, hogy a jármű és az infrastruktúra átveszi tőlünk a vezetés és a manőverezés feladatait, értékes időt takarít meg a járművezetőknek, akiknek nem kell parkolóhely kereséssel és a szűk parkolóházakban való manőverezéssel foglalkozniuk. 

„Az, hogy technikai partnerünkkel, a Bosch vállalattal közösen kifejlesztett, teljesen automatizált és vezető nélküli parkolási funkciónk világelsőként kapta meg az ügyfélhasználati engedélyt, azt mutatja, hogy az innovációs vezető szerep és a »Made in Germany« kéz a kézben járnak” – mondta Markus Schäfer, a Mercedes-Benz Group AG igazgatótanácsának tagja, a fejlesztésért és beszerzésért felelős műszaki igazgatója. „A DRIVE PILOT Level 3 rendszerünk piaci bevezetését követően hamarosan egy 4. szintű rendszert kínálunk a parkoláshoz az INTELLIGENT PARK PILOT fejlesztésünkkel – mindezt még ebben az évben. Ezzel is megmutatjuk ügyfeleinknek, hogy a technika megkönnyíti az életet, és értékes időt takarít meg.”

„A vezető nélküli parkolás az automatizált mobilitás egyik kulcsfontosságú építőeleme. A Mercedes-Benz partnerünkkel közösen kifejlesztett, teljesen automatizált parkolási rendszer is azt mutatja, milyen messzire jutottunk már ezen a fejlesztési úton. A vezető nélküli parkolással kezdődik majd a mindennapi automatizált vezetés” – mondta dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatótanácsának tagja és a mobilitási megoldások üzleti szektor elnöke. „A Bosch a kezdetektől fogva arra törekedett, hogy a parkolóházak infrastruktúráját intelligenssé tegye. Ennek megfelelően szabványokat állítottunk fel ezen a területen. A jövőben az a célunk, hogy egyre több parkolóházat szereljünk fel a szükséges infrastruktúra-technikával – terveink szerint a következő néhány évben világszerte több száz parkolóházban fogjuk ezt megvalósítani.”

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a Bosch, a Mercedes-Benz és a stuttgarti repülőtér partnereinkkel együtt sikeresen kifejlesztettük a vezető nélküli és érintésmentes parkolás hálózatba kapcsolt rendszerét. Az APCOA FLOW digitális platformunk lehetővé teszi a parkolóhelyfoglalást, az érintésmentes belépést és az automatikus számlázást” – mondta Frank van der Sant, az APCOA PARKING Group igazgatótanácsának tagja és kereskedelmi igazgatója. „Ügyfeleink kényelmét nagymértékben fokozza a tervezési biztonság, a minimális elvesztegetett idő, a rövid távolságok, valamint az érintés- és készpénzmentes parkolási folyamat.”

„Büszkék vagyunk arra, hogy az együttműködő partnerek az STR repülőteret választották e világpremier helyszínéül” – mondta Walter Schoefer, a stuttgarti repülőteret üzemeltető Flughafen Stuttgart GmbH vezetőségi szóvivője. „A projekt megmutatja, mennyire innovatív a régiónk. Az automatizált parkolóinas valóban növeli a repülőjáratok utasainak kényelmét, és időt takarít meg számukra, különösen akkor, ha sietnek, és gyorsan le szeretnék adni autóikat a repülőtéren.”

A vezető nélküli parkolás technikája
Az automatizált parkolóinas szolgáltatásnak nincs szüksége emberi vezetőre: csak be kell hajtani a parkolóházba, kiszállni, és a járművet egy okostelefonos alkalmazással egyetlen érintéssel a parkolóhelyre küldeni. Miután a járművezető elhagyta a parkolóházat – hogy az éppen megtakarított időt mással töltse – a jármű magától a kijelölt helyre hajt és leparkol. Később a jármű pontosan ugyanígy tér vissza a felvételi pontra. A folyamatot a Bosch többszintes parkolóházba telepített intelligens infrastruktúra és a Mercedes-Benz járműtechnológia együttműködése biztosítja. A parkolóházban található Bosch érzékelők figyelik a jármű pályáját, annak környezetét, és szállítják a jármű irányításához szükséges információkat. A járműben lévő technika az infrastruktúrától kapott információkat vezetési manőverekké alakítja. Így a járművek önállóan képesek fel- és lehajtani a rámpákon, hogy a parkolóház emeletei között közlekedjenek. Ha az infrastruktúra érzékelői akadályt észlelnek, a jármű fékez és biztonságosan megáll. Csak akkor folytatja útját, ha az útvonal szabaddá vált.

A Bosch és a Mercedes-Benz a világ első különleges engedélyét 2019-ben kapta meg arra, hogy a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum parkolóház emberi felügyelet nélkül, fejlesztői tesztjárművek segítségével automatizált parkolóinas szolgálatatást működtessenek. A most kiadott engedély ezen túlmutat, és lehetővé teszi a magántulajdonban lévő járművekkel történő kereskedelmi üzemeltetést a stuttgarti repülőtér P6 parkolóházában. A jóváhagyás alapja egy 2021 júliusában Németországban életbe lépett törvény, amely a SAE 4. szintjének*1 megfelelő járművek számára engedélyezi a vezető nélküli vezetést (BMDV – Németország világelső lesz az önvezetésben). E törvény parkolási rendszerre való alkalmazása a német Szövetségi Digitális és Közlekedési Minisztériummal (BMDV) és a KBA-val szoros együttműködésben valósult meg. A német parlament felsőháza által 2022. május 20-án elfogadott AFGBV (automatizált vezetésről szóló irányelv) egyértelműen meghatározza a német közúti közlekedési törvény azon kritériumait, amelyeknek a 4. szintű járműveknek meg kell felelniük.

A vállalatok fokozatosan tervezik bevezetni a vezető nélküli parkolási szolgáltatást a stuttgarti repülőtér APCOA P6 parkolóházában. Az üzembe helyezés első napjától a 2022 júliusa óta gyártott S-osztály és EQS modellekkel rendelkező azon ügyfelek, akiknek járműve a Mercedes me connect részeként az INTELLIGENT PARK PILOT2 szolgáltatással is rendelkezik, és akik ezt a szolgáltatást aktiválták, használhatják majd a funkciót a kijelölt parkolóházban. Miután a járművezetők a Mercedes me alkalmazással előre lefoglaltak egy parkolóhelyet, járművüket egy előre meghatározott parkolóhelyen hagyhatják. Miután minden utas kiszállt a járműből, az alkalmazás elindítja a parkolási manővert. A parkolási rendszer ellenőrzi, hogy a lefoglalt parkolóhelyhez vezető útvonal szabad-e, és hogy minden egyéb műszaki követelmény teljesült-e. Ha ez így van, a járművezetők értesítést kapnak az alkalmazásban, amely megerősíti, hogy az intelligens infrastruktúra átvette a jármű irányítását. Ezt követően elhagyhatják a parkolóházat. A jármű automatikusan elindul, és magától megtalálja az utat a parkolóhelyére. Amikor a járművezető fel szeretné venni az autóját a parkolóházból, okostelefonos paranccsal teheti meg, a jármű ezután magától elindul az előre meghatározott átvételi területre.

*1  A SAE J3016 hat automatizálási szintet határoz meg a közúti járművek vezetési műveleteihez (0–5. szint). A 4. szint szerint: A jármű bizonyos körülmények között (pl. parkolóházban) képes önállóan kezelni minden forgalmi helyzetet. Nincs szükség vezetőre.

*2  A Mercedes me connect INTELLIGENT PARK PILOT szolgáltatása kezdetben Németországban a Mercedes-Benz S-osztály Limuzin és Limuzin hosszú modelljeihez és a Mercedes EQS modellekhez lesz elérhető 2022. júliusi gyártástól kezdődően. Ez nem vonatkozik a Mercedes-Maybach és az AMG modellekre. A 2020. 12. 12. után gyártott Mercedes-Benz S-osztály Limuzin és Limuzin hosszú modellek – a Mercedes-Maybach és az AMG modellek kivételével – röviddel ezután következnek. A 2021. 04. 04. után gyártott Mercedes EQS modellek, kivéve az AMG modelleket, szintén rövidesen következnek. Amint az INTELLIGENT PARK PILOT elérhetővé válik egy adott jármű számára, a szolgáltatás megjelenik a Mercedes me alkalmazás szolgáltatási menüjében, és aktiválhatóvá válik. A Mercedes me connect szolgáltatások használatához a felhasználóknak személyes Mercedes me azonosítóval kell rendelkezniük, és el kell fogadniuk a Mercedes me connect szolgáltatások használati feltételeit. Továbbá az adott járműnek regisztrálva kell lennie a felhasználói fiókhoz. A kezdeti időszak lejárta után a felhasználók ingyenesen meghosszabbíthatják a szolgáltatásokat, amíg azok az adott járműhöz elérhetőek maradnak. A szolgáltatások első aktiválása a jármű első regisztrációjától vagy az ügyfél általi használatba vételtől számított egy éven belül lehetséges, attól függően, hogy melyik következik be előbb.

Címkék: Bosch, Bosch Engineering, automatizált parkolás, automatizált vezetés

Háttér információ 

A Mobility Solutions a Bosch csoport legnagyobb üzletága. Az üzletág 2021-ben 45,3 milliárd euró árbevételt ért el, így a teljes működési árbevételhez 58 százalékkal járult hozzá. Mindez a Bosch csoportot a vezető autóipari beszállítók közé sorolja. A Mobility Solutions üzletág a közlekedés biztonságos, fenntartható és izgalmas vízióját követi, továbbá egyesíti a csoport szakértelmét a személyre szabottság, az automatizálás, az elektromossá tétel és az összekapcsolhatóság területén. Az üzletág ügyfelei számára az eredményt az integrált mobilitási megoldások jelentik. A Mobility Solutions fő tevékenységi területei a befecskendezési technológia és a belsőégésű motorok hajtáslánc-perifériái, a hajtáslánc villamosításának különféle megoldásai, a járműbiztonsági rendszerek, a vezetőtámogató és automatizált funkciók, a felhasználóbarát infotainment technológiák, valamint a jármű és jármű, illetve a jármű és infrastruktúra közötti kommunikáció, a szervizkoncepciók, valamint a gépjárműipari aftermarket technológiák és szolgáltatások. A Bosch olyan fontos autóipari innovációk szinonimája, mint az elektronikus motorvezérlés, az ESP menetstabilizáló rendszer és a common-rail dízeltechnológia.

A Bosch csoport különböző technikák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 402.600 munkatársat foglalkoztat (2021. december 31-én) és 2021-ben 78,7 milliárd euró árbevételt ért el. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az ipar 4.0-hoz és a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz. A Bosch fenntartható, biztonságos és izgalmas mobilitási megoldásokat nyújt partnereinek. Szakértelmét a szenzortechnika, valamint a szoftverek és szolgáltatások területén, továbbá saját IoT-felhőjében hasznosítva kínál ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja, hogy megkönnyítse a hálózatba kapcsoltságot olyan termékekkel és megoldásokkal, amelyek mesterséges intelligenciát (MI) használnak, vagy annak segítségével fejlesztettek, gyártottak. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technikát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 440 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A Bosch csoport világszerte több mint 400 telephelye 2020 első negyedéve óta karbonsemleges. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch világszerte 128 telephelyen 76.100 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, többek között 38.000 szoftvermérnököt.

A vállalatot 1886-ban Robert Bosch (1861-1942) „Finommechanikai és Elektrotechnikai Műhelyként” alapította Stuttgartban. A Robert Bosch GmbH tulajdonosi szerkezete szavatolja a Bosch csoport vállalati önállóságát. Ez lehetővé teszi a vállalat számára jelentős, a jövő biztosítása érdekében történő befektetések megvalósítását. A Robert Bosch GmbH üzletrészeinek 94 százaléka a Robert Bosch Stiftung GmbH közhasznú alapítvány tulajdonában van. A maradék üzletrészek a Robert Bosch GmbH-nál és a Bosch család tulajdonában lévő társaságnál vannak. A szavazati jogok többsége a Robert Bosch Industrietreuhand KG-é, amely a vállalati társasági jogokat is gyakorolja.

További információért látogasson el honlapunkra: 
www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, http://www.twitter.com/BoschPress.


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; - Mercedes ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; - Bosch

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: