Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Élelmiszerhősöket keres a Lidl a NÉBIH közreműködésével

2022.05.03

Forrás: Lidl Sajtóközlemény
Iskolásoknak hirdetett pályázatot a vállalat az élelmiszerfelesleg csökkentéséről
Budapest, 2022. május 3. – A Lidl Magyarország az élelmiszerpazarlás témakörében indította el legújabb órarendtervező pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakmai támogatásával.


A piacvezető áruházlánc nagy hangsúlyt fektet az élelmiszerfelesleg minimalizálására, emellett igyekszik vásárlói, követői figyelmét is ráirányítani a problémára, illetve edukációval segíteni őket a megoldás érdekében. Ezúttal pedig az iskolás korosztály tudatosságát szeretnék növelni.

A Lidl Magyarország számára kiemelten fontos, hogy a lehető legkevesebb élelmiszer menjen kárba. A rendelési folyamatok folyamatos optimalizálása mellett célja, hogy az értékesítésből kivont, de fogyasztásra alkalmas termékek se végezzék hulladékként, hanem azokkal a hátrányos helyzetű magyar családokat támogassák, egyúttal megóvva ezzel a környezetet is. „Ökológiai lábnyomunk csökkentése és társadalmi felelősségvállalásunk részeként tovább bővítjük az élelmiszerpazarlás mérséklése érdekében tett intézkedéseink körét. A gyermekeknek szóló órarendtervező pályázatunkat is e köré a téma köré szervezzük, és nagy örömünkre ebben a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal, mint szakmai partnerünk segít minket” – mondta el Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl a Nébih-hel közösen ÉlelmiszerHősök – Legyél te is az élelmiszermentés bajnoka! címmel hirdette meg az általános iskolásoknak szóló, immár negyedik alkalommal megrendezésre kerülő pályázatát. A diákok szabadon szárnyaló fantáziájukat kihasználva olyan órarendterveket készíthetnek, melyeken bemutatják, ők hogyan, milyen módszerekkel tennének az élelmiszerpazarlás ellen. A diszkontlánc célja ezzel, hogy játékos és edukatív módon hívja fel a gyermekek figyelmét az élelmiszerpazarlás megelőzésére, az élelmiszerek és az élelmiszerhulladék felelős kezelésére, amihez hasznos, általuk is megvalósítható tippeket is kapnak a résztvevők.

„Az élelmiszerpazarlás továbbra is jelentős probléma Magyarországon. A Nébih felmérése szerint egy átlagos magyar évente 65 kg élelmiszerhulladékot „termel” a saját háztartásában, amelynek a fele megelőzhető lenne. A Nébih Maradék nélkül programja 2016 óta foglalkozik ezzel a kérdéssel” – mondta el dr. Kasza Gyula, a program vezetője. Az elmúlt években a Maradék nélkül egyik kiemelt területe a gyermekkori szemléletformálás, amelyhez ingyenesen letölthető oktatási és ismeretterjesztő anyagokat, videókat, pedagógusoknak pedig óravázlatokat, feladatlapokat és online bemutató órát is kínál a Hivatal. „Érdemes tehát ezeket az anyagokat is szemügyre venni a pályázó ÉlelmiszerHősöknek, és persze a szüleiknek” – tette hozzá dr. Kasza Gyula.

A Lidl vállalati törekvéseivel összhangban az órarendtervező pályázat minden évben egy
kiemelt fenntarthatósági témára fókuszál, így a korábbi években a környezetvédelemre, az
egészséges táplálkozásra és a sportos, egészségtudatos életmódra hívták fel a figyelmet.
Ahogyan az elmúlt években, idén is a zsűri és a közönség által legjobbnak értékelt tervek alapján
készül el az áruházlánc órarendje, melyet a nyár folyamán, bármilyen iskolai termék
megvásárlása esetén ajándékba kapnak a gyermekek az ország minden Lidl áruházában.

Lidl Magyarországról
Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már 191 áruházzal van jelen hazánkban, és több mint 8.500 munkavállalót foglalkoztat. A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, de forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak.
A vállalat emellett különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be. A Lidl Magyarország 2022-ben elnyerte a
Top Employer Hungary minősítést.

www.lidl.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Élelmiszer ; - Lidl ; FMCG, kereskedelem ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: