|
|||||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
![]() Működő cég eladása Cégből kiszállás A Cégeladás ![]() 2021.02.27. Kereső |
![]() Hosszú távon csekély hatása lesz a koronavírusnak a hazai használt autó piacra 2020.06.02 Forrás: Porsche Hungaria, Das WeltAuto SajtóközleményBudapest, 2020. június 2. – Igaz, az Autovista Group (az Eurotax anyavállalata) számításai alapján az európai autókereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a világjárvány, Németországban és Ausztriában megnyugtató a jövőkép. Ahogy korábban a Das WeltAuto jelezte már: Magyarország is bizakodó lehet, 2022 végére mindössze -0,5 százalékos maradványérték változás várható a nemzetközi használtautó értékelő hálózat legutóbbi elemzése alapján 2020. márciusához képest. Az Autovista Group szakemberek segítségével elemzést készített arról, hogy a koronavírus milyen hatással lehet az európai használt autó piacra az előttünk álló időszakban. Az persze a gazdaság terén mindenütt tapintható, hogy súlyos következményei vannak a világjárványnak, és ez természetesen nincs másképp az autóiparban, így a használt autó piacon sem. Az autóipar leállása mély sebeket ejtett, és bár Németországban, illetve Ausztriában hamar újraindult az élet, Franciaországban és Spanyolországban már más a helyzet. Igaz, ezek apró lépések, de rendkívül fontosak, már csak azért is, mert az európai kereskedők számára 1,8 milliárd eurós veszteséget jelentett a pandémia a lezárások kezdetétől április 18-ig – és ebben Magyarország is érintett. Több forgatókönyv is elkészült arról, milyen hatással lehet a járvány az autóiparra, amely az országspecifikus tényezőkön kívül az alábbi öt kockázati faktor alapján áll össze: - meddig tart a fertőzések terjedése; Ezek alapján meghatározható, hogy a pandémia milyen hatással lehet az egyes országok gazdaságára az alacsony kockázattól kezdve a magasig, így az is kiderül, hogy milyen jellegű fellendülés várható: „gyors, V-alakú”, „mérsékelten gyors, V-alakú”, „lassabb, U-alakú”, „mély recesszió, lassú fellendülés” vagy „nagyon mély recesszió, L-alakú fellendülés”. Magyarországon az elemzés szerint legvalószínűbb a közepes kockázat (50 százalékra teszik), vagyis a lassabb, U-alakú fellendülés. E szerint a gazdaság visszaáll a régi kerékvágásba 2020-ban, ám a világjárvány hosszabb ideig okoz társadalmi és gazdasági problémákat. A gazdaság csak fokozatosan gyorsul fel, és a gazdasági aktivitás csak az év végére állhat helyre. Az elemzők szerint ugyanakkor 30 százalék az esélye, hogy közepesen magas lesz a kockázat, vagyis mély recesszióra, lassú fellendülésre lehet számítani, ám 20 százalék esélyt adnak alacsony-közepes kockázatra, amely mérsékelten gyors, V-alakú fellendülést ígér. Ez azt jelentheti, hogy amíg a második negyedévben visszaesik a gazdaság, addig a harmadik és negyedik negyedévben fellendülés várható, amely kompenzálja a korábban felhalmozott veszteségeket. Ezek az előrejelzések persze csak becslések, mivel egyelőre sok a kérdés, bizonytalanság, így például az is, hogy lesz-e második, esetleg harmadik hulláma a járványnak. Mindenesetre az eurózónát figyelembe véve az elemzések alapján Magyarország a középmezőnyhöz tartozik a használt autók árának alakulását tekintve, olyan országokkal egyetemben, mint Svédország, Finnország, Ausztria vagy éppen Lengyelország. Az előrejelzés szerint a maradványérték százalékos változása hazánkban -2,1 százalék lesz 2020 és 2021 végén a márciusihoz képest, míg 2022 végére -0,5 százalékra javulhat, tehát visszaállhat a veszélyhelyzet előtti állapotára. A várható fellendülés alapján Ausztria, Németország és Svájc lehet a leginkább bizakodó, ám rögtön utánuk következik Magyarország és Lengyelország, amely az egyik legrugalmasabb fejlődést mutatja. Ha kitekintünk a többi európai országra a gazdasági fellendülés szempontjából, a koronavírus által leginkább sújtott területek, így Olaszország és Spanyolország helyzete tűnik a legrosszabbnak, valamint az Egyesült Királyságé, ahol a Brexit is nehezíti a jelenlegi állapotot, ugyanakkor Franciaországban is borúsabban látják a jövőképet, mint néhány héttel korábban. Összességében az Autovista Group elemzése szerint a gazdasági válság eltérő hatást gyakorol a maradványértékre országonként: míg a dél-európai országokban nagyobb csökkenést vár, addig Ausztriában, Németországban, Svájcban és az északi országokban nem lesz olyan súlyos a helyzet, a keleti régióban pedig rugalmasabb fellendülés várható. Ráadásul a jelenlegi kimutatások alapján egyelőre kedvezőbbek a kilátások, mint a 2008-as gazdasági válságot követően. A Das WeltAuto-ról Bővebb információt a www.dasweltauto.hu, és a www.dasblog.hu honlapon talál. * NEWS * ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; Das WeltAuto
|
![]() vétel - eladás ![]() Videók: Ipari.hu - www.ipari.hu KERESÜNK ELADÓ Működő ipari cégeket fejlesztésre, felvásárlásra ![]() KERESÜNK Eladó FRÖCCSÖNTŐ cégeket vételre, fejlesztésre
BankWeb Pénzügyek ¤ Online tőzsde tanfolyam ¤ Bankweb tőzsde ¤ Arany befektetések ¤ Mi a váltó? Hogyan használjuk? ¤ Váltó használata ¤ Mire jó egy üzleti terv? ¤ Szakkönyvek ¤ Hogyan indítsunk vállalkozást? Több mint 12.000 videó: ![]() |
|||
|
|||||
|
|||||
© Copyright Gál József, IpariCégek.hu - Ipari cégek, ipari hírek, Cégkeresés, Eladási, vételi tanácsadás
(cégeladás, cégvétel, ipari ingatlan eladás, ipari ingatlan vétel, ipari ingatlan értékbecslés), Cégből kiszállás (előkészítéstől a megvalósításig), Befektető ajánlás, keresés, közvetítés, Cégfejlesztés (cégértékelés, cégérték növelés, hatékonyság növelés, kockázatkezelés), és Videók készítése (több mint 15.000 videó készítés és közzététel tapasztalatával). Minden videónk saját készítésű, minden jogot fenntartunk! © Copyright Gál József Értéket fejlesztünk és értéket közvetítünk A www.iparicegek.hu szakmai portált a domain név tulajdonosa és az IpariCégek.hu Tanácsadó Kft. üzemelteti. Minden szöveges oldal - az idézetek kivételével - saját készítésű, minden jog fenntartva! A közzétett hírek jogtiszták, a hírforrástól érkezők, a Forrás feltüntetésre kerül. Oldalainkon sem hírügynökségtől, sem sajtótól nincs hírfelhasználás. Az IpariCégek.hu portálon szereplő adatok tájékoztató jellegűek! Bármiféle adatfelhasználásból eredő kárigényt kizárunk!
Váltás MOBIL nézetre |