Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Városi ragadozó felvillanyozva: itt az új, elektromos Ford Puma Gen-E

2024.12.03

Forrás: Ford Sajtóközlemény
• Az új Puma Gen-E megjelenésével a Ford legkelendőbb európai modellje immár tisztán elektromos hajtással is kapható, még teljesebbé téve a Puma rajongói számára az eddigi EcoBoost Hybrid opciókból álló hajtásláncok kínálatát.


• Az elektromos Puma hatótávolsága 376 kilométer, és az akkumulátora körülbelül 23 perc alatt tölthető fel 10-ről 80 százalékra egy 100 kW-os egyenáramú gyorstöltővel

• A Puma vásárlói imádják az autó stílusát, amit a Puma Gen-E egyedi, sportos dizájn-elemekkel gazdagít. Az új generációs beltér jellegzetessége a high-tech kialakítás, prémium dizájn, és a megnövelt csomagtér-kapacitás az új 145 literes GigaBox-nak köszönhetően.

KÖLN, Németország, 2024. december 3. – A Ford ma bemutatta elektromos kínálatának legújabb tagját, a vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Puma Gen-E modellt, így a márka legnépszerűbb európai modellje*1 immár olyan változatban is kapható, amely zéró helyi károsanyag-kibocsátással vezethető.

Az elektromos Puma Gen-E élvezetes vezetési élményt kínál, a formatervezők pedig továbbfejlesztették a Puma eddig is különlegesnek számító dizájnját, ami Európa-szerte igazi slágerré avatta a kompakt crossovert.

Az új elektromos hajtáslánc nemcsak izgalmas menettulajdonságokat kölcsönöz az autónak, hanem kivételesen takarékos is, hiszen 13,1 kWh/100 km energiafogyasztással működik. Teljesen feltöltött akkumulátorral*2 a Puma Gen-E akár 376 kilométert is megtehet, így tulajdonosai már a hosszabb utazásokra is nyugodtan elindulhatnak, az 523 kilométert is elérő városi hatótávolság*2 révén pedig napokon át használhatják autójukat a városban anélkül, hogy időt kellene szakítaniuk a feltöltésre.

Ha mégis eljön ez az idő, egy gyorstöltővel alig 23 perc alatt*3 tölthetik fel az akkumulátort 10-ről 80 százalékos szintre, majd sportos stílusban autózhatnak tovább, hiszen az új modell 8 másodperc alatt gyorsít 0-100 km/órára, sőt a kormányreakció is érezhetően gyorsabb lett, vagyis a Puma Gen-E voltaképpen olyan, mintha a Puma ST lényegét örökítették volna a mérnökök elektromos változatba.

A városi autósok és a fiatal családok számára egyaránt jó hír, hogy a kompakt kialakítású hajtáslánc nemcsak a teljesítményre, hanem a csomagtér méretére is jótékony hatást gyakorol. A Puma innovatív csomagtéri MegaBox tárolórekeszének neve mostantól GigaBox, ami nem túlzás, hiszen a befogadó képessége 574 literre nőtt*4, ami több, mint amit néhány nagyobb SUV kínál. A benzinmotor helyén a mérnökök egy 43 literes első tárolórekeszt (frunk)*4 is kialakítottak; ez ideális hely az olyan tartozékok tárolásához, amelyekre akkor is szükség lehet, amikor a csomagtér tele van pakolva.

“A Puma igazi sikertörténet: az emberek nagyon szeretik sportos dizájnja és vezethetősége miatt, amihez egyedülálló praktikum és kategóriaelső csomagtér társul,” nyilatkozta Jon Williams, a Ford Blue és Model e európai vezérigazgatója. “A Puma Gen-E az eddigi legjobb Pumánk, lenyűgöző vezetési élménnyel és hihetetlenül energiatakarékos elektromos hajtással. És persze ott van az új, még nagyobb GigaBox is, ami páratlanul tágas csomagteret kínál.”

A külső dizájn kialakításánál fontos cél volt úgy megragadni a legújabb generációs Puma hangulatát, hogy azt egy kis csavarral még különlegesebbé és áramvonalasabbá varázsolják. A hagyományos hűtőrácsot egy látványos, a Ford Mustang Mach-E elektromos SUV által ihletett ‘pajzs’ dizájn váltotta fel, frissebb arculatot kölcsönözve az autónak. A felvillanyozó hangulatot tovább erősítik az egyedi könnyűfém keréktárcsák és a sportos hátsó légterelő; mindez abban is jó szolgálatot tesz, hogy az elektromos Puma még hatékonyabban hasítsa a levegőt, ami tovább növeli a teljesítményt.

Digitális élmény: mindig kapcsolatban a külvilággal

Az éles vonallakkal határolt, modern formák az utastérben is visszaköszönnek, ahol a sofőr könnyen elérheti a két nagy felbontású kijelzőt. A Ford legújabb generációs SYNC 4*6infotainment rendszerének felhőalapú navigációjával*7 a Puma Gen-E vezetője mindig megtalálja az ideális útvonalat a zsúfolt városi forgalomban, miközben a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto*8segítségével kábeles kapcsolat nélkül hangolhatja össze az okostelefonon futó alkalmazásokat és információkat az autó rendszerével.

Az új, emelt középkonzol kényelmes tárolóhelyet kínál azokhoz az apróbb személyes tárgyakhoz, amelyek egyébként a vezető zsebében zsúfolódnának. A középső könyöktámasz előre-hátra csúsztatható, hogy könnyű legyen beállítani a tökéletes pozícióját egy-egy hosszabb utazáson, valamint vezeték nélküli telefontöltő*10 gondoskodik arról, hogy a mobilkészülékek akkuja az út végén is teljesen fel legyen töltve.

A Puma Gen-E mind a városi forgalomban, mind a közutakon élvezetesen vezethető. A kormánykerék mögött kapott helyet az elektronikus menetválasztó, amivel a vezető kapcsolhat az előremeneti, az üres és a hátrameneti fokozatok közt; ez a kapcsoló egyébként ugyanolyan jól kézre esik, mint az irányjelző. A választható egypedálos vezetéssel még kényelmesebb a városi autózás, függetlenül attól, hogy a vezető éppen melyiket használja a négy választható üzemmódból.

A Sávközép-tartó és Stop & Go funkciókkal kiegészített Intelligens adaptív sebességtartó automatika *11,*12, *13 simábban, természetesebb érzetet keltve gyorsít és fékez, a Prediktív Sebesség Asszisztens*11 önállóan szabályozza a tempót a kanyargós útszakaszokon, a körforgalmakban, illetve az autópályára történő fel- és lehajtáskor. A városi közlekedésben jó szolgálatot tesz a 360 fokos kamerarendszer, ami megjeleníti az autó teljes környezetének felülnézeti képét, amikor a sofőr szűk helyen manőverez.

Az extraként rendelhető Adaptív Mátrix LED fényszóró-technológiában a Prediktív Dinamikus Kanyarvilágítás folyamatosan figyeli az autó előtti útszakaszt, és oda irányít több fényt, ahol arra szükség van, emellett pedig úgy szabályozza a fénycsóvát, hogy a megvilágított városi utakon és a sötét közutakon egyaránt a legjobb fényviszonyokat biztosítsa.

A Ford Otosan modern összeszerelő üzemében, a romániai Craiovában gyártott autóba olyan hajtásláncot építenek be, amely a Ford Halewood-i gyárában készült az Egyesült Királyságban. A Puma Gen-E mától előrendelhető kedvezményes 12.880.000 forint induló áron, az első vásárlók már 2025 tavaszán átvehetik új autójukat.

https://www.youtube.com/watch?v=KGUsbp4d3V0&t=1s  
New All-Electric Ford Puma Gen-E; 0:55 

Erőforrás linkek
Ford Puma Gen-E Press Kit

Témakörök
Motor 

Címkék
Puma EV Ford Puma 

*1  A Ford értékesítési adatai szerint.

*2  A teljesen feltöltött akkumulátorú Puma Gen-E adatai. A becsült hatótávolság kiszámítása a WLTP vezetési ciklus szabványai szerint történt. Az adatok az összehasonlíthatóságot szolgálják, és kizárólag olyan járművekkel vethetők össze, amelyeket ugyanilyen műszaki eljárásokkal teszteltek. A tényleges hatótávolságot olyan tényezők is befolyásolhatják, mint a külső hőmérséklet, a vezetési stílus, az út jellege, a jármű állapota, a lítiumion akkumulátor kora és állapota.

*3  Számítógépes szimulációkkal végzett gyártói tesztek alapján. A töltés sebessége csökken, amikor az akkumulátor eléri teljes kapacitást. Az Ön autójának töltési ideje a töltési csúcsidőktől és az akkumulátor töltöttségi állapotától függően változhat.

*4  A csomagtér kapacitását behatárolja a rakomány tömege és súlyelosztása.

*6  Ne hagyja, hogy valami elvonja a figyelmét a vezetésről, és vezetés közben ne használjon kézben tartott készülékeket. Ha lehetséges, használja a rendszerek beszédvezérlését. Bizonyos funkciók zárolva lehetnek, amíg az autó sebességváltója menetfokozatba van kapcsolva. Nem minden funkció kompatibilis az összes telefonkészülékkel.

*7  A csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működése a kompatibilis hálózat rendelkezésre állásától függ. Az 5G hálózat nem mindenhol elérhető. A technológia, a mobilhálózatok és a járművek fejlődése korlátozhatja a csatlakoztatott szolgáltatások és funkciók működését. A csatlakoztatott szolgáltatás nem tartalmazza a WiFi-hotspotot, ami külön előfizetéssel áll rendelkezésre.

*8  Aktív adatcsomaggal és kompatibilis szoftverrel rendelkező telefon szükséges. Használat közben a SYNC nem vezérli a harmadik féltől származó termékeket. A harmadik felek kizárólagos felelősséggel tartoznak termékeik működéséért. Az Android Auto a Google LLC bejegyzett védjegye. Az Apple CarPlay az Apple Inc., USA-ban és más országokban bejegyzett védjegye.

*9  Az Alexa Built-in használatához a járműben ülve, a FordPass okostelefonos alkalmazás használatával vagy a jármű beállító felületein keresztül aktiválni kell a FordPass funkciót. Az Alexa funkcióhoz való csatlakozáshoz Amazon ügyfélfiók szükséges, valamint SYNC 4 vagy SYNC 4A, FordPass, és kiegészítő hálózatba kapcsolt szolgáltatás, amit a FordPass alkalmazáson keresztül kell aktiválni (részletek a FordPass Felhasználói feltételeiben). Szükség lehet még további termékekre és beállításokra is. Az Amazon, az Alexa és minden hozzájuk kapcsolódó logó és jelzés az Amazon.com, Inc. illetve leányvállalatai bejegyzett védjegyei.

*10  Az itt rendelkezésre álló Qi vezeték nélküli töltés nem minden mobiltelefonnal kompatibilis.

*11  A vezetéssegítő technológiák kiegészítő feladatot látnak el, és nem helyettesítik a vezető figyelmét, döntését és irányítását, és a biztonságos autózást. Részletek és korlátozások a Felhasználói Kézikönyvben.

*12  A Sávtartó rendszer nem szabályozza a kormányzást.

*13  Ha a jármű három másodpercnél hosszabban áll, a vezetőnek be kell avatkoznia, megnyomva a “RES” gombot vagy a gázpedált, hogy a rendszer újra működjön.

A Ford Motor Company

Globális amerikai márkaként a Ford már több mint 100 éve az európai gazdaság és társadalom aktív szereplője; a vállalat elkötelezett a mozgás szabadsága iránt, ugyanilyen fontossággal kezelve a bolygóról és egymásról való gondoskodást is. A vállalat Model e, Ford Pro és Ford Blue üzletágainak működésével összehangolt Ford+ terv felgyorsítja a Ford európai átalakítását, hogy 2035-re megvalósulhasson a tisztán elektromos alapú, széndioxid-semleges jövő. A vállalat ezt új, előremutató elektromos járművekkel alapozza meg, amelyeket az európai autósok igényeit szem előtt tartva terveztek meg és innovatív szolgáltatásokkal támogatnak, elősegítve az emberek egymás közti kapcsolattartását, a közösségek fejlődését és a vállalkozások gyarapodását. A Ford 50 önálló európai piacon forgalmazza és szervizeli járműveit; ez a tevékenység magában foglalja a Ford Motor Credit Company, a Ford Ügyfélszolgálat és 14 gyártóüzem (nyolc saját tulajdonú vállalat és hat nem összevont közös vállalkozás) működését, négy központtal: a németországi Kölnben, a spanyolországi Valenciában, valamint vegyesvállalatainknál a romániai Krajovában és a törökországi Kocaeliben. Saját tulajdonú és összevont vegyesvállalataiban a Ford mintegy 34.000 embert, illetve a nem összevont közös vállalkozásokkal együtt mintegy 56.000 embert foglalkoztat Európában. Amennyiben több információra van szüksége a Fordról, termékeiről vagy a Ford Credit vállalatról, kérjük, keresse fel a www.corporate.ford.com vagy a www.ford.hu honlapot.


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Ford ; Robot, automatika, automata ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; YouTube ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: