Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A kompakt kategória szuper sportautói

2019.07.04

Forrás: Mercedes-Benz, Hírek
Affalterbach. Lenyűgöző teljesítmény, egyedülálló menetdinamika, kifejező megjelenés – a Mercedes-AMG vadonatúj kompakt sportmodelljei, az A 45 4MATIC+ és A 45 S 4MATIC+, illetve a CLA 45 4MATIC+ és CLA 45 S 4MATIC+ a kvalitások tekintetében újra megerősítik pozíciójukat a szegmensben.


Az újdonságok megtartották elődeik értékeit megtartva, de emellett komoly fejlesztésekkel kerülnek piacra. A teljesen új fejlesztésű 2-literes turbómotorok, amelyek két teljesítményszinttel érhetők el, a világ legerősebb szériagyártású négyhengeres erőforrásai. Már a 387 lóerős alapmodell is erősebb az előző generációnál, az S-kivitel pedig a 421 lóerős változatával már a magasabb kategóriákat idézi. A hajtáslánc tekintetében szintén fontos láncszem az új fejlesztésű AMG SPEEDSHIFT DCT 8G nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltó, valamint a szabadon változtatható nyomatékelosztással rendelkező AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás, amely az AMG TORQUE CONTROL önzáró differenciálmű révén a hátsó tengely kerekei között külön-külön szabályozni tudja a nyomatékot. Mindezeken felül megjelent Drift üzemmód is, ami látványos erőcsúsztatásokat tesz lehetővé.

Dizájn: még hangsúlyosabb AMG formajegyek

Az új Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ és CLA 45 4MATIC+ család tagjai mostantól még hangsúlyosabb megjelenéssel büszkélkedhetnek; radikálisan sportos vonalvezetésük már álló helyzetben is dinamikus vezetési élményt ígér. A kompakt AMG modellek történetük során először kapták meg a jellegzetes AMG hűtőrácsot, ami különösen agresszív fellépést kölcsönöz a ‘cápaorral’, a keskeny fényszórókkal, valamint a lapos, „Powerdome“-domborításokkal is ellátott motorháztetővel kiegészítve.

Az alapverziók szériában 18 colos, 10-küllős, titánszürkére fényezett könnyűfém keréktárcsákon és 245/40 R18-as gumiabroncsokon gördülnek, míg az S-modellek gyönyörű, aerodinamikailag optimalizált 19 colos, 5-duplaküllős kerekeket kapnak, amelyeken 245/35 R19 (A 45 S 4MATIC+), illetve 255/35 R19 (CLA 45 S 4MATIC+) méretű abroncsok feszülnek.

Hátulnézetből az új AMG sorozat megjelenését az egyedi hátsó köténylemez mellett a két hangsúlyos dupla kipufogóvég határozza meg: az alapváltozatok 82, míg az S-kivitelek 90 mm átmérőjű kipufogóvégekkel büszkélkedhetnek. Az S-kivitelek esetében a kipufogóvégek AMG felirattal vannak ellátva. A nagyobb teljesítmény miatt a karosszériák számos pontján különböző erősítéseket alkalmaztak a tervezők. Az AMG kipufogórendszerek mindegyike egy speciális szeleppel van ellátva, ami a fordulatszám és a terhelés függvényében automatikusan működésbe lép. A kiválasztott menetprogramtól függően a hangzás harmonikusan diszkrét vagy dinamikusan sportos (Sport+ üzemmódban) is lehet.

Motor: új négyhengeres turbó, magasabb kategóriákat idéző teljesítménnyel

Az akár 421 lóerő leadására képes, teljesen új fejlesztésű 2-literes turbómotor a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres erőforrása. Az előző négyhengeres AMG erőforrás teljesítménye is lenyűgöző volt, de az AMG mérnökeinek ezt további 40 lóerővel sikerült túlszárnyalniuk, miközben a forgatónyomaték 475-ről 500 Nm-re emelkedett – de már a 387 lóerőt és 480 Nm-t leadni képes alapkivitel is felülmúlja a korábbi négyhengeres AMG motor tudását. Az akár 211 lóerő/literes teljesítmény a szupersportautók színvonalán van. Az új, fantasztikus teljesítményű erőmű Affalterbachban, az AMG „One Man, One Engine“, magyarul „Egy ember, egy motor“ filozófiája alapján készül.

A 421 lóerős S-kivitelek a gyorsulás tekintetében is rekordidőre képesek: álló helyzetből 100 km/h sebességre az A 45 S 4MATIC + fantasztikus 3,9, míg a CLA 45 S 4MATIC+ kereken 4 másodperc alatt képes felgyorsulni. Az alapmodellek gyorsulásához szükséges idő is csupán 0,1 szekundummal hosszabb. A csúcssebességet 250, illetve az S-változatoknál 270 km/h-ban korlátozza az elektronika, de az opcionális AMG Driver’s csomag megrendelésével az alapkiviteleknél is csak 270 km/h-nál lép fel az elektronikus korlátozás.

Az új AMG erőforrások elképesztő teljesítményük mellett kiváló reakcióval büszkélkedhetnek. Az alapváltozat 480 Nm-es csúcsértéket 4.750-5.000/perc, míg az S verzió 500 Nm-ét 5.000-5.250/perc között adja le. Ezáltal alacsonyabb fordulatszámokon javult a gázreakció, a fordulatszám növekedésével pedig lineárisan erősödik a négyhengeres erőforrás. A maximális teljesítmény a modellváltozat függvényében 6.500/percnél, illetve 6.750/percnél jelentkezik, a leszabályozási fordulatszám 7.200/perc.

A percenként akár 169 ezret pörgő turbófeltöltő – amely 2,1 bar maximális töltőnyomást biztosít – speciális csapágyazást kapott, a hengerfalak súrlódását csökkentő, NANOSLIDE bevonattal vannak ellátva, a közvetlen benzinbefecskendezés pedig kétfokozatú. A mérnököknek különös hangsúlyt kellett fektetniük a hűtés optimalizálásra is, a nagy teljesítménynek ugyanis rendkívül magas a hűtésigénye. A fejlesztők egy olyan rendszert alkottak, amiben a hengerfej és a forgattyúsház hűtése eltérő mértékben megoldott. A hatékonyságot egyebek mellett ECO Start-Stop rendszer és vitorlázó funkció fokozza, a károsanyag-kibocsátást pedig benzines részecskeszűrő csökkenti.

A vegyes fogyasztási adat az NEDC mérési ciklusra levetítve a Mercedes-AMG A 45 4MATIC+ és A 45 S 4MATIC+ modellek esetében 8,3-8,4 l/100 km (vegyes CO2-kibocsátás: 189-192 g/km). A CLA 45 4MATIC+ modellnél 8,1-8,2l/100 km a vegyes fogyasztási adat (vegyes CO2-kibocsátás: 185-188 g/km), míg a CLA 45 S 4MATIC+ modellek esetében 8,1-8,3 l/100 km (vegyes CO2-kibocsátás: 186-189 g/km).

AMG SPEEDSHIFT DCT 8G duplakuplungos váltómű: spontán és villámgyors

A lenyűgöző menetteljesítményben és a sportautós viselkedésben fontos szerepet kap az új fejlesztésű AMG SPEEDSHIFT DCT 8G nyolcfokozatú duplakuplungos automata váltómű. A fokozatok kiosztását úgy határozták meg a tervezők, hogy a vezető a sebességtartománytól függetlenül spontán gyorsulást tapasztalhasson. A kapcsolások villámgyorsak, akárcsak a reakcióidők. Az alapbeállításokat a kiválasztott AMG DYNAMIC SELECT menetprogram határozza meg. A tervezők kiemelten ügyeltek arra, hogy manuális üzemmódban a rendszer azonnal kövesse le a járművezető kapcsolófüleken keresztül leadott parancsait. A lehető legjobb gyorsulást álló helyzetből a minden változathoz szériában járó RACE-START rajtautomatika szavatolja.

AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás AMG TORQUE CONTROL differenciálművel

Az összes kivitelhez szériában járó, teljesen változtatható nyomatékelosztású AMG Performance 4MATIC+ összkerékhajtás alapjaiban meghatározza a második generációs kompakt AMG modellek viselkedését. A rendszer lelke az új AMG TORQUE CONTROL hátsó differenciálmű, amelynek köszönhetően a vezérlés már nem csak a tengelyek, de a hátsó kerekek között is fokozatmentesen képes elosztani a nyomatékot, minden helyzetben – akár kedvezőtlen tapadású útfelületen vagy extrém körülmények között, például versenypályás használat során – optimális tapadást biztosítva.

Mindezeken felül az új megoldás lehetővé tette a driftprogram alkalmazását: a Drift mód, amit „RACE“ menetprogramban a váltófülekkel lehet aktiválni (ennek feltétele, hogy az ESP ki legyen kapcsolva, illetve a váltó manuális üzemmódban legyen), szériában jár az S-modellekhez, illetve az alapváltozatokhoz az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag részeként elérhető el. Az AMG Performance 4MATIC+, valamint az AMG TORQUE CONTROL rendszer viselkedése függ a kiválasztott menetprogramtól, valamint az adott AMG DYNAMICS beállítástól.

A 3-fokozatú menetstabilizáló rendszer (ESP) az ún. SPORT HANDLING MODE beállításban egyedi hangolással dolgozik, amely engedékenyebb szabályozással és nagyobb lehetséges drift-szögekkel támogatja a fokozottan sportos vezetési stílust.

Futómű: AMG-specifikus megoldások, fokozottan dinamikus hangolás

Az új kompakt AMG modellek futóműve szintén páratlan, a mérnökök alaposan átdolgozták a teljes futóművet. Az elsődleges cél a dinamikus sportautós viselkedés megteremtése volt. Új fejlesztések a rugók, és a lengéscsillapítók, a feszes hangolás pedig a minimalizált karosszériadőlést szolgálja. Elöl MacPherson, hátul pedig többlengőkaros (négy lengőkaros) felépítést található, illetve a speciális elrendezés, valamint az átdolgozott lengőkarok révén a hajtási befolyásokat is jelentős mértékben mérsékelték a tervezők. A komfortot és a dinamikát opcionálisan az AMG RIDE CONTROL adaptív lengéscsillapítással lehet tovább fokozni: a beállítás függvényében az autó puhábban vagy feszesebben csillapít, még jobban alkalmazkodva az adott körülményekhez.

Nagy teljesítményű fékrendszer: megbízható és fáradhatatlan

A fékrendszert szintén nagyon komolyan vették az affalterbachi szakemberek; az alapverziókban szolgáló fékrendszer is igen rövid fékutakat biztosít és fáradhatatlan teljesítményt garantál, az S-kivitelek azonban ezt a teljesítményt is túlszárnyalják. A 387 lóerős 45 AMG-k első tengelyénél 4-dugattyús féknyergek szolgálnak, 350 mm átmérőjű, 34 mm széles tárcsákat szorítva, a hátsó tengelynél pedig egydugattyús nyergeket és 330 x 22 mm-es féktárcsákat találunk. A tárcsák elöl-hátul belső hűtésűek és lyuggatottak. A szürke féknyergeken fehér AMG feliratok díszelegnek.

Az S-modellek – illetve az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag megrendelése esetén az alapmodellek is – elöl még komolyabb fékeket, 6-dugattyús nyergeket és 360 x 36 mm-es tárcsákat kapnak. Ez esetben a féknyergek vörös színben pompáznak és fekete AMG logóval vannak ellátva.

Hat menetprogram: széles skálán befolyásolható karakterisztika

Mostantól 6 menetprogram állhat a vezető rendelkezésére: a „Slippery“ (esős), „Comfort“, „Sport“, „Sport+“ és „Individual“ az összes változatban megtalálható, az S-modellek – valamint az opcionális AMG DYNAMIC PLUS csomag megrendelése esetén az alapkivitelek – pedig egy fokozottan sportos „RACE“ beállítást is kínálnak. A menetprogramok számos jelentős változtatást tartalmaznak az autó legfontosabb, menetdinamikát befolyásoló rendszereiben, mint például a motorkarakterisztikában, a gázreakcióban, illetve a futóművet, a kormányzást, a váltóművet vagy az összkerékhajtást illetően.

A személyre szabhatóságot még tovább fokozza az AMG DYNAMICS funkció: az egyedileg programozható „Individual“ menetprogramban eldönthetjük, hogy „Basic“ (alap), „Advanced“ (haladó), Pro (tapasztalt) vagy „Master“ (profi) alapbeállítása legyen a menetdinamikai rendszereknek.

Belső tér: szoros kapcsolat az ember és a gép között

A kiváló minőségű, modern kialakítású beltér sportos elemeivel, magas felszereltségével, illetve a korszakalkotó MBUX multimédiás rendszer révén szoros kapcsolatot teremt az ember és a gép között. Az új AMG modellek komoly oldaltartással rendelkező sportüléseket kapnak, amelyek a kiváló tartást biztosítanak. A kárpitozás alapesetben fekete színű ARTICO műbőr és DINAMICA mikroszálas anyag kombinációja, amely a vörös színű, jellegzetesen AMG-s dupla díszvarrásokkal kiegészítve klasszikusan sportos környezetet teremt. A vörös designo biztonsági övek, a vörös díszcsíkkal ellátott fekete DINAMICA mikroszálas díszbetétek és a vörös gyűrűvel kiegészített krómozott szellőzőrostélyok tovább fokozzák a sportos hangulatot. Opcionálisan természetesen más kárpitozásokat, illetve díszbetéteket is lehet választani.

Az A 45 S és CLA 45 S modellekben a vörös helyett sárga kontrasztszín fokozza a sportosságot, valódi motorsport-hangulatot teremtve. Az S-kivitelekhez továbbá szériában jár a sárga díszvarrással ellátott, Nappa bőr és DINAMICA mikroszálas AMG Performance kormánykerék, amely felül sárga középállás-jelölést, AMG gombokat (amikről közvetlenül vezérelhetjük az AMG programokat), AMG logót, valamint hangulatvilágítást is kap.

Az MBUX multimédiás rendszerben az új AMG 45 modellek esetében egy speciális AMG menüpontot is találunk, amelyben számos kiegészítő információt tekinthetünk meg: az AMG menü (manuális módban) fokozatkijelzőt, motor- és váltóolaj-hőmérsékletet, AMG DYNAMIC SELECT beállítást, G-erő mérőt, stopperórát/köridőmérőt, valamint aktuális motoradatokat jelenít meg.

További AMG-specifikus újdonság az AMG TRACK PACE alkalmazás, amely versenypályán nyújt hasznos segítséget a különféle telemetriai adatok megjelenítésével. Az AMG TRACK PACE, amire egy virtuális versenymérnökként tekinthetünk, szériában jár az új 45-ös kompakt AMG S-kivitelekhez. Az adatokat a multimédiás kijelzőn, a műszercsoportban, valamint az opcionális Head-up Display vetített kijelzőn is megtekinthetjük. A leghíresebb versenypályák előre vannak telepítve, így az AMG TRACK PACE többek között az ideális ívek megtalálásában is segítséget nyújt mondjuk a legendás Nürburgringen. Az Augmented Reality funkciónak köszönhetően az MBUX lehetővé teszi, hogy a multimédiás kijelzőn vagy a vetített kijelzőn megjelenjenek egy eltárolt versenypálya ideális ívei, így a vezető egy virtuális instruktor segítségével javíthatja köridejét, illetve tanulhatja meg az adott versenypályát.

www.mercedes-benz.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Mercedes

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: