Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Nemrég munkába állította új Scania G 370 6x2 tehergépkocsiját a holland Venus Containers fuvarozóvállalat. A jármű különlegessége a csupán 3,15 méteres tengelytávolságának köszönhetően rendkívül kicsi fordulási sugara.
A Venus Containers a háromtengelyes, egy kormányzott segédtengellyel ellátott tehergépkocsit tízköbméteres hulladékgyűjtő konténerek kiszállításához és begyűjtéséhez használja a Maarssen régióban.
A Scaniát választó Venus Containers mindenben a járművezetők igényeit szem előtt tartva dönt. „Ritka a jó gépkocsivezető, a többségük pedig nagyon kedveli a Scaniát. Ha Scaniával szeretnének dolgozni, akkor nincs okunk nem teljesíteni ezt a kívánságukat. Tapasztaltak, így tudják, hogy mivel lehet a legjobban dolgozni” – mondta Robbert Tammer tulajdonos.
Kompromisszum nélküli manőverezhetőség
A cégnek egy háromtengelyes járműre volt szüksége a nehezebb konténerszállítási feladatok ellátására, amikor a 15 éves, Euro 3-as teherautójukkal nem hajthattak be többé Utrecht városába. „Azonban nem szerettünk volna kompromisszumot kötni a manőverezhetőség terén. A márkakereskedővel közösen minden szükséges részegységet el tudtunk helyezni ezen a kis tengelytávolságon belül. Az eredmény egy tehergépkocsi ugyanolyan tulajdonságokkal, mint a kéttengelyes járművek, miközben megfelel a jogszabályi előírásoknak. Ezzel a teherautóval nyereségesen tudunk szállítani egy homokkal teli tízköbméteres konténert.”
Mivel a teherautó így csak egy kicsivel nehezebb, Robbert Tammer a G-fülkét választotta. „A járművezetőnek kínált nagyobb tér mellett a G-fülke jobban is néz ki. Alacsonytetővel rendeltük meg a mélyre nyúló ágak és egyebek miatt. Később vettem csak észre, hogy a kisebb magasság előnye el is veszett a tetőre szerelt lámpasorunk miatt. De ez a védjegyünk, és mindegyik teherautónkon megtalálható.”
Erősített lökhárító a fokozottabb védelem érdekében
A járművet számos extrával felszerelték a Venus Containers járművezetőinek javaslatára. A négy centiméterrel jobban kinyúló, megerősített lökhárító valamivel nagyobb védelmet nyújt a hűtőrácsnak és a fényszóróknak. Holttér- és frontkamerával is ellátták a biztonságosabb városi közlekedés érdekében, sőt, közvetlenül a vonófej konzolja felett is van egy kamerája.
A Scania Opticruise váltóhoz a járművezetők igény szerint használható tengelykapcsoló-pedált is kértek.
Robbert Tammer bíztatónak találja az első üzemanyag-fogyasztási eredményeket: „A Scania Flottamenedzsment-rendszer hetente küldött kimutatásából azt látom, hogy ez a tehergépkocsi még a tavaly üzembe állított 4x2-es járműveinknél is gazdaságosabban dolgozik. Ez is jól mutatja, hogy mennyire gyors a fejlődés.”
A Scaniáról
A Scania a közlekedési megoldások világszinten is vezető szállítója. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt élen járunk a fenntartható közlekedési rendszerre való átállásban. 2018-ban 88.000 tehergépkocsit, 8.500 autóbuszt és 12.800 ipari, illetve hajómotort szállítottunk ki ügyfeleinknek. Nettó értékesítési árbevételünk meghaladta a 137 milliárd svéd koronát, amelynek mintegy 20 százaléka a szolgáltatásokkal kapcsolatos. Az 1891-ben alapított Scania vállalat ma már több mint 100 országban tevékenykedik és körülbelül 52.000 főt foglalkoztat. A kutatás és fejlesztés Svédországban összpontosul, ám Brazíliában és Indiában is működnek ágazatai. A termelés Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában folyik, míg regionális termelőközpontok üzemelnek Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a TRATON SE vállalatcsoport része.
További tájékoztatás: www.scania.hu.