Forrás: Scania, Sajtóközlemény
2019. május 25-én, szombaton a norvég Andreas Nordsjø nyerte a nagyszabású járművezetői versenyt. A nyertes fődíja 100.000 euró, melyet egy új Scaniára költhet.
Harminc európai országból összesen több mint 20.000 járművezető vett részt a 100.000 eurós Scaniáért folytatott küzdelemben, de csak a nemzeti döntők győztesei juthattak ki Svédországba, Magyarországon Szabó Attila bizonyult a legjobbnak az áprilisi hazai döntőn.
A járművezetőknek a vezetésen kívül számos egyéb kihívással kell nap mint nap megküzdeniük munkájuk során. Nem csupán annyi a feladatuk, hogy eljussanak A pontból B pontba, ennél sokkal bonyolultabb, és összetett készségeket igénylő helyzetekben találják magukat. Az ehhez hasonló, élethelyzet-szerű kondíciókat teremtette meg a Scania a járművezetői verseny döntősei számára.
Attila a másfél napon keresztül zajló, nyolc vezetési képességet jól tükröző feladatot – mint például üzemanyag-takarékos vezetés, elindulás előtti ellenőrzés, rakományrögzítés, Knock the king – magában foglaló kvalifikációt kitűnően, tudását bizonyítva zárta, és a harminc résztvevőből az előkelő második helyen jutott tovább a negyeddöntőbe. A soron következő egyenes kieséses feladat során Attila a spanyol versenyzőt választotta ellenfeléül, aki a vizes kihívásban jobbnak bizonyult. A következő Super Y feladat feladta a leckét a legjobb kilenc versenyzőnek is, akik közül kikerült aztán az a három legjobb sofőr, aki megküzdhetett a saját idegeivel, hogy elnyerje a fődíjat. A leghiggadtabbnak a norvég Andreas Nordsjø bizonyult.
„Azt mondhatom, hogy amit elterveztem, a feladatok során meg is csináltam, amit célként magam elé tűztem, azt elértem. A verseny végéhez közeledve már mindennek szerencsésen együtt kell állnia ahhoz, hogy valaki nyerhessen; nem biztos, hogy csak a tudáson múlik a győzelem. Aki bejutott a svéd döntőbe, az már bizonyította tudását. Általánosságban el lehet mondani, hogy a versenyzők profik voltak, emiatt igen kiélezett volt a verseny, és az is igaz, hogy teljesen egyforma körülményeket nem lehet biztosítani” – mondta Szabó Attila, a magyar döntős.
„A járművezető a közlekedés legfontosabb tényezője” – mondta Erik Ljungberg, a Scania Marketing és Kommunikációs Osztályának igazgatója. „A Scania Járművezetői Versenyeken keresztül szeretnénk kihangsúlyozni a profi pilóták fontos és jelentőségteljes szerepét a fuvarozási vállalatok nyereségességére nézve, valamint a közúti biztonság és a közlekedés környezeti hatásainak csökkentésére gyakorolt hatása szempontjából.”
A Scania Járművezetői Verseny másik célja, hogy több embert vonzzon egy olyan szakmába, amely egyre igényesebb és sokoldalúbb lett.
A Scaniáról
A Scania a szállítmányozási iparág vezető gyártói közé tartozik. Partnereinkkel és ügyfeleinkkel együtt közösen vezetjük a változást, mely a fenntartható fejlődés irányába mutat. 2017-ben 82.500 tehergépjárművet és 8.300 autóbuszt értékesítettünk, valamint 8.500 ipari- és hajómotort adtunk el ügyfeleinknek. A nettó értékesítési árbevétel megközelítette a 120 billió svéd koronát, aminek 20%-a a szervizszolgáltatásokból adódott. Az 1891-ben alapított Scania több mint 49.300 alkalmazottjával mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, kiegészülve Brazíliával és Indiával, míg a termelés Európában, Dél-Amerikában és Ázsiában folyik, regionális központtal Afrikában, Ázsiában és Eurázsiában. A Scania a Volkswagen Truck & Bus AG tagja, ami nemrég TRATON AG-vé alakult.
További információkért látogasson el a www.scania.hu weboldalra!