Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Rekordméretűre nőtt a magyar gumiabroncspiac

2019.01.18

Forrás: Premier Public Relations Kft., Magyar Gumiabroncs Szövetség Sajtóközlemény
3,1 millió abroncsot értékesítettek 2018-ban az abroncsgyártók


Budapest, 2019. január 18. – Minden eddiginél több, összesen 3,1 millió darab gumiabroncsot értékesítettek Magyarországon a gyártói képviseletek a gumiabroncs nagy- és kiskereskedőknek, ami 9,7%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A gumiabroncs értékesítés bővülése jól jelzi a magyar gazdaság bővülését is és regionális összehasonlításban is kiemelkedőnek tekinthető.

A Magyar Gumiabroncs Szövetség adatai szerint 2018-ban, az Europool statisztikai kimutatásban szereplő gyártók, minden olyan járműre több gumiabroncsot értékesítettek, ami pneumatikus kerekeken közlekedik, vagyis minden gumiabroncs kategória eladásai bővültek.

A személygépkocsi gumiabroncsok értékesítése 9%-kal (2.420.000 db), az SUV (városi terepjáró) gumik eladásai 23%-kal (182.000 db), a motorkerékpár autógumik eladása 5%-kal (58.000 db), a kisteherautó abroncsok értékesítése pedig szintén 5%-kal (258.000 db) bővült.

A gumiabroncs értékesítés a gazdaság teljesítményének egyik legjobb indikátora, hiszen minden gazdasági tevékenységhez mobilitás, a mobilitáshoz pedig gumiabroncs szükséges” – mondta Hunyadi Szabolcs, a Magyar Gumiabroncs Szövetség elnöke. „A magyar gazdaság jó teljesítményét jelzi, hogy a magáncélú – személygépkocsi és motor – abroncsok értékesítésének bővülése mellett soha nem látott méretűre nőtt a nehézgépjármű gumiabroncsok értékesítése is” – tette hozzá a szövetség elnöke.

A szövetség értékesítési adatai szerint a nehézgépjárművekre való gumiabroncsok szegmensében a teherautó és autóbusz gumik értékesítésénél 21%-kal (180.000 db), földmunkagépekre való gumiabroncsok eladásainál 25%-kal (642 db), a mezőgazdasági gépekre való gumiabroncsokból pedig 12%-kal (16.800 db) több fogyott az egy évvel korábbi mennyiséghez képest.

A gumiabroncs-értékesítésnek évszak szerinti bontást tekintve a nyári gumik piaca 1,5%-kal (1.184.000 db), a téli gumik eladásai 12%-kal (1.565.000 db), miközben a hosszú idő után újra divatba hozott négyévszakos abroncsok eladása óriási mértékben, 48%-kal (96.000 db) nőtt, igaz a szegmens részesedése még így is csak 3,5%-a a teljes magyarországi gumiabroncspiacnak.

„A magyar abroncspiac bővüléséhez nagyban hozzájárult az újautó- és új nehézgépjármű-értékesítések növekedése, amely immár a 2008-as gazdasági válság előtti szintekre emelkedett. A legtöbb gumiabroncsot szakszervizekben, hagyományos gumiabroncs kiskereskedőknél, illetve online gumikereskedőknél vásárolták a magyar autósok és nehézgépjármű-tulajdonosok. Az értékesítési csatornák közül az internetes abroncs eladások volumene bővül a legnagyobb mértékben, itt a növekedés ismét két számjegyű volt” – mondta el Hunyadi Szabolcs.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Az iparágban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A Magyar Gumiabroncs Szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág a GDP 1,5%-át állítja elő. Az iparág belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

HÁTTÉRINFORMÁCIÓ
a Magyar Gumiabroncs Szövetségről (HTA)

A Magyar Gumiabroncs Szövetség (Hungarian Tire Association - HTA) 2011-ben alakult meg hét magyarországi gyártókapacitással, illetve képviselettel rendelkező nemzetközi gumiabroncsgyártó vállalat részvételével.

A gumiabroncsipar a magyar gazdaság egyik legdinamikusabban fejlődő ágazata. Magyarországon az iparág 7 vállalata – az Apollo-Vredestein, a Bridgestone, a Continental, a Goodyear-Dunlop, a Hankook, a Michelin és a Pirelli – képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel, közülük 4 cég hazai gyártókapacitással is rendelkezik, és folyamatosan fejleszt.

Az ágazatban foglalkoztatottak száma folyamatosan nő, közvetlenül mintegy 6 ezer, közvetve pedig több mint 15 ezer fő. A szövetség becslése szerint a magyar gumiabroncs-iparág GDP 1,5%-át állítja elő. Az ágazat belföldi értékesítésének és exportjának értéke tavaly már meghaladta az 528 milliárd forintot.

A szövetség elsődleges küldetése, hogy képviselje a gumiabroncs-iparági szereplők törvényes érdekeit Magyarországon. A HTA – a nemzeti és európai versenyszabályok folyamatos figyelemmel kísérése mellett – segíti a hazai gyártókat és nagykereskedőket abban a törekvésükben, hogy az abroncsgyártással és -felhasználással kapcsolatos törvények, hazai és európai uniós szabályozások megfelelő szakmai felügyelet mellett készüljenek el.

A szervezet általános célja, hogy a gumiabroncs-iparról és a gyártott termékekről minél több hasznos ismeretet adjon át a lakosság számára, tájékoztassa az iparági szereplők tevékenységéről a gazdasági és politikai élet résztvevőit, valamint hozzájáruljon egy megfelelő és globálisan is versenyképes jogi és szabályozási környezet kialakításához.

A HTA stratégiai törekvései elérésében több hazai szakmai szervezettel kötött megállapodást és működött együtt, időrendben: GRSP Magyarország Egyesület és OBB (ORFK - Országos Balesetmegelőzési Bizottság), MABISZ (Magyar Biztosítók Szövetsége), HIPA (Nemzeti Befektetési Ügynökség), MASZSZ (Magyar Autós Szakmai Szövetség) és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jogutója az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

A HTA megalakulása óta tagja az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetségének (ETRMA), amely az európai gumiabroncs-ipar központi szövetsége, és irodája Brüsszelben található.


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Apollo Tyres ; - Bridgestone ; - Continental ; - Hankook Tire ; - Michelin

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: