Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Okok, amiért a villamosítás általánossá vált

2018.01.29

Forrás: Scania, Sajtóközlemény
Kulcsfontosságúvá tette az elektromos járműveket a fenntartható fuvarozás megteremtésében, hogy környezetvédelmi előnyeik mellett gazdaságilag is egyre életképesebbek.


Nemcsak a fenntartható alternatívák terén jelentős az úttörő trendek hatása a fuvarozási iparágra, hanem ezeket a jó üzletmenethez is alaposan figyelembe kell venni. A Scania a fenntartható fuvarozási technológiák széles választékán dolgozik a fosszilis üzemanyagok helyettesítése érdekében. A villamosítási terv kulcsfontosságú része ennek a stratégiának.

A villamosítás fontossága a fuvarozásban

Nils-Gunnar Vågstedt, aki a Scania villamosítási technológiával kapcsolatos kutatásait vezeti, elmagyarázta, hogy mennyire fontos ez a trend globális értelemben.

Először is, világszerte egyre nagyobb figyelmet kap a villamosítás és ennek
környezetvédelmi előnyei, beleértve az akár nulla szén-dioxid-lábnyomot, a járművek
csendesebb működését és a nulla részecskekibocsátást. Az elektromos járművek
használatával nemcsak a károsanyag-kibocsátás csökkenthető, hanem, döntően, az
energiafogyasztás is számottevően mérsékelhető.

Amiért a fuvarozási iparág felkarolja a villamosítást

Számos hajtóerő áll napjainkban a fuvarozási ágazat villamosítása mögött, és habár a hosszú távú fuvarozás kissé az ágazat többi területe mögött jár ebben, elkezdett gyorsan felzárkózni, így egyre több bioüzemanyaggal működő hibrid és teljesen elektromos jármű jelenik meg a piacon. Ebben a Scania vezető szerepet játszik.

A fuvarozási ágazatban tapasztalható gyors változások egyik oka az, hogy az elektromos járművek gazdaságilag egyre életképesebbé válnak saját fejlődésük révén, így már nincs szükségük külön támogatásokra, mint korábban volt a technológia korai fejlesztési fázisaiban.

Amikor az üzemeltetés gazdaságossága és a társadalom legfontosabb célkitűzését jelentő kisebb környezeti hatás összhangban áll egymással, akkor nagyon egyszerűvé válik a legjobb megoldást választani, és ezt az iparág jelenlegi technológiai modelljének összeomlása követi majd” – magyarázta Vågstedt.

Továbbra is az infrastruktúra és az akkumulátorok jelentik a villamosítás korlátait

Úgy tűnik, hogy az akkumulátorok és az infrastruktúra jelentik a legnagyobb, még
megoldásra váró kihívásokat a járművek villamosítása felé vezető úton. Még
mindkét téren jelentős fejlesztésekre van szükség, mielőtt készen állnak arra, hogy
tömegesen támogathassanak teljesen elektromos járműveket, valamint a különféle hibrid változatokkal is van még munka, amelyek szintén akkumulátorokat igényelnek, ám manapság jóval elterjedtebbek.

Vågstedt és csapata a Scaniánál tisztában van azzal, hogy még sok a tennivaló.

Már mindenféle méretű járműhöz nagy az akkumulátorok iránti igény, és még mindig csak e technológia alkalmazásának korai fázisában járunk. Jó irányban haladunk, és gyorsan, de még több fenntartható akkumulátor kifejlesztése szükséges. Ezeknek hosszabb élettartamúaknak és nagyobb energiasűrűségűeknek kell lenniük, míg a költségeiknek csökkenniük kell. Iparági szinten biztosítanunk kell, hogy a nyersanyagok forrása, az energiaigényes gyártás és az akkumulátorok újrahasznosítása idővel mind fenntartható legyen.

Továbbra is kérdéseket vet fel az akkumulátorok hálózatról való töltésének technológiája; nemcsak a Scania, hanem az egész iparág számára.

Azok a villamosítási megoldások, amelyekkel foglalkozunk, szorosan összefüggnek a
töltőrendszerekkel és a töltési stratégiákkal. Ezért az akkumulátorokat és a töltőrendszereket együttesen kell nézni a teljes infrastruktúra részeként.

A Scania megközelítése, hogy fenntartható fuvarozási megoldásokat kínál, ennek egyik pillére pedig annak biztosítása, hogy ezek a lehető leginkább energiahatékonyak legyenek. A villamosítás esetében ez a lehető legkevesebb akkumulátor használatát jelenti egy adott fuvarozási megoldáshoz, kiegészítve a töltések miatti megállások optimalizálásával vagy menet közbeni töltéssel, mint ahogyan az elektromos autópályán már láthatjuk.

Nem az a kérdés, hogy a villamosítás elkezdődik-e, hanem az, hogy mikor.

A Scaniáról
A Scania a világ vezető nehéztehergépkocsi-, autóbusz-, hajómotor- és iparimotor-gyártói közé tartozik. A vállalat tevékenységében a termékek mellett egyre nagyobb részarányt képviselnek a pénzügyi és egyéb szolgáltatások,
amelyek költséghatékony szállítmányozási megoldásokat és maximális üzemidőt biztosítanak a Scania ügyfeleinek. A Scania több mint 44 ezer alkalmazottal mintegy száz országban van jelen. A kutatás és fejlesztés jellemzően Svédországban összpontosul, míg a termelés Európában és Dél-Amerikában folyik, az alkatrészek és komplett járművek gyártásának világméretű megosztásának lehetősége mellett. A 2015-ös évben a vállalat értékesítési árbevétele meghaladta a 94,8 milliárd svéd koronát, míg üzemi eredménye 9,6 milliárd svéd koronát
tett ki.

www.scania.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: