Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Mobilitás a szoftverek korában: a Bosch a további növekedés érdekében átalakítja autóipari beszállítói üzleti területét

2023.05.04

Forrás: Bosch, Sajtóközlemény
Több mint 80 milliárd eurós árbevétel a cél 2029-re
• A Robert Bosch GmbH-n belül az újonnan létrehozott Bosch mobilitás üzleti szektor felel saját üzleti tevékenységéért.


•  Dr. Markus Heyn irányítja az autóipari beszállítói üzleti területért felelős ötfős vezetői csapatot.

•  Heyn: „A Bosch egy ideje már szoftvervállalatként tekint magára a mobilitás terén is. Most, az ügyfelek igényeire reagálva szervezeti struktúránk is ennek megfelelően változik.”

•  Az autóipari szoftverek piaca 2030-ra 200 milliárd euróra nő. 

Stuttgart és Renningen, Németország – Minden eddiginél több innováció valósul meg az autóiparban a bitek és a bájtok segítségével. A Bosch az autóipari beszállítói üzleti területének átszervezésével reagál a szoftveralapú autóipari fejlesztések irányába mutató trendre. A Robert Bosch GmbH-n belül a Bosch mobilitás a jövőben önálló üzleti szektorként működik, ismertette Stefan Hartung, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának elnöke a Bosch csoport éves sajtótájékoztatóján. A vállalat célja, hogy a meglévő és az új ügyfelek igényeit egyetlen forrásból, testreszabott technológiákkal még jobban és gyorsabban tudják kiszolgálni. Világszerte 66 országban, több mint 300 telephelyen mintegy 230.000 munkatárssal a Bosch mobilitás a Bosch négy üzleti szektora közül a legnagyobbnak számít.

„A szoftverek nem csupán azt változtatják meg, hogyan használjuk az autót és hogyan éljük meg az autózást a jövőben, hanem már az autók fejlesztését is. A Bosch egy ideje már szoftvervállalatként tekint magára a mobilitás terén is. Most, az ügyfelek igényeire reagálva, szervezeti struktúránk úgy változik, hogy tükrözze ezt, és utat nyisson a további növekedésnek” – mondta Dr. Markus Heyn, a Bosch igazgatóságának tagja és az ötfős Bosch mobilitás szektor igazgatóságának újonnan megválasztott elnöke. Szervezeti szempontból az üzleti szektor egyes területeit 2024. január 1-jétől átalakítjuk, és minden divízió horizontális, több divízión átívelő feladatokat is kap majd. A Bosch célja, hogy mobilitási megoldásaival 2029-re több mint 80 milliárd eurós árbevételt érjen el.

Az évtized közepétől várható a szoftveralapú járművek első hulláma
Ennek a növekedésnek az egyik pillére az autóipari szoftverek piaca lesz. A szoftveralapú járművek felé mutató tendencia miatt ez a piac 2030-ra várhatóan jelentősen meghaladja majd a 200 milliárd eurót. Ez háromszor annyi, mint 2020-ban volt. A Bosch ezen a piacon kétszámjegyű növekedést ért el. A szoftverfejlesztés egyre hangsúlyosabb szerepet tölt be az autóiparban. 2030-ra az autóipari K+F ráfordítások mintegy 30 százaléka a szoftverek fejlesztéséről szól. A Boschnál ez az arány már most magasabb. A Bosch mobilitás kutatás-fejlesztési területen dolgozó munkatársainak fele szoftvermérnök. A szoftveralapú járműveknek két komoly előnyük is van. Az egyik a fejlesztés gyorsasága: ahelyett, hogy éveket venne igénybe, a jövőben napok kérdése lesz az új funkciók bevezetése a már meglévő rendszerekben. A másik előny pedig a szoftver- és hardverfejlesztés szétválasztása, ami azt jelenti, hogy a szoftverfrissítéseknek köszönhetően hosszabb ideig megőrizhetjük az autók újszerű jellegét. „A járművezetők a világon mindenhol zökkenőmentesen szeretnék integrálni járműveiket a digitális világba. Mindannyian hozzászoktunk az okostelefonjaink állandó frissítéseihez és új funkcióihoz, most ugyanezt alkalmazzuk az autókra is.” – magyarázta Dr. Markus Heyn. A Bosch 2025-től számít a szoftveralapú járművek széles körben történő bevezetésére.

Új autóipari fejlesztési trend tükröződik a Bosch szervezetben
A járműmozgás-menedzsment példája jól mutatja, hogy a Bosch mobilitás üzleti területének átszervezése és a több divíziót átfogó együttműködés miként mozdítja elő ezt az új trendet az autóipari fejlesztésekben. Ez az új vezérlési koncepció még gyorsabb és pontosabb munkát végez a járművek stabilizálásában. Nemcsak a fékrendszerek, hanem az elektromos hajtásláncok és az elektromos kormányrendszerek működésébe is be tud avatkozni. Lerövidíti a féktávolságot, így a vezetőnek lényegesen kevesebb korrekciós manővert kell végrehajtania. Mindez pedig növeli a közúti közlekedés biztonságát. Ennek a műszaki alapja az ESP10, a Bosch fékvezérlő rendszerének legújabb generációja, valamint a Vehicle Dynamics Control 2.0 szoftverfunkció. Az új vezérlőrendszernek nem kell az ESP vezérlőegység részét képeznie, hanem alternatívaként a jármű központi számítógépébe integrálható – és a jövőben önálló szoftvercsomagként is elérhető lesz. A Bosch a szoftveralkalmazások számának háromszoros, a felhőhöz hozzáférő alkalmazások számának pedig akár tízszeres emelkedésére számít.

Bosch: az autóipari hardver- és szoftverpiac sikeres szereplője
A szoftveralapú járművek kéz a kézben járnak egy új, központosított elektromos és elektronikus (E/E) architektúrával. A legújabb prémiumkategóriás járművekben több mint 100 vezérlőegység található. Még a mai kompakt kategóriájú járművek is 30-50 vezérlőegységgel rendelkeznek. „Arra összpontosítunk, hogy az elektronikus rendszerek összetettségét ellenőrizhetővé és a lehető legmegbízhatóbbá tegyük” – mondta Heyn. A jövőben jelentősen csökkenthető lesz a vezérlőegységek száma. Méghozzá úgy, hogy nagy teljesítményű számítógépeket használnak a különböző járműterületeken, mint például a pilótafülkében és a kapcsolódási funkciókban, a vezetéstámogató rendszerekben és az automatizált vezetésben, valamint a hajtásláncban. Ezért a Bosch egységes informatikai architektúrát fejleszt a teljes jármű számára – a felhőtől a központi járműszámítógépen át az egyes vezérlőegységekig. Ennek az egyik legnagyobb előnye az, hogy a Bosch a szoftverek és a hardverek területén egyaránt otthonosan mozog. Legyen szó fékekről, kormányrendszerekről vagy környezetbarát hajtásláncokról – ahol a Bosch technológiasemleges megközelítést alkalmaz üzemanyagcellákkal, akkumulátorokkal és hidrogénmotorokkal – a technológia és a szolgáltatások beszállítója egy helyen fejleszti és gyártja a modern járművek kulcsfontosságú alkatrészeit. Ez évente több mint 250 millió vezérlőegységet jelent, amelyek szintén a vállalat saját szoftverével vannak konfigurálva. A Bosch egy további, egyre fontosabbá váló területre specializálódott – a különböző forrásokból származó szoftverek integrálására, amely az autóipar és az IT-ipar együttműködéséből ered. A Bosch is rendelkezik ezzel az integrációs szakértelemmel, és autóipari beszállítói üzletágának átszervezésével tovább bővíti azt.

Az igazgatóság, a vezetők és a munkatársak közösen alakították ki az új struktúrát
A Bosch mobilitás üzleti szektor igazgatósága az üzleti szektor új felépítését az egyes üzletágak munkatársaival és vezetőivel konzultálva határozta meg. Az átszervezés feltétele a munkavállalói képviselők részvételi jogainak tiszteletben tartása. Szervezeti értelemben az üzleti szektor a jövőben hét divízióból áll. Ezek közül néhányat újraszerveztek, és valamennyi üzletágban további horizontális felelősségi köröket hoztak létre. Az új Electrified Motion üzletág minden, elektromos motorral kapcsolatos tevékenységgel foglalkozik, a Bosch e-tengelytől az ülésbeállítókig. A Vehicle Motion terület a jármű dinamikájával foglalkozik, az ABS-től az ESP-n át a kormányzásig. A Power Solutions üzletág pedig a belső égésű motorok technológiáját, a mobil és helyhez kötött üzemanyagcellákat, az elektrolizátorokat és a hidrogénmotorokat kezeli. A divíziókon átívelő Computing Solutions terület pedig az automatikus parkolástól az automatizált vezetésig terjedő megoldásokon dolgozik. A Mobility Electronics a vezérlőegységek fejlesztését támogatja, ahogy a Bosch házon belüli félvezető-tevékenységeit is koordinálja. A Mobility Aftermarket pedig a pótalkatrészpiaccal és a Bosch Car Service márkafüggetlen autójavító hálózattal foglalkozik. Az E-Bike Systems üzletág rendszermegoldásokat szállít – beleértve a meghajtó egységeket, az újratölthető akkumulátorokat, az ABS-t és a csatlakoztatott kijelzőket – az elektromos kerékpárokhoz. A Bosch leányvállalata, az ETAS horizontális felelősséggel koordinálja az operációs rendszerek és a mérnöki eszközök hardver-diagnosztikai szoftvereit.

A Bosch mobilitás üzleti szektor igazgatósága
Dr. Markus Heyn, a Robert Bosch GmbH igazgatóságának tagja, a Bosch mobilitás üzleti szektor elnöke.

Andreas Dempf, a Bosch mobilitás igazgatóságának értékesítésért és ügyfeleiért felelős tagja.

Dr. Uwe Gackstatter, a Bosch mobilitás üzleti szektor igazgatóságának kereskedelmi ügyeiért felelős tagja.

Klaus Mäder, a Bosch mobilitás üzleti szektor igazgatóságának operatív működésért – beleértve az összes gyárat és a minőséget – felelős tagja. Dr. Mathias Pillin, a Bosch mobilitás üzleti szektor igazgatóságának technológiáért felelős tagja.

Háttér információ 

A mobilitási megoldások a Bosch csoport legnagyobb üzleti szektora. 2022-ben 52,6 milliárd euró árbevételt ért el, a cégcsoport teljes árbevételének 60 százalékát. A Bosch csoport a világ egyik vezető autóipari beszállítója. A mobilitási megoldások üzletág olyan biztonságos, fenntartható és izgalmas mobilitást képzel el, mely a mobilitás három területén – automatizálás, elektromosítás, hálózatba kapcsolás – ötvözi a cégcsoport szakértelmét, és kínál integrált mobilitási megoldásokat ügyfelei számára. Az üzletág fő tevékenységi körei a következők: üzemanyag befecskendező technológia és meghajtási periféria-eszközök belső égésű motorok számára, elektromos meghajtási megoldások, járműbiztonsági rendszerek, vezetéstámogató- és automatizált funkciók, felhasználóbarát infotainment technikák, gépjárművek közötti, illetve gépjárművek és eszközök közötti kommunikáció, szerviz koncepciók, valamint utángyártás során nyújtott mérnöki támogatás és szervizelés. A Bosch olyan jelentős gépjárműipari innovációkért felel, mint az elektronikus motorvezérlés, az ESP® (elektronikus menetstabilizáló rendszer), valamint a közös nyomócsöves (common-rail) dízel technológia.

A Bosch csoport különböző technológiák és szolgáltatások vezető nemzetközi szállítója. Világszerte mintegy 421.000 munkatársat foglalkoztat (2022. december 31-én) és 2022-ben 88,2 milliárd euró árbevételt ért el. A cégcsoport négy üzleti területen végzi tevékenységét, ezek a mobilitási megoldások, az ipari technika, a fogyasztási cikkek, valamint az energia- és épülettechnika. Vezető IoT-vállalatként a Bosch innovatív megoldásokat kínál az intelligens otthonokhoz, az ipar 4.0-hoz és a hálózatba kapcsolt mobilitáshoz. A Bosch fenntartható, biztonságos és izgalmas mobilitási megoldásokat nyújt partnereinek. Szakértelmét a szenzortechnológia, valamint a szoftverek és szolgáltatások területén, továbbá saját IoT-felhőjében hasznosítva kínál ügyfelei számára hálózatba kapcsolt, cross-domain megoldásokat egyetlen forrásból. A Bosch csoport stratégiai célja, hogy megkönnyítse a hálózatba kapcsoltságot olyan termékekkel és megoldásokkal, amelyek mesterséges intelligenciát (MI) használnak, vagy annak segítségével fejlesztettek, gyártottak. A Bosch csoport termékei és szolgáltatásai hasznos megoldásokkal javítják az élet minőségét. Az „Életre tervezve” szlogen ezt a világszerte elérhető technológiát jelenti. A Bosch csoport magában foglalja a Robert Bosch GmbH-t, annak mintegy 60 országban működő csaknem 470 leányvállalatával és regionális vállalataival együtt. Értékesítési és szolgáltatási partnereit is beleszámítva a Bosch globális gyártási és értékesítési hálózata a világ szinte minden országát lefedi. A Bosch csoport világszerte több mint 400 telephelye 2020 első negyedéve óta karbonsemleges. A jövőbeli növekedés alapja a vállalat innovatív ereje. A Bosch világszerte 136 telephelyen mintegy 85.500 munkatársat foglalkoztat a kutatás és fejlesztés területén, többek között 44.000 szoftvermérnököt.

További információért látogasson el honlapunkra:
www.bosch.hu, iot.boschblog.hu, www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPresse   


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Önvezető, automatizált járművezetés, ; Robot, automatika, automata ; AI, MI, Mesterséges intelligencia ; Radar, szenzor, ultrahang, érzékelő ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Bosch

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: