Forrás: KUKA Robotics, Hírek
Ipari robotok segítik a jövő szakembereit a felkészülésben, a rosenheimi főiskola robotikai szerelőlaboratóriumában. A hallgatók konkrét cella-alkalmazások megtervezését sajátítják el.
A KUKA évek óta együttműködik a rosenheimi főiskolával, szimulációs szoftverekkel és ipari robotokkal (KR AGILUS vagy a könnyűszerkezetes LBR iiwa robottal) látva el az intézményt.
Az LBR iiwa finom érzékkel oldja meg a feladatokat
Valószínűleg sok mérnöki karrier kezdődik a legózás és a robotok iránti gyermekkori rajongással. A rosenheimi főiskola robotikai szerelőlaboratóriumának vezetője, Dr Christian Meierlohr professzor óráin a mérnökhallgatók folytathatják a játékot: A KUKA LBR iiwa robotjával készült alkalmazássalazonban már nem maguk rakosgatják a legókockákat, hanem az érzékeny, héttengelyes könnyűszerkezetes robottal végeztetik el a feladatot. Az LBR iiwa felveszi, egymásra helyezi és finoman összeilleszti az elemeket. Az így épült lególabirintuson az érzékeny, könnyűszerkezetes robot könnyedén végigvezeti fogókarját. A hallgatók ebben a feladatban azt a lehetőséget használják ki, hogy a robot képes érzékenyen felismerni és kikerülni az akadályokat, így találva meg a labirintusból kivezető utat. Mivel a robot speciális laboratóriumi kocsira van szerelve, szabadon mozgatható a teremben, így rugalmasan bevethető a képzés egyéb foglalkozásain is.
Alkatrészek mozgatása KUKA kisrobottal
A KR AGILUS sixx kisrobot hihetetlenül gyors. Egy oktatási cellában áll, átvilágítóasztallal, vibrációs szállítógéppel történő automatikus munkadarabtovábbítással, valamint a munkadarab felismerésére szolgáló képfeldolgozó rendszerrel kiegészítve. A hallgatók tanulmányi szinttől függően – BA vagy MA – különböző feladatok megoldására vehetik igénybe a robotot. A Pick-and-Place egy tipikus automatizálási forgatókönyv. Ez esetben a robot a munkadarabok megragadására és pontos lehelyezésére alkalmazható. A különböző munkadarabok felismerésében és válogatásában jó szolgálatot tesz a képfeldolgozó rendszer. Egy másik feladatban úgy kell beprogramozni a robotot, hogy végig tudjon menni egy szivacsból készült labirintuson.
Programozás szoftverszimulációval
Apropó, programozás: A KUKA.Sim Pro szimulációs szoftverével a hallgatók offline programozhatnak a számítógépen, a KUKA.OfficeLite segítségével pedig tesztelhetik a folyamatot. Így megtanulják a mozgásfolyamatok tervezését gyártó és szerelő robotcellák számára. Az offline programozott folyamatokat a szimulált teszteket követően közvetlenül a valós gépen ellenőrizhetik és a gyakorlatban optimalizálhatják. – A szimuláció jó kiindulópont annak megtervezéséhez, hogy mi mindent végeztethetünk el egy robottal, de előbb-utóbb elérünk egy határhoz. Egyes részleteiben a való világ eltérően viselkedik a szimulált világhoz képest. Ezért nagyon fontos, hogy a számítógépen létrehozott tervet azonnal továbbíthassuk és alkalmazhassuk a konkrét roboton – véli Dr. Meierlohr. A szimulációs munkahelyek révén a hallgatók kisebb csoportokra osztva több állomáson is dolgozhatnak. Ez növeli a tanulás intenzitását és sikerét. Így a hallgatók végigjárhatják a mérnökök jellemző feladatait a tervezéstől a gyakorlati megvalósításig.
www.kuka-robotics.com