Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Új megoldás segíti a projektek ütemezését az építőiparban

2022.07.13

Forrás: FleishmanHillard Café Kft., PlanRadar Sajtóközlemény
Az építőiparban kulcsfontosságú az ütemtervek folyamatos frissítése, a csúszások elkerülése, a feladatok és felelősségi körök egyértelmű meghatározása. A kivitelezésben éppen úgy, mint az elkészült épületek biztonságos és költséghatékony üzemeltetésében.


Európa egyik meghatározó építőipari szoftvercége, a Magyarországon is ismert PlanRadar olyan újítást vezetett be, amely ezekre a kihívásokra kínál könnyen kezelhető, felhasználóbarát, a szó legszorosabb értelmében áttekinthető megoldást a projektek résztvevőinek.

Az új funkció a projektmenedzsment számos területén, széles körben használt Gantt-modellre épül, amely jól áttekinthető grafikonok, diagramok segítségével a kivitelezési folyamatok aktuális állásáról nyújt átfogó képet a felhasználóknak. A módszerrel ezen túlmenően azt is nyomon lehet követni, hogy éppen mik az aktuális feladatok, hol van esetleg elmaradás, milyen területekre kell kiemelten odafigyelni a határidők betartása érdekében, így kulcsfontosságú szerepe van az ütemezés megtervezésében.

Az építőiparban alkalmazott más, hasonló eszközökkel ellentétben a Gantt View a PlanRadar már meglévő platformjának eszköztárát bővíti ki, így használata egyszerű és hatékony az egységes felületen. Az új funkciónak köszönhetően a felhasználók szó szerint látják, hogy hol tart az adott projekt, a feladatlista alapján pedig pontosan fel tudják vázolni és diagramok, grafikonok segítségével vizuálisan is képesek megjeleníteni a soron következő legfontosabb lépéseket.

Az új funkció további előnye, hogy kiemelhetővé, így jól láthatóvá teszi az esetleges hibákat, csúszásokat, ami komoly segítséget jelent az adott területek felelőseinek a problémák gyors megoldásában. Manapság nem ritka, hogy menet közben jelentős változásokra kell reagálni egy-egy projektben, a Gantt View-használatával ezek a módosítások azonnal beépíthetőek a frissített ütemtervbe. Hasonló a helyzet akkor is, ha előre nem tervezett, váratlan eseményeket kell kezelni. A rendszer ráadásul több szoftverrel is képes együttműködni, így a felhasználók a Primavera P6, a Microsoft Project vagy az ASTA Powerproject programból is importálhatnak ütemterveket, amelyeket azután a PlanRadar felületén kezelhetnek, módosíthatnak.

„Minden projekt sikere azon múlik, hogy a csapat képes-e tartani magát a tervekhez. Különösen igaz ez az építőiparban, ahol a legkisebb hiba vagy hiányosság is súlyos következményekkel járhat. A tervezés, a kivitelezés, az átadás egyaránt sokszereplős folyamat, amelynek minden fázisában kiemelt szerepe van az ellenőrzésnek, ami nem valósítható meg a felelősségi és feladatkörök egyértelmű megosztását rögzítő ütemterv nélkül. Ha ezt nem sikerül elérni, fennáll a projektek megcsúszásának kockázata, ami költséges késésekhez vezethet. A PlanRadar új funkciójával a menedzserek olyan innovatív eszközt kaptak a kezükbe, amelynek segítségével folyamatosan nyomon követhetik a projektek előrehaladását és felügyelhetik az adott területeken dolgozó részvevők tevékenységét” – mondta a fejlesztés elindításáról Ibrahim Imam, a PlanRadar társalapítója és társ-vezérigazgatója.

Sander Van de Rijdt, a cég társ-vezérigazgató hozzátette:
„Az építőipar digitalizációjában az is fontos, hogy minden új technológia elérhető és felhasználóbarát legyen a projektek minden résztvevője számára. Az új funkció megtervezéskor, elindításakor ezt alapvető elvárásnak tekintettük, így ennek köszönhetően bárki könnyedén dolgozhat a platformon. Tovább dolgozunk a Gantt View bővítésén, terveink szerint már a közeljövőben bejelentjük az újabb fejlesztéseket. A célunk továbbra is az, hogy idén és a jövőben olyan fejlesztésekkel, új eszközökkel jelentkezzünk, amely támogatják a globális építőipar szereplőit a hatékonyság növelésében, a pazarlás csökkentésében, a jövedelmezőség javításában”.

A Gantt View már a második fontos lépés azóta, hogy a bécsi székhelyű startup a második befektetési körben 69 millió dollárt gyűjtött fejlesztésekre, az első a PlanRadar Connect nevű integrált megoldás elindítása volt. A PlanRadar a befektetőktől érkezett pénzt innovációra, egyebek között egy új technológiai központ és egy termékfejlesztő csapat összeállítására fordította, amelyek feladata a platform további fejlődésének, növekedésének biztosítása.

Ha többet szeretne megtudni a PlanRadar új funkciójáról vagy magáról a szoftverről, kattintson ide: https://www.planradar.com/hu/projektutemezes/  

A PlanRadar egy platform- és eszközfüggetlen webalapú SaaS-megoldás (Software as a Service), építési és ingatlanprojektek dokumentációjához és kommunikációjához. Minden munkafolyamat optimalizálására használható, a hiba- és feladatkezeléstől kezdve, a karbantartáson, épületellenőrzésen, és építési dokumentáción keresztül, egészen az átadás-átvételig. Az alkalmazás telepítés nélkül elérhető minden webes felületen, valamint okostelefon és táblagép applikációként is, melyek természetesen az összes szoftverre optimalizálva vannak. Segítségével a felhasználók minden információt megoszthatnak egymással, legyen szó akár a digitális alaprajzokról vagy BIM-modellekről, valamint nyomon is követhetik ezeket. A munkafolyamatok digitalizálásával a PlanRadar csökkenti a hibák gyakoriságát, időt takarít meg minden érintett fél számára, és nagymértékű hatékonyságnövekedést tesz lehetővé: az ügyfelek beszámolói szerint akár heti 7 munkaórát is megtakarítanak. A bécsi székhellyel rendelkező vállalat jelenleg több mint 14.500 ügyfelet szolgál ki több mint 60 országból.  


NEWS ; Ipari hírek ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; - Microsoft ; Fém, gépipar ; Ingatlan, építőipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: