Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Rugalmas városi és helyközi használatra: az új MAN Lion*s Intercity LE mércét állít az alacsonybelépésű buszok kategóriájában

2021.10.05

Forrás: MAN Hírek
Jelenleg gyorsan növekszik az alacsonybelépésű buszok szegmense. Az új MAN Lion's Intercity LE most mindkét világból a legjobbat kínálja, hiszen egy modern, vonzó járműben egyesíti az optimalizált üléskiosztást és az alacsonypadlós géneket a helyközi dizájnkoncepciókkal.


Az MAN buszcsalád új tagja mércét állít a kategóriában nagy fokú rugalmasságával – és megjelenésével is.

¤  Maximális rugalmasság a felszereltség konfigurálásakor: három hosszúságban, városi és helyközi alkalmazásokhoz
    
¤  Az új típus három buszmodellt vált fel, és 2023-tól az új generációs Lion's City bevált MAN EfficientHybrid hajtását is megkapja 

¤  Az erőteljes, mégis gazdaságos hajtáslánc, a legmodernebb összeköttetési lehetőségek és a praktikus felszereltségi csomagok a Lion's Intercity LE modelleket a teljes birtoklási költség bajnokává avatják
   
¤ Az MAN továbbfejlesztett „Smart Edge” formai nyelvezetével megjelenő Lion's Intercity LE kiegészíti az MAN jelenlegi buszcsaládját, és új mércét állít fel az alacsonybelépésű kategóriában

Vonzó autóbusz, amely maximális rugalmasságot kínál ésszerű áron – ez az elvárás a közösségi közlekedési vállalatok és a személyszállítási vállalkozások részéről az árérzékeny alacsonybelépésű szegmensben olyan, mint a fából készült vaskarika. A szegmensben szerzett több évtizedes tapasztalattal, valamint az aktuális MAN Lion's Intercity sorozatra és az innovatív Lion's City típusra alapozva az MAN Truck & Bus mégis sikeresen megalkotott egy olyan költséghatékony, modern belépőmodellt, amely megfelel mindezen igényeknek.

Ehhez a vállalat mérnökei a sikeres, magaspadlós Lion's Intercity hátsó kialakítását a jelenlegi Lion's City alacsonypadlós orr-részével kombinálták. Ez egyrészt lehetővé teszi, hogy a busz hátsó részében több előrefelé néző ülést helyezzenek el. Másrészt így kevésbé bonyolult és kevésbé költséges, ám korszerű hipoid tengelyek alkalmazhatók. Ez a moduláris felépítés a modell árát jóval az alacsonypadlós városi buszokon alapuló, végig alacsonypadlós buszok alá helyezi. Az ár kulcsfontosságú tényező, amely meghatározza a vásárlási döntéseket ebben a rendkívüli verseny jellemezte szegmensben. A Lion's Intercity LE (Low Entry, azaz alacsonybelépésű) azonban egyáltalán nem hat „olcsónak”: tervezői finoman, fenntarthatóan és jól felismerhetően frissítették a „Smart Edge” dizájnt, amelyet először 2017-ben az MAN Lion's Coach modellel mutattak be.

Hat új busz váltja fel a három bevált sorozatot

Az új Low Entry modell hat változata három jól bevált sorozatot vált fel: elsőként a Lion's City alacsonypadlós városi buszból származó LE sorozatot; a szintén a városi modellre épülő Lion's City Ü (A 20 gyári kódú) változatokat; és végül, de nem utolsósorban a még mindig nagyon népszerű Lion's City LE/Ü (A 78) kiviteleket. Az első két megnevezett modellsorozat 2021 végén, a harmadik pedig 2022 végén szűnik meg.

Elsőként a két helyközi változat – a Lion's Intercity LE 12 (a 12,44 méter hosszú, 42 C kódú modell) és a Lion's Intercity LE 13 (43 C, 13,14 m) – gyártása kezdődik meg a tervek szerint 2022 elején. A Lion's Intercity LE városi kivitelei (32 C/33 C) ugyanilyen hosszúságban 2023 elejétől gördülnek le a gyártósorról. A városi autóbuszok új generációjának bevált EfficientHybrid modulja ugyanekkor kerül forgalomba. Ez itt is rendkívül hatékony automatikus stop-start rendszert és villanymotoros rásegítést kínál – ez továbbra is egyedülálló értékesítési előny a piacon. A két 14,46 méter hosszú, háromtengelyes Lion's Intercity LE 14 (34 C/44 C) modell a harmadik gyártási fázisban, 2024-ben követi majd ezeket. Először ezek épülnek majd a teljesen új elektronikai platformra, és természetesen, mint minden változat, opcionálisan az EfficientHybrid rendszerrel is rendelhetők majd.

Városi vagy helyközi kivitel: maximális konfigurációs rugalmasság az ügyfél számára

A két változat megkülönböztető jegyei a szegmens klasszikus jellemzői, és azonos külső megjelenés mellett szorosan igazodnak a különböző felhasználási profilokhoz. A Lion's Intercity LE városi kivitelei (32 C/33 C/34 C) az alacsonypadlós részben dobogó nélküli kialakításúak, és minden változatot (a 320 milliméteres belépési magasságot biztosító) 275/70 R 22,5 méretű gumiabroncsokkal szerelnek fel. A helyközi változatnál ez csak opcióként elérhető, ott az alapfelszereltségben 295/80 R 22,5 méretű gumiabroncsok (380 milliméter belépési magasság) szerepelnek. Emellett azok első részét mindig dobogók jellemzik (magassága elöl 1425 milliméter, hátul 1875 milliméter), vagyis legalább tízzel több ülőhelyet kínálnak a városi társaiknál. A helyközi kialakítású modellben maximum 102 utas szállítható, a városi változatban pedig akár 107 utas is.

A két háromtengelyes modell utaskapacitása 115 (helyközi) és 121 (városi) fő. A Lion’s Intercity LE valamennyi változata korszerű felső kapaszkodókkal vagy opcionálisan optimális magasságú, nyitott csomagtartó polcokkal vagy zárt csomagtartókkal is konfigurálható. A zárt csomagtartókhoz modern szervizpanelek is rendelhetők, amelyek egyéni világítást és levegőbefúvókat, valamint az utaskísérő hívógombját kínálják. A fedélzeti csomagtartók nagyon rugalmasan oszthatók meg a busz első és hátsó részei, valamint jobb és bal oldala között.

A helyközi változatba beszerelt ülések „MAN Intercity Basic” kivitelűek, amelyek a besorolástól függően biztonsági övek nélkül, illetve opcionálisan két- vagy hárompontos biztonsági övekkel is rendelhetők. A városi variánsokhoz három különböző kivitelű és kárpitozású városi ülés áll rendelkezésre. Az opcionális „MAN City Comfort” ülésváltozat még kétpontos biztonsági övvel is rendelhető.

A városi üzemelésre szánt változat alapfelszereltségként kétszárnyú, befelé nyíló bolygóajtókat kap elöl és középen. A helyközi változat alapfelszereltségként kifelé nyíló lengőajtókkal rendelkezik: az első ajtó egy- vagy kétszárnyú, a középső, második ajtó mindig kétszárnyú. Az összes Lion’s Intercity LE modell megrendelhető az MAN moduláris építőkészletéből származó kétszárnyú villanymotoros lengő-tolóajtókkal is. Harmadik ajtó csak a háromtengelyes városi modellek alapfelszereltségébe tartozik bele, a többi modellhez az ügyfél külön kérésére elérhető.

A modern „Smart Edge” dizájn egyértelműen az MAN nyelvén beszél

A modern „Smart Edge” formai nyelvezet, amely először 2017-ben a Lion's Coach modellen jelent meg, egyértelműen azonosítja a Lion's Intercity LE modellt a jelenlegi MAN család új belépőszintű modelljeként. A „Smart Edge” következetesen letisztult, dinamikus vonalakat, élletöréseket és éleket jelent a jármű egészén. Azonban ezek soha nem eredményeznek agresszív vagy tolakodó formákat, hanem inkább harmonikusan áramlanak, hogy holisztikus és önálló formatervezési koncepciót hozzanak létre. A jármű elülső és hátsó része különös jelentőséget kap – elvégre ezek adják meg a nagy busztéglatest elegáns és dinamikus, domináns jelenlétét. Lehetővé teszik, hogy a busz hívogató és barátságos módon mutatkozzon be az utasok számára. Csak egy példa: az A oszlop átmeneti illesztése a piacon megszokottakkal ellentétben nem egyszerűen 90 fokos szögben áll a tetővel. Akárcsak a Lion's City városi buszon, itt is először dinamikus, felfelé futó ívet kezd, majd a vízszintes tetővonalba folyik bele. Az oldalfal felső határát jelző tetőívet ráadásul egy precíz kontúrszegély díszíti, amely a busz egész oldalát védő és körülölelő övként fut körbe. „Ez olyan vizuális struktúrát és világos arányokat teremt, amelyek kívülről és belülről egyaránt tipikus és időtlen MAN formai nyelvezetet kölcsönöznek a busznak” – magyarázza Stephan Schönherr, aki buszformatervezési alelnökként az MAN és a NEOPLAN buszok formatervezéséért felelős.

A homlokfali betételem szándékosan sportosan karcsú és vízszintes, erőteljes megjelenést kölcsönöz. A modern, opcionálisan teljes egészében LED-technikájú fényszórók körüli fekete területek a márkára jellemző stílusban átfolynak az egyes fényszórókon, körbeágyazva azokat. Az orr-rész sarkai köré vájva az oldalfalakba átfolynak, így a klasszikus buszos megjelenést némiképp megtörő sarkokat alkotnak. A jellegzetesen fekete MAN-maszk most erősebben lefelé nyilazott, ideálisan illeszkedve az erősen hangsúlyozott vízszintes felülethez, amely a fényszórók alatti peremben háromdimenziós formába folyik le. Egy kis karosszériaszínű első légterelő hangsúlyozza ezt a „sportos” orrkialakítást, a korszerű stílus exkluzív aláírásaként.

Az oldalsó megjelenés felveszi a fekete orr-részelemek dinamikus áramlását, az első ajtó mögötti peremben, majd vízszintesen továbbvezetve azt. Az erőteljes megjelenésű kerékjárati ívek tovább finomítják az oldalfalat, kör alakban körbefogják a kereket, és erőteljesen fokozzák a jármű háromdimenziós hatását. Összhatásuk kiemeli a kerekek teherviselő szerepét. Egy alacsonybelépésű busznak is úgy kell kinéznie, mintha egyetlen öntőformából öntötték volna, és ez itt határozottan igaz is – nem utolsósorban a hátul alacsonyra húzott üvegezésnek köszönhetően. A hátsó rész nagyon harmonikusan tükrözi az MAN modern formatervezési nyelvét: a széles, zömök hátsó oszlopok a lefelé ívelő vonalakkal – akár egy izmos hát –, és a fent található, jellegzetes hátsó tetőlégterelővel együtt markáns stíluselemeket jelentenek, miközben vizuálisan is a biztonság és a hatékonyság érzetét közvetítik. A háromrészes hátsó lökhárító fölé szerelték fel a Lion's Coach nagy méretű, LED-technikájú hátsó lámpaegységeit, amelyek a járműnek határozott, turistabuszos karaktert kölcsönöznek, és olyan világítási képet hoznak létre, amely éjszaka még távolról is könnyen felismerhető. A LED-es hátsó lámpaegységek egymással szemben futó elrendezése itt is célzottan ellensúlyozza a jármű kemény élét. A motortér fedelét szériafelszereltségként a karosszéria színére fényezik, felső fekete részével az oldalablak vonalának folytatásaként hat. Opcióként rendelhető az MAN buszcsaládjának elegáns megjelenésű fekete motortérfedele is. Schönherr formatervező így kommentálja az átfogó koncepciót: „A sikeres MAN Smart Edge dizájnunk összehangolt továbbfejlesztése az árérzékeny LE-szegmensben teljesen új, stílusos megjelenést biztosít. A praktikus buszok formaterve is lehet igényes és vonzó. Az új MAN Lion's Intercity LE a két világ legjobb tulajdonságait a legszebb módon ötvözi!

www.man.eu     


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; - MAN ; Fém, gépipar

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: