Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Termelési rekordot állított fel 2019 folyamán csehországi gyáraiban a ŠKODA AUTO

2020.01.29

Forrás: Porsche Hungaria, Skoda Sajtóközlemény
› Első ízben készült éves szinten több mint 900 ezer autó Csehországban; 2,25 százalékos növekedés a megelőző évhez képest


› Beruházások: a ŠKODA AUTO az Ipar 4.0 igényei szerint, következetesen korszerűsíti három csehországi termelési helyszínét
› Stratégia 2025: az autógyártó villamosítja modellpalettáját és új szolgáltatásokat fejleszt
› Hazai elkötelezettség: a ŠKODA AUTO a termelési helyszínei régióinak fejlődését is támogatja

Mladá Boleslav / Budapest, 2020. január 29. – A ŠKODA AUTO a vállalat eddigi történelme során 2019-ben gyártott első ízben több mint 900 ezer gépkocsit Mladá Boleslav és Kvasiny csehországi termelési helyszínein. Összesen 910 ezer járművével a cseh autógyártó 2,25 százalékkal múlta felül a megelőző évi volument (2018: 890.000 darab), és egyedül a márka „bestsellere”, a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban gördült le a szerelőszalagról. 2020-ban, pontosan a vállalat alapításának 125 esztendős jubileuma évében, új korszak nyílik a ŠKODA történelmében: Mladá Boleslavban megkezdődik a Volkswagen Csoport moduláris elektromos platformjának (MEB) műszaki alapjaira épülő első ŠKODA-modell gyártása. A ŠKODA AUTO 2025-ig összesen kétmilliárd eurót invesztál az alternatív hajtástechnikák és új mobilitási szolgáltatások fejlesztésébe.

A ŠKODA AUTO 2019-ben összesen mintegy 590 ezer gépkocsit gyártott Mladá Boleslav-i főüzemében. Egyedül a ŠKODA OCTAVIA 260 ezer példányban készült itt, és október végén már a „bestseller” negyedik generációjának gyártása vehette kezdetét. További modellsorozatokként a FABIA, a SCALA, a KAMIQ és a KAROQ család tagjai gördülhettek le a vállalat székhelyén a szerelőszalagról, de a cseh autógyártó 570 ezer motort, illetve összesen ugyancsak 570 ezer MQ 200 és MQ 100 típusú sebességváltót, valamint 4000 akkumulátort és több mint 2.312.000 tengelyt is készített Mladá Boleslavban. Mindemellett a 2019. augusztusban üzembe helyezett új fényezőüzemben évente akár 168 ezer karosszéria nyerheti el színét, a vállalat székhelyén rendelkezésre álló fényezőkapacitás ezzel éves szinten összesen 812 ezer darabra bővült. A ŠKODA AUTO 219,6 millió eurót invesztált az új létesítménybe – amely a maga nemében az egyik legkorszerűbb és leginkább környezetkímélő Európában – és több mint 650 új munkahelyet teremtett.

Kvasiny gyára több mint 85 éves történelme legnagyobb szabású korszerűsítésén és bővítésén esett át. A ŠKODA jelenleg a KODIAQ nagyméretű szabadidő-autót, a KAROQ kompakt szabadidő-autót és a SUPERB zászlóshajót gyártja itt, a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű SUPERB iV modellváltozatot is beleértve. A vállalat történelmének első villamosított, sorozatgyártású modellje ugyanazon a szerelősoron készül, mint a kizárólag belső égésű motorral hajtott SUPERB gépkocsik, a gyártási folyamat szükséges módosításaira pedig összesen mintegy 12 millió eurót fordított a ŠKODA. A SUPERB iV gyártása 2019. szeptemberben vette kezdetét.

A ŠKODA harmadik csehországi termelési helyszíne Vrchlabíban működik. A gyár tavaly ünnepelte 1864-es megnyitásának 155. évfordulóját, és 1946 óta a ŠKODA AUTO tulajdona. A márka eleinte gépkocsikat készített itt, majd 2012-ben széles körű átalakítás keretében a legkorszerűbb főegységgyárrá építette át e létesítményt. 2019-ben összesen mintegy ezer dolgozó nagyjából 556 ezer DQ 200 típusú kettős tengelykapcsolós automatizált sebességváltót állított itt elő, amelyeket egyaránt építik a ŠKODA, valamint a Volkswagen Csoport más márkáinak modelljeibe.

A ŠKODA AUTO Csehország egyik legfontosabb munkáltatója

A ŠKODA világszerte több mint száz piacon aktív, legnagyobb piaca pedig Kína. Hazájában, Csehországban, a ŠKODA AUTO az egyik legnagyobb munkáltató, és termékei az ország összes exportjának mintegy kilenc százalékát adják. Immár sok éve invesztál a vállalat a termelési helyszínei régióinak infrastruktúrafejlesztésébe, illetve támogat az ottani életminőség hosszú távon fenntartható javítását szolgáló projekteket. Ennek során a ŠKODA AUTO egyaránt szorosan együttműködik a politika, az adminisztráció és a civil társadalom területeiről érkezett partnereivel. A gyártó 2018-ban 30 millió euró kezdőtőkével alapítványt hozott létre Mladá Boleslav számára, amely például a helyi kórház új felszereléseihez vagy épp a népszerű Rekola kerékpármegosztó szolgáltatáshoz biztosít forrást.

A ŠKODA AUTO termelése – 2019
Járművek;                ,910.000
Motorok;                 ,570.000
Tengelyek;            ,2.312.000
Karosszériák;          ,168.000
Akkumulátorok;            ,4.000
Sebességváltók;     ,1.126.000
DQ 200;                    ,556.000
MQ 200, MQ 100;       ,570.000

ŠKODA AUTO
› az egyik legnagyobb múltú autógyártó a világon. A céget 1895-ben alapították – az automobil születésének hőskorában. A vállalat főhadiszállása a mai napig Mladá Boleslav városában maradt.
› modellkínálatában jelenleg a következő típusok szerepelnek: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ és SUPERB.
› 2018-ban több mint 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak világszerte.
› 1991 óta a Volkswagen-csoport tagja. A Volkswagen-csoport az egyik legsikeresebb autógyártó a világon. A ŠKODA a csoport kötelékében függetlenül fejleszt és gyárt járműveket, valamint alkatrészeket, motorokat és váltókat.
› három telephelyen működik Csehországban, gyárt Kínában, Oroszországban, Szlovákiában, Algériában és Indiában főként a csoporton belüli partnerség keretében, továbbá Ukrajnában és Kazahsztánban helyi partnerekkel együttműködve.
› több, mint 30 ezer dolgozót alkalmaz világszerte, és száznál is több piacon működik aktívan.

www.skoda.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Škoda

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: