Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Megerősítette éves célkitűzéseit a Volkswagen márka – Jelentősen nőtt a kilenchavi forgalom és eredmény

2019.11.06

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- 4,7 százalékkal 65,4 milliárd euróra nőtt a január elejétől szeptember végéig terjedő időszak forgalma
- A különleges hatások nélküli működési eredmény 35 százalékkal 3,2 milliárd euróra bővült


- Kilenc hónap után 4,8 százalék (az előző év: 3,7 százalék) a különleges hatások nélküli operatív nyereségarány
- Megerősített teljes évi előrejelzés és középtávú kitekintés
- Dr. Arno Antlitz pénzügyi igazgató: „Lépésről-lépésre alakítjuk ki azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához szükséges”

Wolfsburg / Budapest – A folyó üzleti év harmadik negyedévében is folytatta nyereséges növekedését a Volkswagen Személyautók márka. Enyhén csökkenő kiszállítások mentén a Volkswagen-csoport alapmárkája az előző év azonos időszakához képest 4,7 százalékkal 65,4 milliárd euróra növelte forgalmát 2019 első kilenc hónapja során, amely bővülés motorjául mindenekelőtt a kedvező modellek szerinti megoszlás (modellmix) és árhatások szolgáltak. A különleges hatások nélküli működési eredmény 35 százalékkal 3,2 milliárd euróra emelkedett, miután az előző év ugyanezen mutatóját negatívan befolyásolta a WLTP-átállás. A különleges hatások nélküli operatív forgalomarányos nyereség szeptember végével 4,8 százalékra (az előző év: 3,7 százalék) adódott, a dízel témakörből származó különleges hatások pedig kilenc hónap alatt összesen mínusz 722 millió eurót tettek ki (az előző év: mínusz 1,6 milliárd euró).

„A Volkswagen márka eddig nehéz körülmények között is kifejezetten jól teljesített az idei év folyamán és továbbra is a nyereséges növekedés pályáján halad. Termékoffenzívánk, valamint a gazdaságosság és a nyereségesség fokozása érdekében tett intézkedéseink mindinkább eredményesnek bizonyulnak, így jó úton járunk éves célkitűzéseink megvalósítása felé. Ezzel egyidejűleg lépésről-lépésre alakítjuk ki azon nyereségtermelő képességünket, amely stratégiánk sikeres végrehajtásához szükséges” – jelentette ki Dr. Arno Antlitz, a Volkswagen Személyautók márka igazgatótanácsának a pénzügy területéért felelős tagja.

Visszaesést mutató világpiacon további piaci részesedések

A kihívást jelentő makrogazdasági körülmények – különösen a lassuló világgazdaság, valamint a Brexit, illetve az Amerikai Egyesült Államok és Kína között folytatódó kereskedelmi viták okozta bizonytalanságok – ellenére a Volkswagen a világ számos régiójában szerzett további piaci részesedéseket. Összeségében a márka 4.514.600 járművét (az előző év: 4.622.800) szállította ki a január elejétől szeptember végéig terjedő időszak során, amely 2,3 százalékos csökkenés jóval a világméretű teljes piacé (mínusz 5,0 százalék) alatt maradt.

Továbbra is hatásosak a stratégiai szabályzók

A márka minden jelentős piacán folytatta termékoffenzíváját a folyó év során, mégpedig az intenzíven bővülő SUV-szegmensre helyezett súlyponttal. Mindenekelőtt a T-Roc, a Tiguan, a Touareg és az Atlas modellek iránt mutatkozott fokozott kereslet, de az új T-Cross is igen kedvező fogadtatásra talált a piacon. A márka emellett októberben bemutatta Golf VIII1 sorozatát, amelynek első példányait Németországban és Ausztriában a tervek szerint már 2019 decemberben átvehetik az ügyfelek. Mindössze néhány hónappal később érkezik az utakra a szeptemberben bemutatott ID.31, amely kompakt nagysorozatú elektromos járműként a Volkswagen nagyszabású elektromos offenzívájának kezdetét jelzi.

A jövőről szóló megállapodás keretében 2020 végéig tervezett hárommilliárd eurónyi megtakarításból 2019 szeptember végéig mintegy 2,5 milliárd eurót sikerült megvalósítani, ez a volumen az év végére a tervek szerint eléri a 2,6 milliárd eurót.

Jelentősen javuló nettó cash-flow

Az eredmény örömteli alakulása a jóval kedvezőbb nettó cash-flow mutatóban is tükröződik, amelyben a márka kilenc hónap elteltével a dízel témakörrel kapcsolatos kifizetések hatásaitól megtisztított 2,4 milliárd eurós értékkel jelentős javulást produkált a WLTP-témakör által terhelt tavalyi évhez (mínusz 0,5 milliárd euró) viszonyítva. A teljes évre a negyedik negyedév jelentős kiadásai és beruházásai ellenére is több mint egymilliárd euró nettó cash-flow szerepel a várakozásokban.

Megerősített éves előrejelzés és középtávú célkitűzések

A teljes 2019-es évre vonatkozóan a Volkswagen márka továbbra is akár öt százalékos forgalomnövekedésre számít, míg a különleges hatások nélküli operatív nyereségarányt változatlanul a négy és öt százalék közötti céltartományba várja – mégpedig a folytatódó termékoffenzívához kapcsolódó további piaci bevezetési ráfordítások, illetve modellindítási költségekből a negyedik negyedév során várt terhek ellenére is. Ugyancsak megerősítést nyert az operatív forgalomarányos nyereség 2022-re előrejelzett hatszázalékos mértéke is.

A Volkswagen márka mutatói – Áttekintő

                    ;2019,            ;2018,            ;Eltérés
                    ;jan. - szept.    ;jan. - szept.

Kiszállítások,
(Kínával együtt),    ;4.514.600,   ;4.622.800,     ;-2,3 %
Értékesítés,        ;2.754.000,    ;2.753.000,     ;  0 %
Forgalom
(millió euró),        ;65.447,        ;62.508,        ;+4,7 %
Működési eredmény*
(millió euró),          ;3.152,        ;2.330,         ;+35 %
Operatív nyereségarány* 4,8 %,  ;3,7 %,       ;+1,1 pp
Nettó cash-flow*
(millió euró),        ;2.425,            ;-460    
* Különleges hatások nélkül

1 Ez a modell egyelőre nem kapható kereskedelmi forgalomban.

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: