Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A ŠKODA AUTO elektromosautó-alkatrészeket gyárt a Volkswagen-csoportnak

2019.09.06

Forrás: Porsche Hungaria, Skoda Sajtóközlemény
› A ŠKODA AUTO megkezdi nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártását a Volkswagen-csoport ŠKODA, AUDI és SEAT plug-in hibrid modelljeihez


› A kezdeti évi 150 ezres darabszámot folyamatosan növelik
› Egyedi darab, mindvégig dokumentált történettel – a háború után készült mindössze 158 SUPERB OHV egyike

Mladá Boleslav / Budapest, 2019. szeptember 6. – A ŠKODA AUTO legyártotta az első elektromosautó-alkatrészeket a Volkswagen-csoport számára a Mlada Boleslav-i gyárban. A ŠKODA mostantól nagyfeszültségű hajtóakkumulátorokat készít a Volkswagen-csoport MQB-platformra épülő plug-in hibridjeibe.

Michael Oeljeklaus, a ŠKODA AUTO termelését és logisztikáért felelős igazgatósági tagja elmondta: "2017 novemberében a Volkswagen-csoport vezetése úgy döntött, hogy a ŠKODA AUTO-t bízza meg plug-in hibrid modellek elektromos alkatrészeinek gyártásával, ami nagyfokú bizalom megnyilvánulása. Megtettük a megfelelő intézkedéseket és messzemenőkig felkészültünk a feladatra. A Mlada Boleslavban készülő nagyfeszültségű akkumulátorok bizonyítják dolgozóink rátermettségét, a ŠKODA kiemelkedő technikai képességeit és a csapatmunka hatékonyságát."

A Mlada Boleslavban összeszerelt nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok tárolják az energiát a Volkswagen-csoport MQB moduláris építőkészletre tervezett plug-in hibridjeiben. A ŠKODA márka elsőként a hálózatból tölthető ŠKODA SUPERB iV modellben alkalmazza majd ezeket az akkumulátorokat, amelynek gyártása 2019 szeptemberében indul a kvasiny-i gyárban.

A ŠKODA AUTO összesen 23,5 millió eurót fordított a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártósoraira. A Mlada Boleslav-i üzemet az elmúlt két év során készítették fel az elektromosautó-alkatrészek gyártására. Néhány éven belül az eredetileg 150 ezresre tervezett gyártási darabszámot tovább növelik.

Christian Bleiel, a ŠKODA AUTO alkatrészgyártásért felelős vezetője elmondta: "Az akkumulátor rendszerek gyártása komoly technikai kihívást jelentett számunkra, amelyet sikerrel teljesítettünk és amely fontos és határozott lépés az elektromobilitás útján. A jövőben további elektromosautó-alkatrészek gyártását kezdjük meg, amelyeknek az előkészítéseként intenzív együttműködést folytatunk a Volkswagen-csoport alkatrészellátó hálózatával. Az információcsere elengedhetetlen követelmény, hogy tudásunk és felkészültségünk az akkumulátorokkal kapcsolatban teljes legyen a cellagyártástól az újrafelhasználásig."

Közel 200 munkatárs dolgozik közvetlenül vagy közvetve az elektromos összetevők gyártási folyamataiban. Nemcsak gyártják az akkumulátorokat, hanem mindegyiket tesztelik és helyben feltöltik, csak ezután kerülnek bele a járművekbe.

A ŠKODA AUTO a hajtóakkumulátorok alapalkatrészeit, a cellákat és a modulokat külső beszállítóktól szerzi be.

A ŠKODA AUTO a gyártás során felhasználja a Volkswagen-csoport hálózatában alkalmazott technológiákat. A gyártósoron a dolgozókat 13 KUKA robot segíti, amelyek emelési képessége 210-500 kilogramm közötti. Némelyik különösen nehéz és testes összetevőket cipel. Robotok helyezik fel az akkumulátor modulokat a gyártósorra és ugyancsak a robotok pakolják a kész akkumulátorokat raklapokra. Más robotok a modulok fedelét zárják le, ez a művelet 39 csavarozásból áll, amelyet villámgyorsan végeznek el a gépek.

Amikor a ŠKODA AUTO felkészült a nagyfeszültségű hajtóakkumulátorok gyártására, nemcsak új technológiákat tervezett és alkalmazott, hanem más, az elektromos üzemmel összefüggő képességeket és készségeket is fejlesztett. Ilyen a munkabiztonság, a tűzvédelem, a minőségellenőrzés és a logisztika. Nagyfeszültségű termékekkel dolgozni csakis szigorú munkabiztonsági szabályok betartásával lehet, ráadásul számos elektronikai összetevő igen érzékeny az elektrosztatikus kisülésre. A ŠKODA AUTO átalakította elosztóraktárát, hogy az befogadhassa nagy számban a nehéz akkumulátorokat. Az elektromos tüzek elhárítására és a sérült akkumulátorok biztonságos kezelésére is felkészültek.

ŠKODA AUTO
› az egyik legnagyobb múltú autógyártó a világon. A céget 1895-ben alapították – az automobil születésének hőskorában. A vállalat főhadiszállása a mai napig Mladá Boleslav városában maradt.
› modellkínálatában jelenleg a következő típusok szerepelnek: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ és SUPERB.
› 2018-ban több mint 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak világszerte.
› 1991 óta a Volkswagen-csoport tagja. A Volkswagen-csoport az egyik legsikeresebb autógyártó a világon. A ŠKODA a csoport kötelékében függetlenül fejleszt és gyárt járműveket, valamint alkatrészeket, motorokat és váltókat.
› három telephelyen működik Csehországban, gyárt Kínában, Oroszországban, Szlovákiában, Algériában és Indiában főként a csoporton belüli partnerség keretében, továbbá Ukrajnában és Kazahsztánban helyi partnerekkel együttműködve.
› több, mint 30 ezer dolgozót alkalmaz világszerte, és száznál is több piacon működik aktívan.

www.skoda.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Škoda ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: