Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ A SEAT zászlóshajója a legmagasabb ötcsillagos biztonsági minősítést érte el az Euro NCAP teszten
¤ A teszt megmutatta a Tarraco kiemelkedő teljesítményét és képességét a felnőttek és a gyerekek, valamint a közlekedés résztvevőinek védelmében
¤ A Tarraco integrálja a legújabb aktív biztonsági rendszereket a robusztus passzív technológiával, így biztosítva a magas biztonsági szintet
¤ A nagy SUV csatlakozik a SEAT többi modelljéhez, bemutatva a márka elkötelezettségét a lehető legbiztonságosabb járművek fejlesztésére
Martorell / Budapest, 2019. március 08. - A SEAT legnagyobb termékinváziójának legújabb modellje, az új SEAT Tarraco ötcsillagos biztonsági minősítést ért el az Euro NCAP tesztelő szervezettől, folytatva a márka hagyományát olyan járművek kifejlesztésében, amelyek nemcsak a sokszínű fogyasztói bázis igényeinek felel meg, hanem a legbiztonságosabb járműveket kínálja a piacon.
Az Euro NCAP vizsgálati eljárásai minden évben egyre igényesebbé válnak, mivel a biztonsági szervezet növeli a vizsgálatok számát és szigorúságát. A jármű minden aspektusát megvizsgálják, mérve azt a képességet, hogy az autó megvédje mind a felnőtt, mind a gyermek utasokat, a közlekedés résztvevőit, miközben értékelik a fejlettebb biztonsági segédrendszereket.
A SEAT zászlóshajó modellje, a Tarraco SUV a legmagasabb szintű biztonságot érte el a fogyasztóvédelmi testület által végzett tesztek sorozatában.
A Tarraco aprólékos teszteken ment keresztül, hogy meghatározhassák biztonsági szintjeit. A felnőtt utasok védelmét olyan vizsgálatokon keresztül mérik, amelyek magukban foglalják a 40%-os átfedést és a teljes szélességű merev akadályt, valamint az oldalsó akadályt és az oszloppal való ütközést. Ehhez hozzátartoznak az ostorcsapás tesztek és az autonóm vészfékezés (AEB), melyeket a sebességek és a jármű átfedések széles skáláján teszteltek.
Gyermekek védelme érdekében három fő szempontot vizsgálnak: a védelmi rendszerek nyújtotta védelmet, a gépjármű képességét a különböző méretű gyermekbiztonsági rendszerek befogadására, és végül a gyermekek biztonságos szállítását biztosító előkészítéseket.
A SEAT Tarraco-t nem csak a jármű belsejében lévő személyek védelmére fejlesztették, de nagy jelentőséget tulajdonítottak a közlekedés többi résztvevőjének védelmére is. Az Euro NCAP tesztje vizsgálja a gyalogos vagy kerékpáros fej-, medence- és lábsérülésének lehetséges kockázatát is, mit lehet tenni a hatások mérséklése vagy megelőzése érdekében.
Ehhez adódik hozzá a vezetőt segítő technológiák értékelése a járművezető támogatása érdekében, hogyan képesek javítani a biztonságot, az Euro NCAP programja mindenre kiterjed.
A szervezet minden alkalommal úgy ítélte meg, hogy a baleset bekövetkezésekor az utasok és a közlekedők jól védettek; a SEAT Tarraco 97%-ot szerzett felnőtt védelemre, 84%-ot gyermekekre, 79%-ot a közlekedés egyéb résztvevőire és 79%-ot a biztonsági asszisztens rendszerekre.
„A Tarraco kiemelkedő biztonsági besorolást ért el az Euro NCAP igényes tesztjeiben, ami tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt a legnagyobb SUV fejlesztésénél, és elkötelezettségünket arra, hogy az általunk gyártott modelleknél mind az aktív, mind a passzív biztonság legmagasabb szintjét biztosítsuk” - mondta Luca de Meo, a SEAT elnöke.
A legmagasabb biztonsági szintre tervezték
A SEAT Tarraco-t úgy fejlesztették ki, hogy a legmagasabb biztonságot nyújtsa mind az utasok, mind a többi közlekedő számára, és szintet mutasson a versenytársaknak is a biztonság területén. Ennek eléréséhez egyesítették a korábbi SEAT járművek fejlesztése során szerzett tudást és integrálták a legújabb biztonsági technológiákat.
A SEAT Tarraco rengeteg biztonsági rendszert kínál a szenzoradatok alapján, amely lehetővé teszi, hogy az SUV úgy láthassa az utat, mint soha korábban, és ennek megfelelően alkalmazkodjon. Rendszerek, beleértve a Vészhelyzeti asszisztenst, a Holttérfigyelőt és a kilépési asszisztens, a Jelzőtábla-felismerő rendszert, a Forgalmi dugó asszisztenst és a Light Assist fényszóró asszisztenst opcionálisan kínálja, miközben két új biztonsági rendszert is bevezetett: az Ütközést megelőző rendszert és a Borulásasszisztenst.
Az Ütközést megelőző rendszer 0,2 másodpercen belül reagál, ha balesetet észlel - a biztonsági övek meghúzása, a vészvilágítás aktiválása, az ablakok felemelése és a napfénytető zárása - segítve az utastér védelmét. A Rollover Assist, a Borulásasszisztens, ha aktiválva van, működésbe hozza a függönylégzsákokat és a biztonsági övfeszítőket.
Ezekhez adódik még a Front Assist-t kerékpár-észleléssel, Sávtartó asszisztens és Vészhívás asszisztens, így a SEAT Tarraco a versenytársai felett áll a nagy SUV piacon.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu