Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

SEAT Tarraco: figyelemre méltó teljesítmény közúton és terepen egyaránt

2018.09.06

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
• A SEAT mérnöke mesél az új SUV modell volánja mögött szerzett benyomásairól a szeptember 18-i hivatalos bemutató előtt


•  Kényelem, biztonság és tágas belső tér- néhány a legfontosabb jellemzők közül
•  Az új modell az aszfalton és sziklás hegyi utakon bizonyítja sokoldalúságát
•  A SEAT Tarraco új vezetőtámogató segédrendszerekkel, mint például a borulás asszisztenssel (Rollover Assist) gondoskodik a még biztonságosabb közlekedésről

Martorell/Budapest, 2018. szeptember 06. - A SEAT Tarraco utcai debütálásakor álcafóliát viselt, hogy titokban tarthassa a modell formavilágát. Stefan Ilijevic, a SEAT előfejlesztésért, szabadalmi kérdésekért és innovációért felelős vezetője elfoglalta helyét az új modell vezetőülésében, hogy személyesen tesztelje annak összes jellemzőjét. Nevéhez hűen (a Tarraco név Tarragona városának ősi neve) Stefan Tarragona külvárosának tipikusan mediterrán tájára kormányozza a márka harmadik SUV modelljét és közben megosztja velünk első, a Tarraco volánja mögött szerzett benyomásait.

A család legnagyobb tagja: miután ráadta a gyújtást és bevette az első kanyart, Stefan elmondta, hogy „az új SEAT Tarraco kormányánál ülni igazán nem mindennapi érzés. Elképesztően dinamikus, de ezzel együtt biztonságérzetet is nyújt.” A SEAT legújabb SUV modellje akár hét utasnak is helyet kínál, a csomagtér mérete pedig 760 liter. A vezetőnek „a nagyság és a tágas belső tér érzését kínálja”. - teszi hozzá a SEAT mérnöke.

A legjobb formában bármilyen terepen: a SEAT Tarraco teljesítményét egy offroad pályán tesztelik a nemzetközi bemutató előtt. „A kavicsos, murvás hegyi terepen akár 70 százalékos lejtőt is játszva teljesít.” - magyarázza a mérnök, miközben egy igen meredek lejtőn ereszkedik lefelé. „Összkerékhajtásának úgy tűnik, nincs lehetetlen. Most éppen önmagát fékezi.” - teszi hozzá Stefan.

Az extrém kanyaroktól sem fél: az autó továbbhaladva a pályán egy igen szűk kanyaron keresztül egy domboldalhoz érkezik. „Úgy alkottuk meg az autót, hogy 85 százalékos oldaldőléssel is sikerrel megbirkózzon. Ilyen típusú talajon ez a rendíthetetlen erő és a biztonság érzetét közvetíti.” - mondja Stefan. Ezen kívül az új modell két új vezetőtámogató segédrendszerrel érkezik. Egyik ilyen a borulás asszisztens (Rollover Assist), amely automatikusan oldja az ajtók zárjait, leállítja a motort és segélyhívást kezdeményez egy esetleges borulás esetén.

Akár hat különböző üzemmód egy egyszerű kézmozdulatra:Mindössze annyit kell tennie a vezetőnek, hogy a vezetői profil választógombját elfordítja és már készen is áll az autó az aszfaltozott úton való haladásra.” A terepes rész teljesítése után Stefan „sport” üzemmódba vált. Ennek a rendszernek köszönhetően az autó képességeinek különlegesen széles skáláját képes bemutatni. „Használhatjuk hegyi kirándulásra is a hétvégén, de ugyanilyen kényelmesen haladhatunk a városban is vele.” - magyarázza a mérnök. A modell adaptív futómű-szabályozásával (DCC) pedig „olyan autót kapunk, amely biztosítja a dinamizmus érzését, ugyanakkor hosszabb utakon is jó társunk lehet.” - összegez Stefan. Ezeket illetve a SEAT Tarraco modellel kapcsolatos további részleteket a modell nemzetközi bemutatóján, szeptember 18-án Tarragonában teszik közzé. Ezen a napon a spanyol márka hivatalosan is háromra bővíti SUV kínálatának sorát, amely eddig a 2016-ban indult SUV offenzíva keretében bemutatott Ateca és Arona modelleket vonultatta fel.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2017-ben közel 470.000 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen közel 14.700 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: