Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e tron prototípus

2018.07.10

Forrás: Porsche Hungaria, Audi Sajtóinformáció
• Felsőkategóriájú kényelem: elegáns utastérdizájn és bőséges térkínálat
• A digitalizáció új formája: extrafelszerelésként virtuális külső visszapillantó tükrök


•  „Hangadó”: elektromos hajtásrendszer elsőosztályú akusztikai kényelemmel és csúcsszínvonalú hangzásvilággal

Egészen újszerű dimenzióban élvezhetik igényes környezetüket az Audi e-tron prototípus vezetője és utasai. Nagyvonalú térkínálata és elegáns, visszafogott dizájnja mellett az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje különösen csendes és nyugodt utasteret kínál, ami a Bang & Olufsen 3D Premium Sound System térhangzású audio-berendezés számára is ideális feltételekkel szolgál. A felsőkategóriájú SUV-modell a kezelés- és kijelzőtechnika új, digitális élményével is szolgál, egyben az első sorozatgyártású modell, amely virtuális külső visszapillantó tükrökkel is készülhet.

Nagyszínpadon az Audi e-tron prototípus
A koppenhágai Royal Danish Playhouse színpadán mutatja be a négykarikás márka első ízben az Audi e-tron prototípus utasterét. Ahol máskor színészek és más művészek lépnek fel akár 650 néző előtt, a rivaldafény most csakis a tisztán elektromos hajtásrendszerű, felsőkategóriájú SUV-modellre irányul. Külsőleg még e-tron specifikus álcaruhájában mutatja be az Audi e-tron prototípus sokoldalú utastérkialakítását a nagyközönség előtt – a balett-táncosok könnyedségével, a karakterszínészek intelligenciával és az operaénekesek rendkívüli színpadi teljesítményével. Az elektromos SUV-modell a koncerttermeket idéző, különleges hangzásélménnyel szolgál, kívánságra a Bang & Olufsen Premium Sound System háromdimenziós térhangzásával kényeztetve vezetőjét és utasait. A zene itt pontosan úgy szólalhat meg, ahogyan eredetileg rögzítették – azaz mesterséges effektek nélkül –, amiről 705 watt teljesítményű erősítő és összesen 16 hangsugárzó gondoskodik.

Geometrikus formai nyelvezet és virtuális külső visszapillantó tükrök – az utastér-dizájn
Az Audi e-tron prototípus utasterének formavilágát elöl a tágas „wrap-around” ív határozza meg, amely hangsúlyos vízszintes vonalakkal a műszerfal teljes szélességében végighúzódik, egészen az ajtókárpitok szoborszerűen plasztikus formáiig. Az ívmotívum harmonikusan integrálja az extrafelszerelésként rendelhető virtuális külső visszapillantó tükrök képernyőit és a műszerfal árnyékolóját, amely a karcsú kijelzőfelületével vizuálisan szabadon álló hatást keltő, s az alapkivitelhez tartozó Audi virtual cockpit fölé nyúlik. A virtuális külső visszapillantó tükrök az Audi e-tron prototípus sorozatgyártású változatában tartják világpremierjüket – immár új szintre emelve a járműbeli digitalizációt.

A virtuális külső visszapillantó tükrök technikája nem csupán az újszerű műszaki megoldás élményével, hanem a kényelem és biztonság terén egyaránt számos praktikus előnnyel szolgál. Lapos kialakítású tartóik végén egy-egy kisméretű kamera működik, amelyek digitálisan feldolgozott képe hét col képátlójú, kontrasztos OLED-kijelzőkön jelenik meg a beltérben. A vezető érintés útján választhatja ki az egyes beállításokat, ily módon a kép egyrészt igény szerint eltolható és a kívánt látómezőhöz igazítható, másrészt pedig közelíthető, illetve távolítható (zoom +/-). A vezető háromféle nézet közül választhat az MMI-rendszerben: autópálya, bekanyarodás és parkolás.

További tekintetet vonzó különlegesség a középső alagút nyitott oldalfelületekkel készült konzolja, amely felett szinte lebegő hatást kelt a menetfokozat integrált választókapcsolóját hordozó kéztámasz – a könnyedség és a teljesítmény harmonikus ötvözete. A teljes cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít.

Elektromos utalások – anyagválasztás és kidolgozás
Az Audi e-tron prototípus minden felszereltségi szintjén gondosan összeválogatott anyagokkal, színekkel és dekorbetétekkel érkezik. Legyen éppen szó nemes hatású Valcona bőrről vagy sportos stílusú, sötét szálcsiszolt alumíniumról, kidolgozása és anyagválasztása tekintetében a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modell a legmagasabb minőségi igényeknek is megfelel. Az ülések varrásmintája az elektronikus nyomtatott áramköröket idézi. Kívánságra narancsszínű kontrasztárnyalatú díszvarrások és díszhajtások utalnak a nagyfeszültségű fedélzeti hálózatra. Az extrafelszerelésként rendelhető kontúr-/Ambiente-világításcsomag lágyan világítja meg a felületeket, miközben precízen rajzolja ki az utastér meghatározó vonalait. Ekkor a műszerfal e-tron emblémája is háttérvilágítást kap.

Bőséges hely akár öt személy számára is – a térkínálat
Hosszú, 2928 milliméteres tengelytávjával az Audi e-tron prototípus akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges helyet kínál. Utasterének hosszúsága, első és hátsó fejtere, valamint a második üléssor térdmagasságban mérhető lábtere egyaránt a felsőkategóriájú SUV-modellek piaci szegmensének élvonalát képviseli. Hátul a hagyományos modelleknél megszokott középső alagút helyett sík padlózat gondoskodik további szabad térről.

Csaknem zavartalan – nyugalom a fedélzeten
Elektromos hajtásrendszere és éppoly kényelmes, mint igényes utastere különleges kombinációja révén az Audi e-tron prototípus a mobilitás egészen újszerű élményét kínálja. Különösen városi forgalomban jellemzi utasterét csaknem teljesen nyugodt környezet, ahol csupán a gumiabroncsok gördülési zaja és az elektromos motorok halk surrogása hallható. Akusztikai komfortjuk az Audi összes modelljének egyik fő erőssége, az Audi e-tron prototípus azonban még ezt a szintet is tovább emelve szolgál a hosszú távokon is valóban kiemelkedő kényelemmel. Karosszériája minden olyan részét, amely zavaró hanghatásokat adhat át, célzottan leszigetelték. Itt az autókban általában mintegy 85 kilométer/órás tempó felett előtérbe kerülő szélzajok is alig jutnak el a bennülőkhöz, az utasok még nagy sebességeknél is kényelmesen beszélgethetnek.

További információ az Audi e-tron prototípusról: www.e-tron.audi

Az AUDI a prémiumszegmens egyik legsikeresebb személygépkocsi- és motorkerékpár-gyártója az Audi, Ducati és Lamborghini márkáival. A világ több mint 100 piacán van jelen, s 12 ország összesen 16 helyszínén termel. Az AUDI AG százszázalékos tulajdonú leányvállalata többek között az Audi Sport GmbH (Neckarsulm/Németország), az Automobili Lamborghini S.p.A. (Sant’Agata Bolognese/Olaszország), valamint a Ducati Motor Holding S.p.A. (Bologna/Olaszország).

2017-ben az Audi összesen mintegy 1,878 millió Audi gépkocsiját, 3,815 Lamborghini sportautóját és 55.900 Ducati motorkerékpárját szállította ki ügyfeleinek. A 2016-ös év során az AUDI AG 59,3 milliárd euró forgalom mellett 3,1 milliárd euró működési eredményt ért el, s jelenleg világszerte mintegy 90 ezer főt foglalkoztat, közülük nagyjából 60 ezret Németországban. Az Audi új termékekre és a hosszú távon fenntartható technológiákra összpontosít, a jövő mobilitása szolgálatában.

www.audi.hu   


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Audi ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: