Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Most már tényleg megéri elektromos autót venni

2018.07.11

Forrás: MorphoCom Kft. - LeasePlan Sajtóközlemény
A LeasePlan Car Cost Index elemzése szerint Magyarországon járnak a legjobban az e-autó tulajdonosok


BUDAPEST, 2018. július 11. – A LeasePlan flottakezelő cég frissen kiadott, éves Car Cost Index elemzése szerint költségek tekintetében az elektromos autók ma már több európai országban is versenyképes alternatívái a benzin- és dízelüzemű járműveknek. A 21 európai országot érintő kutatásból kiderül, hogy Magyarországon a legalacsonyabb az elektromos autók havi átlagos fenntartási költsége, és a kontinensen egyedülálló módon hazánkban nem kell gépjármű, cégautó- és regisztrációs adót, illetve vagyonszerzési illetéket fizetniük az ilyen járművek tulajdonosainak. Az elemzés megállapította továbbá, hogy több európai országban is egyre kevésbé költséges az elektromos autók fenntartása a hagyományos meghajtásúakéhoz képest. Van, ahol egyenesen olcsóbb is, ami ígéretes jele annak, hogy a villanyautók elterjedése általános trend lehet a közeljövőben.

A LeasePlan átfogó riportja 21 európai országban vizsgálta a kis- és közepes méretű autók (B és C szegmens) fenntartási költségeit a vásárlást követő első 3 évben, évi 20.000 km megtétele mellett. A kutatás készítése során a vállalat minden olyan költségtételt számításba vett, amely a különböző országokban felmerülhet ezzel kapcsolatban, így az üzemanyagot, az adókat, a biztosítást, a karbantartást és az értékcsökkenést is.

A Car Cost Index főbb megállapításai:

•  A gépkocsi-fenntartási költségek jelentősen eltérnek Európa különböző országaiban: Lengyelországban 448 euró, míg Olaszországban 761 euró havonta ez az összeg. Magyarországon 479 euró a havi átlag, egész Európában pedig 616 euró.

•  A GDP arányában vizsgálva az olasz, a finn és a belga autósoknak kerül a legtöbbe fenntartani az autót, míg ír, lengyel, magyar és svájci társaiknak a legkevesebbe.

•  Az elektromos autózás költségei jelentős szórást mutatnak Európában. Magyarországon a legalacsonyabbak, ahol a havi átlag 597 euró. Olaszországban ezzel szemben havonta 986 eurót kell erre fordítani, vagyis itt a legdrágább a villanyautó-használat.

•  Norvégia az egyetlen olyan ország, ahol az e-autók fenntartásának havi átlagköltsége (670 euró) mind a benzines, mind a dízelüzemű autókénál alacsonyabb (731 illetve 722 euró). Magyarországon az 597 eurós havi átlagos fenntartási költség – ami bár Európában a legalacsonyabbnak számít – a benzin (393 euró) és a dízel (405 euró) meghajtású járművekéhez képest is jelentősen magasabb.

•  Norvégiában a legdrágább hagyományos meghajtású járművet használni. A benzines autó fenntartása 731 euróba kerül havonta, míg a gázolajjal működőé 722 euróba. Ez mindkét esetben mintegy 200 euróval haladja meg az európai átlagot. A különbség elsősorban a benzin- és dízelüzemű gépkocsikat érintő magasabb adókból, illetve általában véve a magasabb megélhetési költségekből adódik.

•  Sok más európai országban az elektromos autók tulajdonosai többet adóznak. A villanyautó-tulajdonosok 131 eurónyi adót fizetnek havonta a magasabb beszerzési árak miatt. Ez jóval több, mint a benzines (104 euró) és a dízeles (108 euró) járművek használóinak átlagdíja. A magyar adatok szerint hazánkban azonban egyáltalán nem kell ezzel a tétellel számolni, ami az elemzésben résztvevő országok között egyedülálló. Ráadásul az elektromos járművek beszerzéséhez Magyarországon tavaly májusig maximum 1,5 millió forintos állami támogatást is lehetett igényelni.

•  Az e-autósok sokat spórolnak az üzemanyagon. Átlagosan 39 eurót költenek áramra havonta, szemben a benzines és dízeles autósokra jellemző havi 110 és 78 eurós üzemanyagköltséggel.

•  Romániában a legolcsóbb benzines autót használni. A benzinüzemű gépkocsik fenntartásának havi költsége mindössze 353 euró az országban. A benzines autók után fizetendő gépjárműadó átlagos havi összege mindössze 50 euró, ami az európai átlag 48 százaléka. Románia után közvetlenül hazánk a második a sorban: nálunk havonta 40 euróval kerül többe a benzines járművek fenntartása, az adó ugyanakkor több mint a kétszerese a román értékeknek. Amennyiben viszont lízingeljük a benzines vagy akár a dízeles autót, visszaigényelhetjük az ÁFA-t.

Jó hír, hogy a villanyautók már több európai országban versenyképesnek számítanak költségszempontból is. A Car Cost Index elemzésből azonban egyértelműen látszik, hogy több fontos területen, így például a gépjárműadózás és a töltési infrastruktúra terén is mielőbbi törvényhozói intézkedésre van szükség ahhoz, hogy az elektromos járművek Európa-szerte működőképes alternatívát jelentsenek. Használatuk a klímaváltozás elleni harc egyik leghatékonyabb módja, és fontos, hogy mindenki megengedhesse magának a zöldebb megoldást” – mondta Tex Gunning, a LeasePlan CEO-ja.

A LeasePlan Car Cost Index elemzéséről:
•  A LeasePlan „Car Cost Index 2017” elemzése letölthető innen: https://www.leaseplan.com/corporate/news-and-media/newsroom

•  A Car Cost Index elemzésben részt vevő 21 ország: Ausztria, Belgium, Cseh Köztársaság, Dánia, Egyesült Királyság, Finnország, Franciaország, Görögország, Hollandia, Írország, Lengyelország, Magyarország, Németország, Norvégia, Olaszország, Románia, Spanyolország, Svájc, Svédország, Szlovákia és Törökország.

•  Az elemzésben vizsgált gépkocsimodellek: BMW i3, Ford Focus/Focus Electric, Hyundai Ioniq, Nissan Leaf, Opel/Vauxhall Corsa, Renault Clio, Renault Zoe, Smart Fortwo, VW Golf/e-Golf és VW Polo. Az üzemanyagköltségek számítása a gyártók által megadott üzemanyag-fogyasztási adatok alapján történt.

•  A LeasePlan kötelezettséget vállalt arra, hogy 2030-ra teljes flottájában nullára csökkenti a károsanyag-kibocsátást. A cég az EV100 nemzetközi üzleti kezdeményezés alapító partnere is, melynek célja, hogy felgyorsítsa az elektromos járművekre való átállást és a használatukhoz szükséges infrastruktúra kiépítését. A projektet a 2017 szeptemberében tartott ENSZ közgyűlés alkalmával a klímaváltozásért felelős csoport indította el.

•  Havi fenntartási összköltség ország és üzemanyagtípus szerint:

           Benzin ; Dízel ; Elektromos
Ausztria: €538 ; €497 ; €788
Belgium: €590 ; €561 ; €898
Cseh Köztársaság: €416 ; €425 ; €800
Dánia: €642 ; €607 ; €914
Egyesült Királyság: €538 ; €535 ; €719
Finnország: €630 ; €637 ; €955
Franciaország: €472 ; €475 ; €836
Görögország: €468 ; €427 ; €953
Hollandia: €604 ; €686 ; €705
Írország: €506 ; €474 ; €852
Lengyelország: €445 ; €359 ; €634
Magyarország: €393 ; €405 ; €597
Németország: €515 ; €489 ; €788
Norvégia: €731 ; €722 ; €670
Olaszország: €667 ; €628 ; €986
Románia: €353 ; €363 ; €890
Spanyolország: €477; €476 ; €952
Svájc: €557 ; €516 ; €800
Svédország: €631 ; €568 ; €770
Szlovákia: €442 ; €416 ; €955
Törökország: €492 ; €519 ; -
Átlagosan: €536 ; €523 ; €819

A LEASEPLANRŐL
A LeasePlan a világ egyik vezető flottakezelő vállalata, 1,8 millió autójával több mint 30 országban van jelen. Alaptevékenységük az ügyfeleik autóinak teljes életciklus-menedzsmentje, a beszerzéstől a biztosításon át a használt autók értékesítéséig. Több mint 50 éves nemzetközi tapasztalatukkal megbízható partnerei a vállalati szférának. Küldetésük, hogy ügyfeleik számára a jövő legmagasabb szintű flottaszolgáltatásait nyújtsák. Tudjon meg többet: leaseplan.hu | autotartosberlet.hu | leaseplan.com

Felelősségkizáró nyilatkozat
Jelen anyag a LeasePlan Corporation N.V. („LPC”) kizárólagos jóváhagyásával, az itt megadott források és az LPC által szolgáltatott információk alapján készült, és vele kapcsolatban az LPC visel minden felelősséget. Az LPC kizár minden (kifejezett vagy vélelmezett) szavatosságot, és nem vállal felelősséget a jelen anyagban szereplő információk vagy vélemények pontosságára vagy teljességére nézve.

A jelen dokumentumban található információ független fél által nem ellenőrzött forrásokból származik. Az LPC nem vállalja és nem is kötelezhető arra, hogy a fogadó fél számára hozzáférést biztosítson bármely további információhoz, vagy frissítse a jelen dokumentumot, vagy javítsa annak esetlegesen feltárt pontatlanságait. Továbbá fenntartja magának a jogot, hogy bármikor indoklás nélkül, bármilyen szempontból módosítsa vagy törölje az itt található információkat.

A csalárd félrevezetés esetét kivéve sem az LPC-t, sem bármely társult vállalatát, tanácsadóját vagy képviselőjét nem terheli semmilyen felelősség bármely olyan közvetlen, közvetett, következményes vagy egyéb kárért vagy kártérítési igényért, ideértve az Önt vagy bármely külső felet érintő elmaradt hasznot, amely amiatt merült fel, mert (1) bármilyen módon jelen dokumentumra támaszkodtak; (2) továbbá jelen dokumentum megbízhatóságéért, pontosságáért, teljességéért vagy naprakészségéért (3) vagy bármely egyéb, az LPC által a jelen dokumentummal kapcsolatban nyújtott írásbeli vagy szóbeli információért, (4) vagy bármely, ilyen információ nyomán keletkező adatért.   

www.morpho.hu    
www.leaseplan.hu  


NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: