Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
Wolfsburg/Budapest, 2017. június 19. – Június 13-án a Hungaroringen tehette próbára ügyességét és alkalmazkodó-képességét a KRESZ-Faktor vetélkedő döntőjének ötven résztvevője. Közülük került ki az a szerencsés, friss jogosítványos fiatal, Szénási Bendegúz, aki hazaviheti a főnyereményként felajánlott Volkswagen up!-ot.
A friss jogosítvánnyal rendelkező 17-25 év közötti autósoknál gyakran előforduló probléma a gyorshajtás, a biztonsági öv használatának mellőzése, az alkoholos befolyásoltság, a túlzott önbizalom és a megfelelő rutin hiánya. A biztonságos közlekedést népszerűsítő KRESZ-Faktor vetélkedő e fokozottan veszélyeztetett korosztályt szólította meg közvetlen hangvétellel, a közösségi média felületein is.
A három fordulóból álló vetélkedő két online feladat teljesítése után egy ügyességi feladattal zárult. Az első körben a fiatalok játékos formában, online teszt kitöltésével tehették próbára KRESZ- és vezetéstechnikai elméleti tudásukat a kampány weboldalán. A döntőben vezetéstechnikai és elméleti feladatok is vártak a versenyzőkre: a rántópaddal és a műgyantával meggyűlt a bajuk, azután szlalomoztak és ügyességi pályát teljesítettek, majd kitöltöttek egy tesztet, és a „részeg szemüveggel” megtapasztalták, milyen hatással van az ember mozgáskoordinációjára az alkoholos befolyásoltság.
A fődíj pedig egy Volkswagen up! személygépkocsi volt, amely mellé a Groupama felajánlásaként egyéves kötelező és Casco-biztosítás is jár. A toronymagas győztes pedig – Stefán Gyulát és Honti Mátyást megelőzve – a kiskőrösi Szénási Bendegúz lett. A fiatalember gazdasági informatikusnak tanul, édesapja már egészen fiatalon tanítgatta vezetni, egy éve pedig megszerezte a jogosítványt is.
„Reméltem, hogy bekerülök a legjobb tízbe, mert a pályákon nem volt túl sok hibám és egyetlen bójához sem értem hozzá a szlalom során. A KRESZ-tesztet viszonylag könnyen kitöltöttem, utána az egyik jó barátommal forgattuk le a második fordulóban a video-filmet, de a legnehezebb mégis a mostani, vezetéstechnikai feladat volt. Nagyon élveztem ezt a napot, de teljesen ki is merültem a nagy koncentrálásban” – nyilatkozta a boldog győztes, akinek kellett néhány perc, hogy felfogja, valóban övé lett a mögötte álló fehér Volkswagen up!
A Volkswagen márka a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország összesen több mint 50 helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2016-ban mintegy 5,99 millió gépkocsit gyártott, köztük olyan kiemelkedően népszerű modellsorozatokkal, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. Jelenleg a Volkswagen világszerte 218 ezer főt foglalkoztat, a márka 7700 márkakereskedése pedig 74 ezer dolgozónak ad munkát. A Volkswagen folyamatosan dolgozik az autógyártás további fejlesztésén. Az E-mobilitás, a Smart mobilitás és a márka digitális átalakítása a jövő tekintetében egyaránt kulcsfontosságú stratégiai területnek számít.
www.volkswagen.hu