Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
¤ A márka bejelentette, hogy 2018 és 2019 között a SEAT-ok olyan szolgáltatásokat nyújtanak, mint a valós idejű forgalmi előrejelzés és az útvonalra vonatkozó ajánlások (éttermek, boltok, szolgáltatások, stb)
¤ A SEAT elnöke megerősítette, hogy április elsején indítják az új kutatási központot
¤ A SEAT bemutatja az eMii elektromos autó prototípusát, hogy ezzel népszerűsítse a Metropolis: Barcelona Lab alkalmazottak számára kidolgozott gépkocsi-megosztó rendszer pilot projektjét
Martorell/Budapest, 2017. február 27. – A SEAT a Mobil Világkongresszuson digitális ökorendszer keretében mutatja be a márka vízióját az autóvezetés jövőjére vonatkozóan. Ez új kapcsolatot tesz lehetősé a gépkocsi, annak vezetője és környezete között. Luca di Meo, a SEAT elnöke bemutatta a cég főbb fejlesztéseit az összekapcsolhatóság területén, és bejelentette, hogy a márka gépkocsijait 2018 és 2019 között felszerelik ezen újításokkal.
A valós idejű forgalmi előrejelzése, az útvonalra vonatkozó olyan ajánlások, mint éttermek, boltok, szolgáltatások, és a vezető programjától, elfoglaltságától függő javaslatok csupán néhányat jelentenek azon újdonságok közül, amelyeket a SEAT a Mobil Világkongresszuson bemutatott. A standra látogatók mobil telefonjaik konfigurálása után beülhetnek a SEAT szimulátorába és megtapasztalhatják, hogy milyen lesz a gépkocsivezetés a jövőben. A szimulátorra felszereltek egy előrejelző asszisztenst, ami a gépkocsivezetőknek segít optimalizálni idejüket, "kitalálja" igényeiket, és automatikusan megoldásokat kínál a konkrét helyzettől függően, még mielőtt a vezető vagy a felhasználók beülnének autójukba.
Az autóipar három jövőbeni trendje az elektromos autóra váltás, az önvezető gépkocsi, és az összekapcsolt gépkocsi lesznek, melyek közül a SEAT elkötelezett az összekapcsolhatóság mellett, annak érdekében, hogy a jövőbeni nagy kihívásokra adandó válaszok terén megfelelő módon tudja pozícionálnia magát. A SEAT a gépkocsik összekapcsolhatósága terén vezető céggé kíván válni, és ennek elérésére a márka digitális ökorendszert hoz létre a felhasználói egyéni élmény személyre szabása és erősítése érdekében.
„A SEAT célja, hogy előre lépjen és vezetővé váljék azon technológiák területén, amelyek lehetővé teszik számunkra, hogy a felhasználóknak könnyű, az összekapcsolhatóságot magában foglaló és egyénre szabható élményt kínáljunk. Olyan technológiákra gondolok, mint amelyeket ma bemutattunk, és amelyeket várhatóan 2018-2019-től kezdve beépítünk autóinkba”- jelentette be Luca di Meo. Az elnök által bemutatott, kérésre lekérhető funkciókra vonatkozó újdonságok között megtalálható az előrejelző navigáció kiterjesztett koncepciója. Ez a valós idejű navigációval összehasonlítva a közlekedési dugókat már akkor előrejelzi, amikor azok még ki sem alakultak, és alternatív útvonalakat javasol.
„Életünkből átlagban 2,5 évet töltünk a gépkocsi volánja mögött, és csúcsforgalomban a vezetési idő Barcelonában akár 50 %-kal is megnövekedhet. Az előrejelző navigáció megoldhatja ezt a problémát, de a jelenlegi navigációs rendszerek erre még nem képesek” mondja Luca di Meo. A vállalat által kifejlesztés alatt álló rendszerek valós időben fogják összevetni a forgalmi adatokat olyan tényezőkkel, mint az iskolák kezdési és zárási időpontjai, vagy a forgalmi helyzet egy-egy nagyobb esemény megrendezése esetén, vagy akár az időjárási viszonyok szerint előre jelzett forgalom.
Metropolis: a Lab Barcelona, Pier01-ben
Az egyik új terület, ahol a SEAT a mobilitás területén kutatásokat folytat, a SEAT által működtetett Metropolis: Lab Barcelona, a Volkswagen-csoport hatodik nemzetközi kutatási központja, ami a meglévő öt korábbi IT labort követi Wolfsburg, Berlin, München és San Francisco után. Amint az Luca di Meo bejelentette, a laboratórium április 1-től működik.
„A Metropolis: Lab Barcelona a Pier01- ben helyezkedik el, a barcelonai Tech City központjában, ez számunkra ideális helyszín, mivel a város innovatív vállalkozási ökorendszere mellé tesz bennünket, és lehetővé teszi számunkra, hogy megerősítsük együttműködési partnerségünket Barcelona városával” hangsúlyozta a SEAT elnöke.
Az első év folyamán 23 szakember fog itt dolgozni, beleértve a mérnököket, fejlesztőket és adat-specialistákat. A gépkocsikból, a „Barcelona, mint Okos Város” programból és a gyalogos forgalomból kinyert adatokat felhasználva fognak a mobilitási szolgáltatásokhoz kapcsolódó szoftvereket és algoritmusokat kifejleszteni. Ezek célja, hogy a városi környezetben könnyebb, biztonságosabb és hatékonyabb kapcsolatot teremtsenek az emberek és a gépkocsik között. A Metropolis: Lab Barcelona csapatát az elkövetkező években kibővítik egészen addig, hogy elérjék az 50 magasan képzett profi szakemberből álló állomány szintjét.
A Metropolis: Lab Barcelona szakértői azt a SEAT flottát is használni fogják, amelyet a cég most „vet be” Barcelonában az alkalmazottak számára létrehozott gépkocsi-megosztó pilot projektének beindításával. A flotta 10 e-Mii autóból áll, ez a SEAT által a Mobil Világkongresszuson bemutatott elektromos hajtású gépkocsi prototípus után gyártott autókat jelenti. „A standunkon bemutatott gépkocsi lehetővé tesz számunkra, hogy teszteljük az elektromos gépkocsi technológiáját a megosztott használatú gépkocsik esetén. Ez nem azt jelenti, hogy ez lesz a mi első elektromos autónk, de ez ideális gépkocsi a barcelonai tesztek lebonyolítására”- hangsúlyozta Luca di Meo.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 75 országában van jelen. A SEAT 2016-ban – a legjobb eredményként 2007 óta – összesen 410.200 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 14 ezer főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza és Leon sorozatok tagjai, míg az Ateca és a Toledo Csehországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu