Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Kiber KRESZ: így vedd észre az online bántalmazás jeleit

2021.10.28

Forrás: Magyar Suzuki Zrt., Sajtóközlemény
Ahogy az utakon, a virtuális térben is vannak veszélyre figyelmeztető jelek, melyek felismerése kulcsfontosságú!


Esztergom, 2021. október 28. - A járvány hatására a karantén időszakban akár 50 százalékkal is megemelkedhetett az az idő, amit a gyermekek a neten töltöttek, valamint 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma Magyarországon. Az online világ olyan, mint a közlekedés. Az utakon KRESZ táblák hívják fel a figyelmet a veszélyekre és a szabályokra, de a digitális térben is megtalálhatók a hasonló jelzések, fontos, hogy felismerjük ezeket. Ebben nyújt segítséget az UNICEF Magyarország Együtt a sértő hangok ellen kampánya, ezen belül is a Kiber KRESZ. A Magyar Suzuki Zrt. immár második éve áll a kezdeményezés mellé, mely idén egy 3 részes webinar sorozattal, TikTok kampánnyal, online kurzussal, melyre az UNICEF weboldalán lehet feliratkozni, valamint egy gyermekek számára kifejlesztett HelpApp-al segít a megelőzésben és az esetek kezelésében.
 
A járványhelyzet miatt az online oktatás bevezetésével és a személyes kapcsolatok hiánya miatt a gyermekek sokkal korábban váltak internethasználókká, mint ahogyan arra tudásban és készségben fel lehetett volna őket optimálisan készíteni. Másrészt az online térben töltött idejük is tovább nőtt, egyes kutatások szerint akár 50 százalékkal. A legfiatalabb generáció számára az internet jelenti az „összeköttetést a világgal”, ebben „közlekedve” jutnak el társas kapcsolataikhoz. A kutatások arra is rámutatnak, hogy hasonló okok vezethetnek ahhoz, hogy valaki bántalmazóvá vagy áldozattá válik: társas, baráti kapcsolatok hiánya, magányosság, rossz mentális állapot és impulzív személyiség. Emiatt nemzetközi becslések alapján a 2021-es évben akár 70 százalékkal is nőhetett az online bántalmazási esetek száma. Felmérések szerint Magyarországon minden harmadik gyermek cyberbullying áldozattá válik. Így a 2020-as után a 2021-es évben is az egyik fő gyermekvédelmi kihívás világszerte az online gyermekbántalmazás elleni küzdelem. 
 
Útmutatásra van szükség az utakon és az online térben is
A kampány részeként az UNICEF webinar-sorozattal és fiatal nagyköveteinek részvételével készült online kurzussal abban támogatja a felnőtteket, hogy cselekedni tudjanak, ha egy gyermek áldozattá, esetleg elkövetővé válik. A szakértői előadássorozat idén október 21. és november 4. között 3 témával foglalkoznak (A cyberbullying pszichológiája, Biztonság a digitális térben általános IT szempontból, Jogi panel) olyan neves szakértők közreműködésével, mint Táler Orsolya (Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány), B. Nagy Réka (énekesnő, influenszer), Tari Annamária (klinikai szakpszichológus), Cseperkáló Csenge (UNICEF Magyarország Fiatal Nagykövet), Fegyverneki Gergő (médiaoktató), Szabó Vera (feat. ügynökség), Szlankó Viola (pszichológus, az UNICEF Magyarország gyermekvédelmi vezetője), Fribék Judit (rendőrszázados) és Balatoni József „Jocó bácsi” (pedagógus, influenszer). Az első beszélgetés már meghallgatható, de a későbbiekben mindhárom előadás anyaga bármikor elérhető lesz, a kampány oldalán feliratkozóknak pedig megkapják a videókat és az online kurzus anyagait is.
Az „Együtt a sértő hangok ellen” TikTok kampány idén nyáron indult útjára. Magyarországon 1,6 millióan használják a TikTokot, többségében a 11-18 éves korosztály, és a #sértőhangok megjelöléssel ellátott videós tartalmakat eddig 2,7 milliónál többször tekintették meg. 430 felett jár a hangsáv használatával született videók száma és több mint 7.800 TikTok felhasználó kezdte el követni a világnapra létrehozott @unicefhungary profilt. 
A tavalyi webinárok közel 7 milliószor jelentek meg és 72.429-en kattintottak rájuk. 77 influenszer, véleményformáló szervezet posztolt Instagramon és 33 Facebookon, így 118 poszt született. Az elmúlt egy év eredményeit látva egyre több szülőhöz és gyermekhez jut el az üzenet, de még mindig sok a tennivaló, ezért a kampány folytatódik.
 
Felelős magatartás
Fontos, hogy tudatos, felelősségteljes internethasználó gyermekeket, fiatalokat neveljünk, tanítsuk meg nekik, hogy az online térben is tisztelettel kommunikáljanak és bánjanak másokkal. Ha már kicsi korban megtanítjuk nekik, hogy az online világban hogyan viselkedjenek, akkor a későbbiekben az a gyermek felnőttként, számos hétköznapi szituációban is tud ezekre az ismeretekre alapozni, legyen szó akár az autóvezetéskor tanúsított magatartásról. Bárhol legyünk is, a felelős magatartás a legjobb biztonsági öv” - indokolja Bonnár-Csonka Zsuzsanna, a Magyar Suzuki Kommunikációs vezetője, hogy a Magyar Suzuki Zrt. már második éve fő támogatója az UNICEF Magyarország, cyberbullying elleni kampányának.  „Autógyártóként mindent megteszünk a biztonságért, de egy ponton túl erre csak a közlekedésben résztvevőknek van ráhatása. Felelős viselkedésre van szükség, és ez nem az utakon kezdődik. Valójában egy hozzáállásról van szó, ami az online közegben aktív, különösen érzékeny fiatalok esetében szintén nélkülözhetetlen. Ezért tartjuk fontosnak, hogy autógyártóként szerepet vállaljunk a lakosság ezirányú képzésében, felkészítésében.” 
 
Az október 21-én indult webinar-sorozat beszélgetései itt érhetőek el:
1. A cyberbullying pszichológiája
2. Biztonság a digitális térben általános IT szempontból
3. Jogi panel 
 
Céginformáció
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.
Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az SX4 S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2020-as adatok alapján az ország 12. legnagyobb árbevételű cége.
A Magyar Suzuki Zrt. 2021-ben ünnepli alapításának 30. évfordulóját. A vállalat a kezdetektől fogva teljeskörű gyártótevékenységet folytat Magyarországon, három évtizeddel ezelőtti megalakulása óta mintegy 3,6 millió Suzuki készült Esztergomban.
A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Fehéroroszországba, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.
Jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizennégy ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.
 
www.suzuki.hu    

NEWS ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Suzuki ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: