Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Betöltés...

Húszévnyi vezetési élmény a MINI-vel

2021.04.26

Forrás: BMW Sajtóközlemény
A brit prémiummárka és a BMW Group nagy-britanniai létesítményei a prémium kisautó-szegmens XXI. századi etalonjának sorozatgyártását ünneplik, amely napra pontosan húsz évvel ezelőtt vette kezdetét.


Egy világszerte rajongott sikertörténet, amely immár két évtizede tart: 2001 elején a nagy-britanniai Swindon városában megkezdődött a modern MINI alkatrészeinek gyárása, kicsivel később, 2001. április 26-án pedig legurult az első MINI az oxfordi üzem gyártósoráról. A brit prémiummárka azóta több mint ötmillió darab modern MINI-t gyártott le Nagy-Britanniában, az oxfordi üzem egyazon gyártósorán pedig ma négy MINI egyéniség – a háromajtós MINI, az ötajtós MINI, a MINI Clubman és a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE – lát napvilágot.

Oliver Zipse, aki ma már a BMW AG igazgatótanácsának elnöki székében foglal helyet, 2007 és 2008 között a MINI oxfordi sorozatgyártásáért volt felelős. „Gratulálok az Oxfordban és Swindonban működő MINI-gyárak munkatársainak ehhez a nagyszerű sorozatgyártási mérföldkőhöz. Szép emlékekkel gondolok vissza az Oxfordban töltött időre, nagy öröm volt számomra a MINI otthonában és szívében olyan elkötelezett és szenvedélyes emberekkel együtt dolgozni, akiknek mintegy negyede már húsz vagy annál is több éve építi autóinkat” – fogalmazott Oliver Zipse a modern MINI sorozatgyártásának huszadik évfordulója alkalmából.

A MINI oxfordi és swindoni üzemeiben jelenleg több mint 4.500 magasan képzett munkatárs, köztük 130 gyakornok dolgozik. Tökéletesen koordinált, olajozottan működő csapatmunkájuk eredményeként Nagy-Britanniában naponta körülbelül 1.000 darab új MINI gurul le a gyártósorokról – 67 másodpercenként egy.

„Rendkívül büszke vagyok az oxfordi és a swindoni üzemben dolgozó munkatársaimra, akik hihetetlen munkát végeznek” – mondta Peter Weber, aki 2019 óta a MINI oxfordi és swindoni gyárainak ügyvezető igazgatója. „Folyamatos elköteleződésük és szenvedélyük az elmúlt húsz év során mindvégig nagyban hozzájárult a MINI hírnevének globális öregbítéséhez” – tette hozzá.

Az oxfordi és a swindoni üzemek több évtizedre visszatekintő sorozatgyártási hagyományt őriznek Nagy-Britanniában: Swindonban immár 65 éve, Oxfordban pedig 108 éve készülnek autók. Mindkét üzemben hosszú ideig csendben folyt a termelés, az elmúlt években azonban Oxford valóságos turistalátványossággá vált. A MINI díjnyertes létesítménytúrájának szervezői már mintegy 26.000 rajongót láttak vendégül.

2020-ban az oxfordi üzem a tisztán elektromos meghajtású jövőbe is belépett, hiszen itt készül a brit prémiummárka első zéró emissziójú modellje, a MINI Cooper SE is. Ez azonban csupán a kezdet: a 2030-as évek elejére a MINI lesz a BMW Group első olyan márkája, amelynek modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású autók sorakoznak. A MINI Oxfordban és Swindonban működő gyárai az elmúlt húsz évben nagymértékben hozzájárultak ahhoz, hogy a MINI minden korábbinál fenntarthatóbb autókat kínáljon és így a BMW Group emisszió-csökkentési stratégiájának szerves részévé váljon.

A MINI nagy-britanniai sorozatgyártásának mérföldkövei

2001: április 26-án kezdetét vette Oxfordban a MINI sorozatgyártása

2002: az oxfordi üzemben már tizenhárom hónappal a sorozatgyártás beindítását követően elkészült a százezredik MINI modell

2004: a BMW Group bejelentette, hogy 40 millió fontot invesztál a swindoni üzembe, miközben a MINI Cabrio is bemutatkozott

2006: felépült a MINI sorozatgyártási háromszöge: a Hams Hall-i üzem megkezdte az újgenerációs erőforrások gyártását és Oxfordba szállítását, a John Cooper Works GP felszereltségi csomaggal ellátott MINI Cooper S pedig világpremierjét ünnepelte

2007: a BMW Group az oxfordi üzemben vezette be elsőként innovatív karosszériafényező technológiáját: az IPP (Integrated Paint Process) több mint 10 százalékkal csökkentette a karosszériaváz-fényezési munkálatok energiaigényét és emisszióját

2008: bemutatkozott az új MINI Clubman

2009: megkezdődött a brit kormány támogatását élvező MINI E kísérleti projekt, amelynek keretein belül a BMW Group a tisztán elektromos meghajtású autók hétköznapi használhatóságát, társadalmi aspektusait és korlátait vizsgálta

2010: bemutatkozott a márka első összkerékhajtású modellje, a MINI Countryman

2011: a modellpaletta a MINI Coupé-val bővült

2012: megérkezett az utakra a MINI Roadster

2013: világpremierjét ünnepelte a MINI Paceman

2014: bemutatkozott az első ötajtós MINI, miközben az oxfordi üzem összeszerelő csarnokának tetejére Nagy-Britannia egyik legnagyobb napelemparkját telepítették fel: a több mint 11l.500 napelempanel öt futballpálya méretét, mintegy 20l.000 négyzetméternyi területet fed le és 850 háztartásnak elegendő mennyiségű (3 megawatt) energiát termel, amellyel évente körülbelül 1.500 tonnával csökkenti az oxfordi üzem széndioxid-kibocsátását

2016: megérkezett az utakra a MINI Cabrio legújabb generációja

2017: világpremierjét ünnepelte a MINI Countryman második generációja

2019: az oxfordi üzem gyártósoráról legurult a tízmilliomodik MINI modell, miközben megérkezett a MINI John Cooper Works GP harmadik nemzedéke és bemutatkozott a márka első tisztán elektromos meghajtású modellje, a MINI Cooper SE is

2020 január: a MINI Cooper SE sorozatgyártása kezdetét vette Oxfordban, ahol azáltal, hogy az új modellt teljes egészében a sorozatgyártási fázisokba integrálták, az oxfordi üzem a BMW Group első olyan létesítményévé érett, amelyben a tisztán elektromos meghajtású és a belsőégésű erőforrással szerelt modellek egyazon gyártósoron készülnek, tökéletes párhuzamban a vállalatcsoport rugalmas gyártási stratégiájával

2020 október: a MINI bejelentette jövőbeni terveit és új, elektromos mobilitásra összpontosító márkastratégiáját, új crossover modell bevezetését vetítette előre és bejelentette, hogy 2023-tól Kínában is megkezdődik a modellek sorozatgyártása

2020 vége: a MINI 2020-ban 17l.580 darab MINI Cooper SE modellt értékesített világszerte

2021 március: a MINI bejelentette, hogy 2025-ben mutatja be utolsó belsőégésű erőforrással szerelt modelljét, a 2030-as évek elejére pedig a BMW Group első olyan márkája lesz, amelynek modellpalettáján kizárólag tisztán elektromos meghajtású autók sorakoznak

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos szén-dioxid-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars), kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a http://www.dat.de/en/offers/publications/guideline-for-fuel-consumption.html internetes oldalról szerezhető be: Leitfaden CO2 (Guideline CO2) (PDF – 2,7 MB)

www.bmw.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; - BMW ; Energia, közmű, akkumulátor ; Solar

Legújabb Cégfelvásárlás hírek:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 9.000 ipari hírből: