Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Betöltés...

A BMW Group ismét a világ vezető prémiumautó-gyártójaként zárta az évet

2021.01.12

Forrás: BMW Sajtóközlemény
A bajor prémiumgyártó rendkívül erős utolsó negyedéves értékesítési eredményt, a hálózatról tölthető modellek mezőnyében pedig kétszámjegyű eladási növekedést ért el a koronavírus-járvánnyal sújtott 2020-as esztendőben, amellyel immár tizenhét éve töretlenül őrzi első helyét a prémium szegmensben.


A BMW Group továbbra is a világ vezető prémiumautó-gyártója. A müncheni központú vállalatcsoport 2020-ban világszerte összesen 2.324.809 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt adott át ügyfeleinek, amely csupán 8,4 százalékkal marad el a 2019-es teljesítménytől. A bajor prémiumgyártó mindezek tükrében 686.069 darab új autót értékesített 2020 októbere és decembere között, amely 3,2 százalékkal szárnyalja túl az előző esztendő hasonló időszakának mutatóját. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autók iránt eközben 38,9 százalékkal intenzívebb ügyfél-érdeklődés mutatkozott, amely alátámasztja a jövőbe mutató hajtáslánc-technológia létjogosultságát.

„Mind az értékesítés, mind pedig a gyártás tekintetében rendkívül agilisan kezeltük a koronavírus-járvány betörését és terjedését. A 2020-as esztendőt így erős utolsó negyedéves teljesítménnyel, ismét a prémium szegmens éllovasaként zártuk” – fogalmazott Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „EfficientDynamics technológiánknak és az Európában értékesített több mint 135.000 darab hálózatról tölthető modellnek köszönhetően még az Európai Unió által előírt károsanyag-kibocsátási célunkat is sikerült túlteljesítenünk, néhány grammal a kötelező határ alatt végezve” – tette hozzá.

Az értékesítési csatornák módszeresen felépítve költöztek át az online térbe

A koronavírus-járvány betörését követően a BMW Group ügyfelei egyre inkább a közvetlen kontaktoktól mentes értékesítési folyamatokat részesítették előnyben, a müncheni központú vállalatcsoport így 2020-ban módszeresen átemelte értékesítési fázisait a digitális térbe. A bajor prémiumgyártó értékesítési munkatársai már a világ több mint hatvan országában képesek online tanácsadással és gépjármű-értékesítéssel kiszolgálni ügyfeleiket. Az értékesítő munkatársak az ügyfelekkel együtt, osztott képernyőn keresztül tervezhetik meg a kívánt autót, sőt mi több, az ügyfelek részletes, személyre szabott modellbemutatót is kérhetnek az interneten keresztül.

Második lépésként a BMW Group a kulcsfontosságú piacok márkakereskedői hálózatának értékesítési folyamatait is átemelte a digitális térbe. A sűrűn látogatott, naprakész márkakereskedői weboldalak 2021-ben a világ összes piacán elérhetők lesznek.

Erős értékesítési teljesítmény az abszolút luxuskategóriában

A BMW világszerte 2.028.659 darab új autót adott el 2020-ban, amely 7,2 százalékkal marad el a 2019-es eredménytől. Az abszolút luxuskategória képviselői ezzel szemben 12,4 százalékos értékesítési növekedést értek el: a BMW 7-es sorozat, a BMW 8-as sorozat és a BMW X7 modellváltozatait 115.420 példányban rendelték meg az ügyfelek. E jelentős profitot termelő, csúcstechnológiás modellek értékesítési mutatója 2018 óta több mint 70 százalékkal emelkedett.

A hálózatról tölthető modelleket érintő, 30 százalékkal intenzívebb ügyfél-érdeklődés az elektromos mobilitás térnyerését élteti

Az elektromos mobilitás úttörőjeként a BMW Group 2020-ban világszerte 192.646 darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW, illetve MINI modellt adott el, amely 31,8 százalékkal több, mint 2019-ben. Mindez azt jelenti, hogy az elektromos mobilitást éltető autók a vállalatcsoport értékesítési eredményének egyre meghatározóbb részét alkotják. A zéró emissziójú modellek iránti ügyfélkereslet 13 százalékkal, míg a plug-in hibrid gépkocsik iránti ügyfél-érdeklődés mintegy 40 százalékkal növekedett tavaly. Európában a hálózatról tölthető modellek már a teljes értékesítési eredmény hozzávetőlegesen 15 százalékát teszik ki.

2020-ban a BMW Group tizenhárom tagúra növelte hálózatról tölthető (tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt) modellváltozatainak számát, amelyeket a világ hetvennégy országában forgalmaz. A vállalatcsoport célja, hogy ezt a portfóliót 2023-ra huszonöt tagúra bővítse fel, több mint felét ráadásul tisztán elektromos meghajtással. A MINI Cooper SE (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 16,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) és a BMW iX3 (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,5 – 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) tavalyi bevezetése után idén Dingolfingban a BMW iX, Münchenben pedig a BMW i4 sorozatgyártása is megkezdődik.

A BMW M GmbH az elmúlt fél évszázad legsikeresebb éveként zárta a 2020-as esztendőt

A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH 6 százalékkal több, szám szerint 144.218 darab új autót értékesített 2020-ban, amellyel ismét fennállása eddigi legsikeresebb évét könyvelhette el. A sikerhez leginkább a BMW X modellcsalád legsportosabb tagjai, köztük a BMW X6 M50i (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 10,4 – 10,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 238 – 243 gramm / km) járult hozzá. 2020-ban az új BMW M3 és az új BMW M4 is világpremierjét ünnepelte, a sorozatgyártásban kínált első példányok 2021 első negyedévében érkeznek meg az utakra.

A MINI ügyfeleit letaglózta a MINI Cooper SE és a MINI John Cooper Works

A MINI a világjárvány és a rendkívül kiélezett mezőny ellenére is képes volt 292.394 darab új autót eladni 2020-ban, amely a 2019-es mutató tükrében mindössze 15,8 százalékos csökkenést jelent. A modellpaletta egyik legnépszerűbb tagja a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE volt, amely 17.580 ügyfél garázsába gurult be. Hatalmas népszerűségnek örvendtek még a MINI John Cooper Works modellek is, amelyek 20.565 darabos értékesítési eredményükkel 20,8 százalékos eladás-növekedést értek el tavaly.

Rolls-Royce Motor Cars: figyelemreméltó teljesítmény egy rendkívüli évben

2020-ban a Rolls-Royce Motor Cars 3.756 darab luxusautót értékesített, amely a 2019-es eredményhez képest 26,4 százalékos visszaesés. E mutatót azonban a gyártó úgy érte el, hogy a piac korábbi legkelendőbb modellje, a Rolls-Royce Ghost az idei év végén érkező újdonság miatt már az év nagy részében nem volt rendelhető. Az ügyfelek érdeklődése azonban mindegyik modell iránt töretlennek bizonyult, a személyre szabott exkluzív megrendelések száma pedig új rekordot döntött. Az év szenzációja egyértelműen az új Rolls-Royce Ghost bemutatása volt, amelyet az ügyfelek, a média képviselői és a szélesebb közönség is egyöntetű rajongással fogadott. Az újdonságra érkező előrendelések szinte teljesen feltöltötték a brit luxusautó-gyártó 2021-es gyártási naptárát. A Rolls-Royce Motor Cars továbbra is a hosszú távon fenntartható nyereségességet tartja szem előtt.

A BMW Motorrad történelme második legjobb évét zárta

A BMW Motorrad a koronavírus-járvány jelenléte ellenére is 169.272 darab új robogót és motorkerékpárt értékesített 2020-ban, amellyel történelme második legeredményesebb évét érte el. A kimagasló eredmény a BMW Group kétkerekű divíziójának sikeres növekedési stratégiáját támasztja alá. A pozitív mutatókat tizenhárom új modell leleplezése és a BMW Motorrad erős portfóliója garantálta.

A BMW és a MINI értékesítési eredményei a főbb régiókban

2020-ban a BMW Group 7,4 százalékkal több új autót adott el Kínában, mint egy évvel korábban. Szám szerint ez 777.379 darab új BMW és MINI modellt jelent. Kínában ez a müncheni központú vállalatcsoport legjobb egész éves értékesítési mutatója azóta, hogy 1994-ben megérkezett a piacra. A bajor prémiumgyártó ötödik legnagyobb piaca, Dél-Korea ugyancsak jelentős eladás-növekedéssel zárt, a 69.872 darab új autó 30,5 százalékkal múlja felül a 2019-es mutatót.

2020 januárja és decembere között a BMW Group 306.870 darab új autót értékesített az Egyesült Államokban, amely 18 százalékos csökkenést jelent. Mindazonáltal a koronavírus okozta nehézségek közepette a gyártó töretlen ügyfél-érdeklődéssel, valamint szoros és hatékony márkakereskedői együttműködéssel egy rendkívül erős utolsó negyedéves értékesítési eredményt hozott.

Európában, ahol a járvány terjedésének következtében a hatóságok sorra elrendelték a kereskedések ideiglenes bezárását, a BMW és a MINI összesítve közel 16 százalékkal múlta alul a 2019-es esztendő eladási teljesítményét. Szám szerint ez 912.621 darab új autót jelent. Németországban a BMW Group tavaly 13,3 százalékkal kevesebb, 287.143 darab új BMW és MINI modellt adott el.

A BMW és a MINI globális értékesítési eredményeinek összefoglaló táblázata

;  ;2020. negyedik negyedév; ;Egy évvel ezelőtthöz képest; ;2020. január – december; Egy évvel ezelőtthöz képest

Európa; ;264.096; ;-4,0%; ;912.621; ;-15,7%

Németország*; ;85.062; ;-6,7%; ;287.143; ;-13,4%

Ázsia; ;279.986; ;+14,8%; ;984.515; ;+6,1%

Kína; ;217.698; ;+10,1%; ;777.379; ;+7,4%

Amerikai kontinens; ;127.459; ;-4,4%; ;378.613; ;-19,7%

Egyesült Államok; ;107.299; ;-2,2%; ;306.870; ;-18,0%

A BMW Group értékesítési eredményei 2020-ban

;  ;2020. negyedik negyedév; ;Egy évvel ezelőtthöz képest; ;2020. január – december; ;Egy évvel ezelőtthöz képest

BMW Group autók; ;686.069; ;+3,2%; ;2.324.809; ;-8,4%

BMW; ;600.799; ;+4,3%; ;2.028.659; ;-7,2%

BMW M GmbH; ;43.568; ;+6,2%; ;144.218; ;+5,9%

MINI; ;84.165; ;-3,7%; ;292.394; ;-15,8%

Hálózatról tölthető ¹; ;76.246; ;+55,0%; ;192.646; ;+31,8%

Rolls-Royce; ;1.105; ;-20,7%; ;3.756; ;-26,4%

BMW Motorrad; ;39.673; ;+3,8%; ;169.272; ;-3,4%

*Előzetes értékek

1A BMW i3 és BMW i3s tisztán elektromos prémium kompaktokat, a BMW i8 Coupé és a BMW i8 Roadster modellpárost, a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE modellt, a plug-in hibrid hajtáslánccal felszerelt MINI Cooper S E Countryman ALL4 modellt és a BMW iPerformance paletta tagjait egyesítő, hálózatról tölthető portfólió

A sajtóközleményben szereplő adatok előzetes értékek, amelyek a BMW Group hivatalos 2020-as értékesítési beszámolójáig változhatnak.

www.bmw.hu  


Cégfelvásárlás ; NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; - BMW ; IT, informatika ; Internet ; Energia, közmű, akkumulátor

Legújabb Cégfelvásárlás hírek:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 9.000 ipari hírből: