Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Hibrid erő a BMW M divíziótól: az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car

2024.09.09

Forrás: BMW Sajtóközlemény
+++ Milánóban leleplezték a kétkerekű versenysportok királykategóriájának legújabb biztonsági autóját +++ Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car egy rendkívül erőteljes, innovatív műszaki alapra épül +++


A BMW M Hybrid V8 versenyautók ihlette speciális fóliázás a zárt aszfaltcsíkokon kifejlesztett technológia átfogó integrálását hirdeti +++

1999 óta a BMW M GmbH szállítja a MotoGP™ nagyteljesítményű biztonságiautó-flottáját, amelynek legújabb csúcsmodellje a szeptember 6-8. között megrendezett versenyhétvége előestéjén gurult reflektorfénybe. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a milánói House of BMW márkakereskedésben mutatkozott be, tovább folytatva a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt biztonsági autók BMW XM Label Red Safety Car által megkezdett sorát. A modellről Sylvia Neubauer, a BMW M GmbH ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős alelnöke, illetve Massimiliano Di Silvestre, az eseményt szervező BMW Olaszország ügyvezető igazgatója rántotta le a leplet. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car a San Marinó-i Nagydíj szombati napján ünnepelte versenypályás világpremierjét.

„Az idei a MotoGP™ huszonhatodik olyan szezonja, amelynek hivatalos biztonságiautó-flottáját a BMW M divízió szállítja. Büszkék vagyunk e hosszútávú együttműködésre a sorozat rendezési jogaival bíró Dorna Sports oldalán, miközben évről évre az a cél hajt minket, hogy a versenypályákon a leginnovatívabb nagyteljesítményű modellekkel garantáljuk a világ legjobb motorkerékpár-versenyzőinek biztonságát. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car méltó módon folytatja tovább e hagyományt” – fogalmazott Sylvia Neubauer a csütörtök esti eseményen.

Az új biztonsági autó műszaki alapját az új BMW M5 sportlimuzin adja (átlagos üzemanyag- és kombinált energiafogyasztás, illetve károsanyag-kibocsátás a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén (WLTP): 1,6 – 1,7 liter / 100 km és 25,0 – 25,5 kWh / 100 km, illetve 37 – 39 gramm / km; átlagos üzemanyag- fogyasztás lemerült akkumulátorral (WLTP): 10,2 – 10,3 liter / 100 km; CO2-osztályok: a nagyfeszültségű akkumulátor optimális töltöttsége esetén B, lemerült akkumulátorral G), amely júliusban ünnepelte világpremierjét és novemberben érkezik meg az utakra. A csúcsmodell hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiája kiváló alapot biztosít a biztonsági autónak, hiszen egy modellben egyesíti mindazon motorsport-tapasztalatot és járműtechnológiai szaktudást, amelyek mentén az M az elmúlt évtizedek során a világ leggyorsabb betűjévé érett. A típus-specifikus M HYBRID hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítménye 535 kW / 727 lóerő, csúcs rendszer-forgatónyomatéka pedig 1 000 Nm. A magas fordulatszám-tartományig kalibrált, M TwinPower Turbo technológiával dolgozó V8-as benzinmotor, az elektromos motor, a nyolcfokozatú M Steptronic automataváltó és az M xDrive intelligens összkerékhajtás együttese 3,5 másodperces nulla-százas gyorsulást garantál.

A sorozatgyártásban kínált modell azonban már formanyelvével is lenyűgözi a vezetés szerelmeseit. A tervezőmérnökök részletekbe menően értelmezték újra a nagyteljesítményű legenda hamisítatlan stílusjegyeit, erőteljes kerékjárati ívekkel és markáns küszöbtoldatokkal, műalkotásként megtervezett frontrésszel és típus-specifikus C-oszlopokkal. Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car mindezt speciális, graffiti-stílusú fóliával fokozza.

„A speciális fólia a BMW M Hybrid V8 versenyautókat idézi, amelyekkel a BMW M Motorsport olyan hosszútávú futamokon áll rajthoz, mint például a Le Mans-i 24-órás vagy az észak-amerikai IMSA versenysorozat” – mondta Sylvia Neubauer. „Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car speciális fóliája tökéletesen megtestesíti a hibrid technológia iránti elköteleződésünket. A BMW M Hybrid V8 versenyautók és a BMW M5 közötti kapcsolat tökéletesen példázza a BMW M divízió filozófiáját: versenypályán született, közutakra tervezve” – tette hozzá.

Mint mindegyik biztonsági autót, a BMW M GmbH az új csúcsmodellt is motorsport-specifikus módosításokkal látta el. A nóvum teljesítményét számos BMW M Performance alkatrész fokozza, így többek között szénszálból készült első koptatók, küszöbtoldatok és tanksapkaborítás, aramidszál-erősítésű műanyagból készült hátsó diffúzor, illetve szénszál és titán ötvözetéből készült dupla kipufogóvégek. A tetőre LED-technológiás fényhíd került, az utastér Recaro kagylóülésekkel, hatpontos verseny biztonsági övekkel és tűzoltó berendezéssel gazdagodott, a tengerentúli szállítást pedig speciális üzemanyag-szivattyú könnyíti meg.

Az új BMW M5 MotoGP™ Safety Car milánói világpremierjén a kilencszeres motorkerékpár-világbajnok, Valentino Rossi is tiszteletét tette, aki jól ismeri a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalását, a 2023-as szezon óta pedig már négy keréken, a bajor prémiummárka gyári pilótájaként halmozza a sikereket egy BMW M4 GT3 versenyautó volánjánál.

A MotoGP™ hivatalos biztonságiautó-flottájáról, a BMW M divízió MotoGP™-szerepvállalásának részleteiről, a BMW M Különdíjért zajló versenyről, valamint az új BMW M5 és az új BMW M5 Touring modellpárosáról további információkat talál a www.bmw-m.com weboldalon.

A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált energiafogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.

Az átlagos üzemanyag-fogyasztási és kombinált károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.

További információk az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-fogyasztási, fajlagos károsanyag-kibocsátási, illetve elektromosáram-fogyasztási adatairól a „Leitfaden über Kraftstoffverbrauch, die CO2-Emissionen und den Stromverbrauch neuer Personenkraftwagen” (Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, károsanyag-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról) (Guideline for fuel consumption, CO2 emissions and electric power consumption of new passenger cars) kiadványban találhatók, amely minden értékesítési helyen, valamint a Deutsche Automobil Treuhand GmbH (DAT) társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a https://www.dat.de/co2 weboldalon szerezhető be.

www.bmw.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - BMW, MINI, Rolls-Royce ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Fém, gépipar ; Műanyag, gumi, üveg, szénszál ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: