Forrás: FleishmanHillard Café Kft., PlanRadar Sajtóközlemény
A magyarok által is jól ismert Billa több mint 1.200 boltját fenntartó REWE Group Austria számos digitális szolgáltatást próbált ki, hogy javítsa a hálózat működésének hatékonyságát, ezen belül elsősorban új telephelyek létesítését, valamint a meglévők felújítását.
Végül rátalált a létesítménygazdálkodásban, ingatlanprojektekben, valamint az építőiparban is használatos digitális dokumentáció, kommunikáció és jelentéskészítő vezető platformját Magyarországon is forgalmazó PlanRadarra, ennek köszönhetően pedig komoly eredményeket ért el az idő- és költségmegtakarításban.
A REWE Group Austriához olyan, Magyarországon is jól ismert kiskereskedelmi láncok tartoznak, mint a Billa, a Penny, a BIPA és az ADEG. Az óriási hálózat zökkenőmentes, hatékony működtetéséhez elengedhetetlen a digitális feladatkezelő eljárások alkalmazása. A Csoport korábban több szoftvert, kommunikációs csatornát is kipróbált, de egyikkel sem volt maradéktalanul elégedett, ekkor talált rá a PlanRadarra. A platformot először a BIPA boltjaiban tesztelték, sikerrel.
A felhasználókat elsősorban az győzte meg, hogy a rugalmas és jól átlátható rendszer használata valóban optimalizálta a munkafolyamatokat. Részint azzal, hogy a feladatok elvégzésére vonatkozó utasításokat közvetlenül a felelős személy(ek)hez rendelhették, így egyértelművé váltak a hatáskörök, csökkent a párhuzamos munkavégzés kockázata. Másrészt azzal, hogy a projektek valamennyi résztvevője valós időben hozzáfért a naprakész információkhoz, így ellenőrizhette, nyomon követhette az adott beruházás aktuális állapotát. Roger Lenherr vezető projektmenedzser a tapasztalatokat úgy összegezte, hogy a PlanRadar-nak köszönhetően minden műszaki szakember ugyanolyan szintű információkhoz férhetett hozzá, ami jelentősen csökkentette az időveszteséget, az esetleges félreértések számát, az azokból fakadó hibák, a költséges utómunkák és a késések, csúszások kockázatát.
„A REWE Group Austria tapasztalatai is azt mutatják, hogy az átállás az e-mailekről és telefonhívásokról egy digitális platformra javítja az érdekelt felek közötti kommunikációt és együttműködést. Ez egyszerűsíti a munkafolyamatokat és elősegíti a jobban összehangolt erőfeszítéseket. Végül pedig a projektadatokhoz való valós idejű hozzáférés révén a vállalatok megalapozott döntéseket hozhatnak, hatékonyan kezelhetik a kockázatokat, így javítva a minőséget és a megfelelőséget. A korszerű technológiák alkalmazása nemcsak versenyelőnyt biztosít, hanem az iparág fenntarthatóság felé való elmozdulásával is összhangban van” – emelte ki Simon Szilárd, a PlanRadar magyarországi szakértője és szóvivője.
A PlanRadart 2014-ben kezdték el bevezetni a BIPA egységeiben, ma már rendszeresen használják a Billa, a Billa Plus, a Penny és az ADEG hálózatában végzett felújításoknál, új épületek kivitelezésénél. A platformnak boltonként átlagosan öt felhasználója van, ezért a REWE Group Austria a lehető legjobb eredmények elérése érdekében részletes alkalmazási és képzési dokumentációt állított össze az érintetteknek a szükséges tudnivalókról. A PlanRadar segítségével a Csoport jelentősen növelte a folyamatok hatékonyságát az építési, felújítási munkáknál, ezért a tervek szerint a jövőben más területekre, a hibakezelés és a projektek átvétele mellett az építési dokumentáció összeállítására is kiterjeszti a használatát.
A PlanRadar egy díjnyertes SaaS (Software as a Service) szolgáltatás, mely folyamatmenedzsment platformként az építési, létesítménygazdálkodási és ingatlanprojektek dokumentációjához, feladatmenedzsmentjéhez és kommunikációjához nyújt támogatást. A platform világszerte használatban van, jelenleg több mint 75 piacon. A PlanRadar leegyszerűsíti a napi folyamatokat és a kommunikációt egy könnyen használható digitális platformon keresztül, amely összeköti a projekt összes érintettjét és valós idejű hozzáférést biztosít az értékes projektadatokhoz. A PlanRadar lehetővé tesz az ügyfelek számára, hogy hatékonyabban dolgozzanak, javítja a minőséget és lehetővé teszi a projekt teljes átláthatóságát. A platform hozzáadott értéket jelent mindenki számára, aki részt vesz az épület életciklusában, legyen az vállalkozó, mérnök, ingatlan-kezelő vagy tulajdonos, és rugalmasan alkalmazhatóan minden vállalati mérethez és folyamathoz. Napjainkban több mint 150.000 szakember használja a PlanRadart a problémák nyomon követésére, a folyamatok összekapcsolására és megoldására a helyszínen és azon kívül is. A PlanRadar jelenleg több mint 25 nyelven érhető el, és minden iOS, Windows és Android készüléken használható. A PlanRadar székhelye Bécsben, Ausztriában található, és további 16 irodával rendelkezik világszerte.
kapcsolat: info@planradar.com
weboldal: www.planradar.com