Forrás: Siemens, Hírek
• Az U5-ös és U8-as metróvonalak modern Trainguard MT vonatbefolyásoló rendszert kapnak a félautomata (GoA2) működéshez
• A CBTC-vel a haladási útvonalak lerövidíthetők, és a vonalkapacitás akár 30% -kal is növelhető; Az átalakítás 2032-ig ig tart folyamatos üzem mellett
A Siemens Mobility nyerte el a Berliner Verkehrsbetriebe [BVG] tenderét, és első alkalommal vezet be kommunikációs alapú vonatbefolyásoló rendszert (CBTC) az U5-ös és U8-as metróvonalakon Berlinben. A legkorszerűbb Trainguard MT CBTC megoldás 2029-re lehetővé teszi a félautomata működést (GoA2: Grade of Automation) az U5-ös vonalon, 2032-re pedig az U8-as vonalon, mintegy 30%-kal növelve a kapacitást ezeken a vonalakon. Technikailag a CBTC technológia még 100 másodpercnél rövidebb követést is lehetővé tesz. Ez a technológiai fejlődés jelentősen javítja a két metróvonal megbízhatóságát és pontosságát is. A Siemens Mobility folyamatos üzem mellett végzi el az átalakítást, hogy Németország legnagyobb metrórendszerének mindkét vonalán a vonatok zavartalanul közlekedhessenek a projekt teljes időtartama alatt. A szerződés volumene eléri a 200 millió eurót, továbbá hosszú távú technológiai karbantartási szerződéseket is tartalmaz.
Trainguard MT vonatbefolyásoló rendszer a berlini U5-ös és U8-as metróvonalakhoz
A BVG U5-ös és U8-as vonalait Trainguard MT-vel szerelik fel összesen 40 kilométeres útvonalhosszon, amely magában foglalja az U5-ös vonal mind a 26 állomását és az U8-as vonal 24 állomását. A Siemens Mobility a meglévő jelzőrendszert teljesen felváltja digitális CBTC technológiájával, hogy lehetővé tegye a működés hatékonyabb és központosított felügyeletét, valamint a magasabb szintű automatizálást és összekapcsolhatóságot. A rendszer telepítése után a félautomata működés lehetővé teszi a vonatok számára, hogy folyamatosan kommunikáljanak a pálya menti berendezésekkel, meghatározott biztonsági időközönként automatikusan közlekedjenek, vészfékezést hajtsanak végre, valamint önállóan gyorsítsanak és fékezzenek. A mozdonyvezető ezután az utasok be- és kiszállására koncentrálhat, vizuálisan figyelemmel kísérheti az útvonalat, és vészhelyzetben beavatkozhat. A vonatok helyzetére és sebességére vonatkozó valós idejű adatokra támaszkodva több vonat közlekedhet rövidebb menetvonalakon a vonalon.
A digitalizáció nagyobb hatékonyságot biztosít a vasútvonalakon
A Siemens Mobility globális piacvezető vasúti infrastruktúra üzletága intelligens mobilitási megoldások széles skáláját és változatos termékportfóliót kínál a különböző vasúti piacok számára, beleértve a városi és nagyvasúti közlekedést és az árufuvarozást. A vállalat Trainguard MT CBTC megoldása a vonatbefolyásoló rendszerek vezető megoldása. Jelenleg öt kontinensen, 25 országban és 49 városban 56 üzemeltető használja metró- és elővárosi vasúti rendszerük optimalizálására, valamint hatékonyabb, fenntarthatóbb és gazdaságosabb üzemeltetésére. A Trainguard MT a legszélesebb körben használt vezérlőrendszer világszerte, jelenleg 96 metróvonalon, 4.351 felszerelt vonaton alkalmazzák, amelyek naponta több mint 30 millió utast szállítanak. A rendszer maximalizálhatja az új és a meglévő vasúti rendszerek kapacitását és teljesítményét, és lehetővé teszi a szerelvények teljesen automatizált üzemeltetését.
Az eredeti angol nyelvű sajtóanyag elérhető itt:
https://press.siemens.com/global/en/pressrelease/siemens-mobility-equips-berlin-metro-cbtc-technology-enable-semi-automated-operation
www.siemens.hu