Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Munkába járáshoz és bevásárláshoz használjuk az autót

2024.06.06

Forrás: Magyar Suzuki Zrt., Sajtóközlemény
Átlagosan heti öt órát töltünk a gépjárművünkben
Esztergom, 2024. június 6. - Nehezen mondunk le az autóról, annak ellenére, hogy a többség saját bevallása szerint hetente alig öt órát használja a gépjárművét


– derült ki a Magyar Suzuki felméréséből*1. Főként munkába és bevásárolni járunk autóval, talán nem véletlen, hogy a bevásárlószatyor az, ami a legtöbb kocsiban fontos tartozék. Azt a kevés időt sem tudjuk azonban csendben eltölteni, telefonon beszélünk vagy zenét, podcastet hallgatunk a volán mögött ülve. Az útvonaltervezők azonban fontos szerepet töltenek be az életünkben: a megkérdezett autósok többsége el sem tudja képzelni, hogy a saját megérzéseire hagyatkozva érjen célba. 

Mind tapasztaljuk, egyre több az autó az utakon, a dugók egyes nagyvárosokban állandósultak, vannak városrészek, ahol lehetetlenség parkolóhelyet találni. A KSH adatai szerint tavaly év végén mintegy 4,2 millió személyautó volt forgalomban Magyarországon, ami jól mutatja, hogy majd’ minden második magyarra jut egy gépjármű. A statisztikákat elnézve idehaza csaknem két évtized alatt megkétszereződött*2 az autók száma. A Magyar Suzuki – látva a tendenciát - kutatásában arra volt kíváncsi, hogy mire és hogyan használjuk az autót a mindennapokban.
A megkérdezettek több mint hetven százaléka ugyan naponta használja a kocsiját, de ha a heti átlagot nézzük, kijelenthető, hogy ők nem túl sok időt töltenek a volán mögött. A kutatás résztvevőinek majdnem 42 százaléka alig öt órát, míg 38 százaléka is hetente csupán 10 órát tölt a gépjárműben. 

A távolság alapján döntünk a közlekedési eszközről
Adódik a kérdés, vajon valóban akkora szükség van-e minden esetben az autóra. A megkérdezettek több mint fele azonban úgy gondolta, eljutni a munkahelyre ez a legjobb megoldás, minden negyedik válaszadó pedig bevásárláshoz is ezt tekinti a legegyszerűbbnek. Majdnem minden tizedik válaszadó gyakorlatilag mindenhová autóval megy, de családi, baráti látogatáshoz, belföldi vagy külföldi utazáshoz, a gyerekek szállításához, vagy szabadidős programhoz is használja. Ugyanakkor nem mindegy, hogy mekkora távolságot szeretne megtenni: ez az, amely elsődleges szempont az autósok csaknem felénél, hogy gépjárműbe ül a tömegközlekedési eszközökkel szemben. Az autósok egynegyede azonban képes lemondani a saját gépjárműről, ha a célállomást tekintve az egyéb közlekedési lehetőség egyszerűbb és praktikusabb. 

Hozzánk nőtt az autó
A gazdasági mutatók azt mutatják, napjainkban tudatos és észszerű döntéseket kell hozni a havi kiadások terén. Vannak azonban olyan költségek, amelyek egy család mindennapjaihoz ma is kötelezően hozzátartoznak – függetlenül az éppen aktuális gazdasági környezettől. A megkérdezett autósok kétharmadának nem befolyásolja az autóhasználati szokásait az, ha szűkösebbek az anyagi körülményei, maximum máshol spórol, de az autóról nem mond le. Csak minden harmadik autós teszi le a járművet, ha kevesebb pénzből tud gazdálkodni. Bár az üzemanyag is pénzbe kerül, az autósok egynegyede legalább havonta egyszer tankol, a legtöbben azonban átlagosan kétszer is behajtanak egy benzinkútra.
___
*1
  A Magyar Suzuki kutatása 2024.04.29.–2024.05.05. között a Typeform felületén zajlott, 18 év feletti válaszadók körében. Összesen 2010 válaszadó töltötte ki a teljes kérdőívet.
*2  https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_ode006a.html?down=56.66666793823242
   

Talán nem meglepő, mivel sokan bevásárláshoz használják gépjárművüket, hogy bevásárlószatyor az autók csaknem kétharmadában van, de a zsebkendő, a telefonos adatkábel és töltő, illetve a kézfertőtlenítő is fontos tartozék. A megkérdezettek több mint egyharmada azonban tart valamilyen ételt és/ vagy italt is az autóban, ha bármilyen váratlan helyzet adódna út közben.

Mindegy mi, csak szóljon valami
Bár ma már sok esetben alapfelszereltség, hogy a telefont össze lehet hangolni az autó saját rendszerével, a megkérdezettek csupán egyharmada használja ki ezt a lehetőséget. A többiek inkább telefon- vagy az italtartóban tárolják a mobiljukat, és csupán minden negyedik autós hagyja a táskájában, hogy ne vonja el a figyelmét. A digitalizáció azonban fontos része az életünknek, és úgy tűnik, vezetés közben sem tudunk lemondani róla. Évtizedekkel ezelőtt térkép alapján tájékozódtunk, ismert terepen a megérzéseinkre hagyatkoztunk, ma már szívesebben használunk útvonaltervezőt. Az autósok többsége el sem indul ilyen fajta segítség nélkül, közöttük abban van csak különbség, hogy az autó navigációs rendszerére vagy egy mobilos applikáció útmutatásaira támaszkodik. Csupán minden ötödik sofőr vallotta azt, hogy nem használ ilyen segítséget, a saját megérzéseit veszi alapul. Ugyanakkor a nagy csenddel a megkérdezettek majdnem hatvan százaléka nem tud mit kezdeni: ők beszélgetnek, zenét, vagy podcastet hallgatnak vezetés közben, és mindössze 38 százalék vallotta azt, hogy nem veszi körbe semmilyen mesterséges zaj menet közben.

Céginformáció
A Magyar Suzuki Zrt.-t 1991-ben alapították, és azóta is a japán anyavállalat egyetlen európai gyártóegysége. A cég partnereinek, beszállítóinak, valamint a 78 tagú országos márkakereskedői hálózatának köszönhetően hozzávetőlegesen 10.000 munkavállaló megélhetéséhez járul hozzá.

Az esztergomi gyár 1992 októberében kezdte meg a termelést. Itt készülnek – immár hibrid változatban is – a Vitara és az új S-CROSS modellek. A vállalat olyan távoli országokba is szállít, mint Mexikó, Új-Zéland vagy Japán. A hazai
és nemzetközi piacra készülő gépjárművek gyártásán kívül a társaság importált Suzuki gépkocsik, motorkerékpárok és hajómotorok értékesítésével is foglalkozik. A vállalat a 2022-es adatok alapján az ország 19. legnagyobb árbevételű cége.

A hajómotoros üzletág évről-évre kiemelkedő aktivitással van jelen a piacon és vezető szerepet tölt be a hazai hajózás motorizálásában, 2017 őszétől pedig Magyarországról irányítják az Észtországba, Lettországba, Litvánia, Csehországba, Szlovákiába, Romániába, Szerbiába, Bulgáriába, Montenegróba és Albániába irányuló üzleti és kereskedelmi tevékenységeket is.

Jelentős szerepet játszik a régió motorkerékpár-kereskedelmében is: az esztergomi központ Magyarországgal együtt összesen tizennégy ország (Csehország, Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia-Hercegovina, Koszovó, Montenegró, Azerbajdzsán, Lettország, Észtország, Albánia) piacát látja el.

www.suzuki.hu    


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Suzuki ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Internet, IoT, felhő ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: