Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Betöltés...

Új e-mobility hajtásrendszer a Schaefflertől: 4 az 1-ben e-tengely

2022.06.13

Forrás: Shaeffler Sajtóközlemény
• Nagyobb komfort és hatótávolság az innovatív termomenedzsmentnek köszönhetően
• Nagyobb hatékonyság az e-motor, a váltók, a teljesítményelektronika és a termomenedzsment egyetlen rendszerben történő összjátékának köszönhetően


• Több variációs lehetőség a pickupok számára tervezett új elektromos merev tengelynek köszönhetően 

• Matthias Zink, az Autóipari Technológiák üzletág vezérigazgatója: „Az e-tengelyek a Schaeffler elektromobilitási stratégiájának fontos részét képezik.”

A Schaeffler elkötelezett az elektromobilitás iránt. A vállalat egyszerre több új e-tengelyt fejleszt. „Az e-tengelyek a Schaeffler elektromobilitási stratégiájának fontos részét képezik” - mondja Matthias Zink, a Schaeffler AG Autóipari Technológiák üzletágának vezérigazgatója. Eddig három hajtóműrész került egy kompakt egységbe. Az úgynevezett 4 az 1-ben e-tengellyel a Schaeffler még egy lépést tett előre, és az elektromotor, a teljesítményelektronika és a váltó mellett a termomenedzsmentet is beépítette a tengelyhajtásba. Így hely és súly is megtakarítható, valamint ez a megoldás nagyobb komfortot is eredményez. Egy különösen hatékony termomenedzsment gondoskodik arról, hogy az autó egy töltéssel hosszabb távot tesz meg és gyorsabban tölthető. Ugyancsak újdonság a pickupok számára tervezett elektromos merev tengely, az úgynevezett „beam e-tengely”. Ezt a terméket a Schaeffler a jövőben elsősorban észak-amerikai autógyártóknak szállítja.

E-tengely beépített termomenedzsmenttel
Az elektromos autókban a hő egy szűkösen rendelkezésre álló, de értékes tényező. A jármű belső terének fűtéséhez például hiányzik a belső égésű motor által leadott hő. A hatótávolság és a gyorstöltési képesség is erőteljesen függ – főleg magas vagy alacsony külső hőmérséklet esetén – attól, hogy sikerül-e például az akkumulátort megfelelő hőmérsékleti tartományban tartani. „A termomenedzsment jelentős hatással van a jármű hatékonyságára és komfortjára”- mondja Dr. Jochen Schröder, a Schaeffler e-mobilitási területének vezetője. Ezért szerepelnek már a vállalat kínálatában termomenedzsment-rendszerek mindenfajta jármű hajtóművéhez és ezért fejleszti folyamatosan tovább a Schaeffler ezeket a rendszereket. Újdonság, hogy az eddig többnyire külön kezelt termikus rendszer kombinálva van a klasszikus e-tengely hajtóműrészeivel. „Ezzel egy olyan nagyfokú integráltsággal rendelkező és kompakt rendszer jön létre, melynek lényegesen kisebb a helyigénye, mint a nem integrált rendszereké” - mondja Schröder. Mivel nincsenek felesleges tömlők és kábelek, kevesebb energia vész el hő formájában. „A 4 az 1-ben rendszer legnagyobb előnye a kompakt kialakítás mellett az egyes részrendszerek összjátékának optimalizálása”- mondja Schröder. A Schaeffler szakemberei mindig figyelembe veszik mind az egyes hajtóműrészek - az elektromotor vagy a teljesítményelektronika termikus viselkedését -, mind a jármű lehető leghatékonyabb és átfogóbb termomenedzsmentjét. Ezért egy intelligens vezérlés gondoskodik arról, hogy a felesleges hő a teljesítményelektronikából és az e-motorból hatékonyan kerüljön elvezetésre, és ezt hasznosítani lehessen a jármű belső terében.

A termék további előnyökkel is rendelkezik hatékonyságot illetően egy olyan új hőszivattyúnak köszönhetően, amely természetes széndioxidos hűtőközeggel működik. Ez nemcsak a környezet számára jelent lényegesen kisebb terhelést a hagyományos hűtőközeghez képest, hanem olyan fizikai tulajdonságokkal is rendelkezik, melyekkel a jármű fűtése és hűtése hatékonyabban oldható meg. „A beépített termomenedzsmenttel rendelkező 4 az 1-ben e-tengelyünkkel a teljes rendszer még nagyobb hatásfokát érjük el”- magyarázza Schröder. Egy optimálisan megtervezett rendszer esetében akár 96 százalékos hatásfok is lehetséges. Minden egyes plusz százalékpont nagyobb hatótávolságot is jelent.

E-hajtások a komponensektől a komplett rendszerig

A 4 az 1-ben e-tengellyel a Schaeffler az eddig legátfogóbb hajtásrendszerét fejlesztette ki elektromos autók számára. „Az ilyen nagyfokú integráltsággal rendelkező rendszerek a már működő autógyártóknak és az új szereplőknek is egyaránt érdekesek” - mondja Schröder. Hiszen ezzel lerövidíthető a fejlesztési idő és költségeket lehet megtakarítani a teljes hajtásrendszer új fejlesztései tekintetében. A vállalat emellett továbbra is kínálja vevőinek önálló komponenseit és részrendszereit elektromos és hibrid hajtásokhoz: elektromotorokat, váltókat, csapágyakat vagy akár a termomenedzsmentet is. Ugyancsak a kínálat részét képezi a kettő vagy három részből álló termékkombináció. A Schaeffler előtt tehát egy különösen nagy piac nyílik meg, hiszen a jövőben az e-tengelyek a személygépkocsiktól kezdve a könnyű haszongépjárművekig mindenhol alkalmazásra kerülnek – a tisztán elektromos hajtású járművekben éppúgy, mint a tüzelőanyag-cellás hajtóművekben. A vállalat haszongépjárművekhez és heavy-duty-járművekhez is fejleszt megfelelően adaptált elektromos tengelyeket és a komponenseket a villamosításhoz.

A Schaeffler a középsúlyú pickupok villamosítása területén az észak-amerikai piac számára fejleszt és gyárt egy úgynevezett elektromos merev tengelyt, röviden „beam e-tengelyt”. Ennél a terméknél össze van kötve az elektromotor, a váltó, a teljesítményelektronika, valamint az egész hátsó tengely, és beépítésre kész egységként kerül kiszállításra a vevőknek. A tengelyek szélessége több mint két méter. A Schaefflerhez már megérkeztek az autógyártók első megrendelései az elektromos merev tengelyekre. Ennek köszönhetően a vállalat az elektromos tengelyhajtások új piaci szegmensében is megjelenik.

Világszintű együttműködés

A Schaeffler az e-tengely komponenseit több telephelyen is gyártja szerte a világon. 2021. szeptemberében adták át a szombathelyi gyárat, mely a Schaeffler-csoport első, tisztán e-mobilitással foglalkozó üzeme a világon, amely egyben új kompetencia központ is az elektromos hajtásokhoz gyártott komponensek és rendszerek tekintetében. A kínai Taicang-ban készülnek e-mobility komponensek és termékek integrált elektromos tengelyhajtáshoz. Gyártanak majd az észak-amerikai Woosterben is, ahol már most is hibridmodulok készülnek. Bühlben pedig, a Schaeffler Autóipari Technológiák üzletágának központjában éppen most készül az új üzem, ahol az elektromotorok gyártása történik majd.

Az elektromos tengelyek gyártása során a vállalat egy különleges erősségét használja ki: a Schaeffler uralja az önálló komponensek gyártását, ideértve az alapvető és nagy pontosságú gyártási eljárásokat is. Ide tartozik például az elektromotorok álló részeihez készülő egyedi lemezek stancolása és a rotor tekercselése, innovatív hullámos tekercseléssel. Ennek köszönhetően már az önálló alkatrészek szintjén is olyan fejlődést lehet elérni, melyek aztán egy összességében hatékonyabb rendszert eredményeznek. A vállalat magas gyártási kiválóságára törekszik, hogy gyorsan, nagy mennyiségben tudjon piacra dobni e-hajtásokat.

Matthias Zink sajtófotója: www.schaeffler.com/en/executive-board   

www.schaeffler.hu     


NEWS ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; Munkagép, haszongép ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Schaeffler

Legújabb Cégfelvásárlás hírek:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 10.000 ipari hírből: