Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Betöltés...

A Volkswagen Csoport stabil eredménnyel zárta a 2021-es évet és folytatja a NEW AUTO stratégia mentén megvalósuló átalakítást

2022.03.25

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Haszonjárművek Sajtóközlemény
• Stabil üzleti modell: biztos eredmények és működési nyereség a félvezetők piacán tapasztalt hiány, illetve a 2019-es évhez képest 2,4 millióval kevesebb átadott autó ellenére


•  Az árbevétel az előző évhez képest 12 százalékkal 250,2 milliárd euróra nőtt a jobb modellmixnek és a kedvező árazásnak köszönhetően
•  A különleges tételek előtti működési nyereség közel duplájára, 20 milliárd euróra emelkedett
•  Az általános ellenállóképesség javulása: az állandó költségek jelentős csökkentése, nagyfokú tőkebefektetési fegyelem és alacsonyabb jövedelmezőségi pont
•  Stabil lábakon az autóipari divízió: a nettó cash flow 35 százalékkal 8,6 milliárd euróra nőtt az előző évhez képest, a nettó likviditás pedig stabilan 26,7 milliárd euró körül alakult, amely – az azóta megvalósult átalakítási lépések ellenére - 5 milliárd eurós növekedést mutat 2019. év végéhez képest
•  Az igazgatótanács és a felügyelőbizottság törzsrészvényenként 7,50 euró, elsőbbségi részvényenként pedig 7,56 euró osztalékot terjesztett elő, amely 25,4 százalékos osztalékaránynak felel meg
•  A 2022-es kilátások: a kiszállítások várhatóan 5 és 10 százalék közötti bővülést mutatnak, az árbevétel arányos működési nyereség 7,0 és 8,5 százalék között alakulhat majd. Ugyanakkor a tervek nagyban függnek az Ukrajnában zajló háború további alakulásától, különösképpen annak a Csoport ellátási láncára és a világgazdaság egészére gyakorolt hatásától

Wolfsburg/Budapest, 2022. március 25. – A Volkswagen-csoport a 2021-es évben is bizonyította üzleti modelljének stabilitását. A vállalat növelte általános ellenállóképességét és javult a nehézségekkel való megküzdéshez szükséges képességek terén is. Sikeresen csökkentette az állandó költségeket, amely nagyfokú tőkebefektetési fegyelemmel és alacsonyabb jövedelmezőségi ponttal párosult. Ezzel párhuzamosan a Volkswagen NEW AUTO stratégia mentén zajló átalakítási folyamata is folytatódott. 

Stabil profitot könyvelhetett el a vállalat a félvezetők hiányából fakadó nehézségek ellenére is, amely a kiszállítások terén okozott 600 000 darabos visszaesést 2020-hoz viszonyítva. 2019-hez képest pedig 2,4 millió darabbal csökkent a kiszállítások száma. Az ügyfeleknek átadott járművek 6 százalékos csökkenése mellett azonban az árbevétel 12 százalékkal 250,2 milliárd euróra nőtt. A különleges tételek előtti működési nyereség közel megduplázódott 2020-hoz képest és stabilan hozta a 20,0 milliárd eurós szintet. A különleges tételek előtti árbevétel arányos működési nyereség az előző év 4,8 százalékos eredménye után 8,0 százalékra emelkedett. Ennek a pénzügyi teljesítménynek a kulcsa pedig a jobb modellmix és a kedvező árazás volt. Az autóipari divízió nettó cash flow-ja magas szintet, 8,6 milliárd eurót (2020: 6,4  milliárd) ért el, amely 35,4 százalékos bővülés az előző évhez képest. Az autóipari divízió nettó likviditása közel azonos szinten maradt az előző évhez képest és 2021-ben elérte a 26,7 milliárd eurót.

Ez ugyanakkor több, mint 5 milliárd eurós növekedésnek felel meg 2019 év végéhez képest, amióta számos átalakítási lépés - többek között a Navistar megvásárlása is - történt. Az igazgatótanács és a felügyelőbizottság úgy döntött, hogy törzsrészvényenként 7,50 euró, elsőbbségi részvényenként pedig 7,56 euró osztalékot terjeszt elő, amely az előző és 4,80, illetve 4,86 eurós összegéhez képest 56 százalékos növekedés. Ez 25,4 százalékos osztalékaránynak felel meg. Az egy törzsrészvényre jutó eredmény 29,59 euróra (2020: 16,60 euró), míg az elsőbbségi részvényre jutó eredmény 29,65 euróra adódott.

Arno Antlitz, a Volkswagen-csoport pénzügyi igazgatója így nyilatkozott: „Az elmúlt két évben megtanultuk jobban kezelni a válságok vállalatunkra gyakorolt hatását. Biztos vagyok benne, hogy a lehető legjobban fel tudjuk használni ezeket a tapasztalatokat, hogy ezekben a nehéz időkben is a kijelölt úton maradjunk. 2021-ben tovább növeltük általános ellenállóképességünket a jobb haszonkulcsok elérésével, az állandó költségek csökkentésével, alacsonyabb jövedelmezőségi pont meghatározásával és a tőkebefektetési fegyelem megtartásával. A jutalmunk pedig stabil eredmények és cash flow. Ugyanakkor nem kötöttünk semmiféle kompromisszumot a jövőbeni beruházásokat illetően és folytattuk átalakítási tervünket, melynek célja, hogy egy fenntartható, szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá váljunk.”

A globális félvezető hiány miatt a Volkswagen-csoport kiszállításai 2021-ben 6,3 százalékkal 8,6 millió járműre csökkentek. Azonban az eredményes elektromos offenzívának köszönhetően továbbra is sikerült lépést tartani az akkumulátorral szerelt, tisztán elektromos járművek (BEVs) világszintű kiszállításaival, számuk közel megduplázódott és így elérte a 452.900 darabot. 

A tisztán elektromos járművek tekintetében a Csoport közel 25 százalékos részesedéssel piacvezető Európában, míg az Amerikai Egyesült Államok piacán 7,5 százalékos részesedéssel a második helyen áll. Kínában 92 700 darab tisztán elektromos járművet adtak át tulajdonosaiknak, több, mint négyszer annyit, mint a 2020-as évben.

A jobb modellmix és a kedvező árazás kulcsfontosságú szerepet töltött be az árbevétel minőségi javulásában. Ennek következtében az árbevétel - a kiszállított járművek számának csökkenése mellett – 12,3 százalékkal 250,2 milliárd euróra (2020: 222,9 milliárd) emelkedett. A Volkswagen-csoport stabil nyereséget ért el annak ellenére, hogy 2,4 millió járművel kevesebb kiszállítást teljesített, mint 2019-ben. A különleges tételek előtti működési nyereség közel duplájára nőtt az előző évhez képest és elérte a 20 milliárd eurót (2020: 10,6 milliárd), amely 8,0 százalékos különleges tételek előtti árbevétel arányos működési nyereséget eredményezett (2020: 4,8 százalék). 

A Volkswagen-csoport adózás előtti eredménye 72,5 százalékkal 20,1 milliárd euróra emelkedett (2020: 11,7 milliárd). Az adózás előtti árbevétel arányos működési nyereség 8,0 százalékra adódott (2020: 5,2 százalék). Az adózott eredmény 74,8 százalékkal 15,4 milliárd euróra nőtt (2020: 8,8 milliárd).

Az autóipari divízió nettó cash flow ja magas szintet, 8,6 milliárd eurót (2020: 6,4  milliárd) ért el, amely 35,4 százalékos bővülés az előző évhez képest. A nettó likviditás közel azonos szinten maradt, az előző év 26,8 milliárd eurója után 2021-ben elérte a 26,7 milliárd eurót. Ez ugyanakkor több, mint 5 milliárd eurós növekedésnek felel meg 2019. év végéhez képest, amióta számos átalakítási lépés - többek között a Navistar megvásárlása is - történt. A fenntartható és szoftvervezérelt mobilitási szolgáltatóvá válás kulcsfontosságú elemeként a konszern tovább bővíti felkészültségét a szoftverfejlesztés és az autonóm közlekedés területén, illetve szélesíti a tisztán elektromos járművek palettáját. Ennek megfelelően az autóipari divízió kutatási és fejlesztési költségei 12,2 százalékkal 15,6 milliárd euróra emelkedtek (2020: 13,9 millliárd), a kutatási és fejlesztési arány pedig maradt 7,6 százalék.

A capex mutatót illetően elmondható, hogy a Csoport megtartotta a magasszintű befektetési fegyelmet és sikerült több, mint 500 millió euróval csökkenteni a költségeket, amelyek így 10,5 milliárd euróra adódtak (2020: 11,1 milliárd). Így a capex mutató árbevételhez viszonyított aránya is csökkent, a 2020-as év 6,1 százalékáról 5,1 százalékra esett vissza.

2022. évi kilátások

A Volkswagen-csoport arra számít, hogy a folyamatos kihívásokkal nehezített piaci környezet mellett a 2022-ben ügyfeleknek átadott autók száma 5-10 százalékkal múlja felül az előző évet. Ez azt feltételezi, hogy a COVID-19 járvány nem kap újra erőre és a köztes termékeket és alapanyagokat érintő hiányok kevésbé jelennek meg. A 2022-es pénzügyi évet továbbra is meghatározza a félvezetők piacán tapasztalt hiány és a kínálat ebből következő visszaesése. A félvezetők kínálatában – az első félévhez képest – a második félév során várható javulás. 

A Volkswagen Csoport várakozásai szerint az árbevétel várhatóan 8-13 százalékkal emelkedik majd az előző évhez képest. A konszern működési nyereségét illetően az árbevétel arányos működési nyereség várhatóan 2022-ben 7,0 és 8,5 százalék között alakul. 

Az autóipari divízió esetében a kutatási és fejlesztési költségek aránya várhatóan 7 százalék körül alakul majd, a capex mutató és az árbevétel aránya pedig 5,5 százalék körül várható 2022-ben. Az idei évben a vállalat arra számít, hogy a gázolajból származó pénzkiáramlás növekedni fog, a fúziók és felvásárlások pedig az előző évi szintet érik el. A Scania elleni európai uniós trösztellenes eljárással kapcsolatos esetleges pénzkiáramlásokat is beleértve, a nettó cash flow várhatóan az előző évivel megegyező tartományba esik.

2022-ben az autóipari divízió nettó likviditása várhatóan akár 15 százalékkal is magasabb lehet, mint az előző év eredménye. A befektetés arányos megtérülés (ROI) pedig a várakozások szerint 12 és 15 százalék között alakul. 

Azonban ezeket a várakozásokat nagyban befolyásolja az ukrajnai háború további alakulása és különösképpen annak a konszern beszállítói láncára és a világgazdaság egészére gyakorolt hatása. A kilátások kalkulálásának időpontjában már látszik, hogy az Ukrajnában zajló háború legújabb fejleményei kockázatot jelentenek a Volkswagen-csoport üzleti tevékenységére. Ennek oka lehet az ellátási lánc szűk keresztmetszete is. A konkrét hatások értékelése egyelőre még nem lehetséges. Jelenleg azt sem lehet kellő biztonsággal megjósolni, hogy az ukrajnai háború esetleges további eszkalációja milyen mértékben érinti a világgazdaságot és az ipar növekedését a 2022-es pénzügyi évben.

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.vwh.hu     


Cégfelvásárlás, cégeladás ; NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés ; - Volkswagen ; Munkagép, haszongép ; - Scania ; Robot, automatika, automata ; IT, informatika, digitális, elektronikus ; Fém, gépipar ; Logisztika, szállítmányozás, beszállítás ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Legújabb Cégfelvásárlás hírek:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 10.000 ipari hírből: