Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Erős első negyedévet zárt a Volkswagen Csoport

2021.05.10

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- A 2020 második felétől tapasztalható pozitív üzleti fejlődés folytatódott, ami az idei év első negyedévében erős pénzügyi teljesítményt eredményezett


- Az előző évhez képest a cégcsoport 21,2 százalékkal több – 2,4 (2,0) millió – gépjárművet szállított, az elektromos járművek értékesítése pedig több mint kétszeresére, 133.300 egységre nőtt
- Magas, 62,4 (55,1) milliárd eurós árbevétel a megnövekedett darabszám értékesítésnek és a még változatosabb termékkínálatnak köszönhetően
- A kiemelkedő, 4,8 (0,9) milliárd eurós üzemi eredmény a Covid19 és a félvezető hiány kismértékű hatása ellenére az árbevétel arányos működési nyereség elérte a jelentősnek mondható 7,7 (1,6) százalékot
- Az adózás előtti eredmény jelentősen, 4,5 (0,7) milliárd euróra emelkedett
- Az adózott eredmény szintén jelentősen javult, 3,4 (0,5) milliárd eurót tett ki
- Autóipari divízió: A korrigált nettó cash flow magas szintet, 5,5 (-1,5) milliárd eurót ért el; a nettó likviditás stabil szintre: 29,6 milliárd euróra nőtt
- A 2021-es teljes éves árbevétel arányos működési nyereségre vonatkozó kilátások 5,5-ről 7,0 százalékra emelkedtek Csoportszinten, s a várható nettó cash flow-ra és a nettó likviditásra vonatkozó mutatók is javultak
- Diess vezérigazgató szerint: „Nagy lendülettel kezdtük az évet, és az üzemelés szempontjából felfelé ívelő pályán haladunk, amint azt a kiemelkedő negyedéves mutatók is tükrözik. E offenzívánk egyre nagyobb lendületet vesz, és az átalakulás terén is megfelelő előrehaladást mutatunk. Ezzel együtt még számos további célunkat teljesíthetjük az év további részében.”

Wolfsburg/Budapest, 2021. május 10. – A Volkswagen Csoport által a 2020. év második felében tanúsított pozitív üzleti fejlődés az idei év első negyedévében tovább folytatódott. Ez erős pénzügyi teljesítményt eredményezett, jelentős javulással az előző év gyengébb ilyen időszakához képest, amely a járvány miatt alakult kedvezőtlenebbül. Néhány fő mutató még a válság előtti – 2019. évi első negyedéves – szintet is meghaladta. A Covid19 járvány és a félvezetők piacán mutatkozó hiány sikeres kezelése, valamint a piaci fellendülés kulcsfontosságú szerepet játszottak e pozitív tendenciát illetően. Ennek eredményeként az árbevétel 13,3 százalékkal emelkedett, és 62,4 milliárd eurót ért el – ami jelentős eredménynek mondható. Az üzemi eredmény az előző évi szinthez képest 4,8 (0,9) milliárdra emelkedett. A magasabb bevételek elsősorban a megnövekedett egységértékesítésnek, a termékkínálat javulásának, a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak és a fix költség csökkentését célzó program kezdeti sikerének köszönhetőek. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre. Az Autóipari divízió magas, 5,5 (-1,5) milliárd euróra korrigált nettó cash flow val bizonyította üzleti modelljének megbízhatóságát. A divízió nettó likviditása magas szintet jelentő 29,6 milliárd euróra emelkedett. A Volkswagen Csoport 5,5 7,0 százalékra emelte a működési nyereséget érintő kilátásait a teljes 2021 es évet illetően. Korábban ez 5,0 6,5 százalék volt.

Herbert Diess, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója szavaival: „Nagy lendülettel kezdtük az évet, az üzemelés szempontjából felfelé ívelő pályán haladunk. Ezt kiemelkedő negyedéves mutatóink is tükrözik. Ugyanakkor továbbra is teljes mértékben elkötelezettek vagyunk a klímasemleges és szoftverek által vezérelt mobilitási csoporttá történő átalakulásunk mellett. Sikeres e offenzívánk egyre nagyobb lendületet vesz, ennek részeként kínálatunkat jelentős mértékben bővítettük vonzó új modellekkel. A digitalizáció kulcsfontosságú témájában is megfelelő előrehaladást tanúsítunk, és máris fontos mérföldköveket értünk el e téren. Ezzel együtt még számos további célunkat teljesíthetjük az év további részében.”

Arno Antlitz, a Volkswagen Csoport pénzügyi igazgatója hozzátette: „A Volkswagen Csoport kiemelkedő teljesítményt nyújtott az első negyedévben. Az árbevétel arányos működési nyereségünk 7,7 százalék volt. Az 5,5 milliárd euró összegű korrigált nettó cash flow meggyőzően bizonyítja vállalatunk megbízható működését – kihívást jelentő körülmények között is. Felelősségteljesen kezeltük a Covid19 hatásait és a félvezetőhiányt, további befektetéseket valósítottunk meg járműveink elektromossá alakítása és digitalizálása terén, és ezzel párhuzamosan alakítottuk a költségalapot. A félvezetőket érintő, a teljes iparágra kiterjedően tapasztalt alkatrészhiány várhatóan a második negyedévben az eddigieknél valószínűleg jelentősebb mértékben érezteti majd hatását. Ennek ellenére az egész évet tekintve bízunk az üzleti fejlődésben, ezért kilátásainkat is magasabb szintre helyeztük.”

Stabil üzleti működés

Az első negyedévben a Volkswagen Csoport szállításai jelentősen, 21,2 százalékkal, 2,4 millió járműre emelkedtek az előző év azonos időszakához képest, amelyet már a Covid19 járvány is érintett. A személygépkocsik globális piacát tekintve részesedésünk 0,2 százalékponttal 12,4 százalékra nőtt ugyanebben az időszakban. E volumennövekedés egyik fő hajtóereje Kína, a Csoport legnagyobb egységes piaca volt. Ezen a piacon tapasztalhattuk a legerősebb +61,4 százalékos fellendülést az előző évhez képest.

A Csoport sikeres e offenzívája folyamatos lendülettel haladt előre, és ugyancsak hozzájárult ehhez a pozitív fejleményhez. Az első három hónapban az elektromos modellekre vonatkozó leszállítások az előző évhez képest több mint a duplájára (133.300 járműre) nőttek. 59.900 ügyfél (+78 százalék) választott akkumulátoros elektromos járművet (BEV t), míg 73.400 (+178 százalék) hálózatról tölthető hibrid meghajtású (PHEV) modell mellett döntött.

A megnövekedett értékesítési volumennek és a magasabb árrésű modellek iránti nagyobb keresletnek köszönhetően a Csoport árbevétele jelentősen, 13,3 százalékkal, jelentősnek mondható 62,4 (55,1) milliárd euróra nőtt, meghaladva ezzel a 2019 es válság előtti szintet (60,0 milliárd eurót) is. Az előző negyedév működési eredménye a járvány miatt csupán 0,9 milliárd euró volt, és a tárgyévben 4,8 milliárd euróra emelkedett. Az árbevétel arányos működési nyereség tehát stabil, 7,7 százalékos volt. Az előző évhez képest magasabb bevételek elsősorban a gépjármű értékesítési volumennek, a termékkínálat javulásának, és a nyersanyag fedezeti ügyletek értékelése pozitív hatásainak köszönhetőek. A folyamatban lévő költségcsökkentési programok terén elért előrehaladásnak szintén pozitív hatása volt. Az egyszeri, 0,4 milliárd eurós szerkezetátalakítási költségek negatív hatást gyakoroltak a teljesítményre.

Az adózás előtti és adózott eredmény szintén jelentősen, 4,5 (0,7) milliárd, illetve 3,4 (0,5) milliárd euróra emelkedett. Az elsőbbségi részvényenkénti nyereséget illetően így stabil 6,51 eurót (0,84) realizálhattunk.

Autóipari divízió: Kiváló cash flow teljesítmény, a nettó likviditás ismét javult

A szisztematikus készletgazdálkodás és a költségek csökkentésére, valamint a likviditás megőrzésére irányuló sikeres intézkedések pozitív hatással voltak a pénzügyi teljesítményre. Az Autóipari divízió nettó cash flow ja magas szintet, 4,7 (-2,5) milliárd eurót ért el, ami több mint a duplája a 2019 es válság előtti év első negyedéves eredményének (2,0 milliárd euró). Az egyesülésekkel és felvásárlásokkal, valamint a dízel szegmens adataival korrigált nettó cash flow stabil 5,5 (-1,5) milliárd eurót tett ki. Az Autóipari divízió nettó likviditása szintén pozitív növekedést mutatott, és nagyon stabil szintre, 29,6 milliárd euróra emelkedett. 2020 végén ez az érték 26,8 milliárd eurót tett ki.

A kutatási fejlesztési (K+F) költségek 4,0 (3,6) milliárd euróra emelkedtek az új modellekre és technológiákra irányuló, szükséges jövőorientált beruházásoknak köszönhetően. A K+F arány az előző évi időszakban a pandémiával összefüggő alacsonyabb árbevétel miatt 8,0 százalék volt, a tárgyévben pedig 7,7 százalékra esett vissza. A befektetési fegyelem javítása és a Csoport szinergiáinak nagyobb mértékű kihasználása jelentős előrelépést eredményezett a capex (tőkeberuházások) terén. Ez a mutató az előző évi időszakhoz képest 7,8 százalékkal, 1,9 (2,1) milliárd euróra csökkent. Ennek eredményeként a capex mutató jelentősen, 3,7 (4,7) százalékra esett vissza, ami a válság előtti, 2019 es megfelelő negyedév szintje (4,0 százalék) alatti érték.

2021. évi kilátások

A 2021 első negyedévében tapasztalt pozitív üzleti teljesítmény alapján a Volkswagen Csoport növeli az üzleti eredményre, a nettó cash flow ra és a nettó likviditásra vonatkozó előrejelzését.

A Csoport arra számít, hogy – a Covid19 járvány sikeres visszaszorítását feltételezve – az ügyfelek részére történő szállítások 2021 ben jelentősen megemelkednek az előző évhez képest, folyamatos kihívásokkal teli piaci körülmények közepette. A kihívások elsősorban a gazdasági helyzetből, a verseny intenzitásának növekedéséből, az áru- és devizapiacok ingadozásából, az ellátási láncok biztosításából és a kibocsátásokkal kapcsolatos szigorúbb követelményekből erednek. A Volkswagen Csoport 2021 es árbevétele várhatóan lényegesen magasabb lesz az előző évinél. Az üzemi eredményt tekintve a Csoport 5,5–7,0 százalék közötti árbevétel-arányos működési nyereséggel kalkulál 2021 ben.

Az Autóipari divízióban a nettó cash flow várhatóan erőteljesen emelkedni fog az előző évhez képest, a dízel szegmensben alacsonyabb készpénz kiáramlással, valamint az egyesülések és felvásárlások jelentősen nagyobb hatásaival kalkulálva, ami a nettó likviditás jelentős növekedéséhez vezet. A tervek a Volkswagen Csoport jelenlegi szerkezeti felépítésén alapulnak. A Volkswagen Csoport előrejelzése nem tartalmazza a Navistar International Corporation összes forgalomban lévő részvényének tervezett megszerzését, valamint a működés eredményére, a pénzügyi helyzetre és nettó eszközökre gyakorolt hatásokat.
 
VOLKSWAGEN CSOPORT;  ;1. negyedév            
;  ;2021;  ;2020;  ;%
Mennyiség adatok1 (ezer)                        
Szállítás az ügyfelek részére (egység);  ;2432;  ;2006;  ;+21,2
Járműeladások (egység);  ;2334;  ;1937;  ;+20,5
Gyártás (egység);  ;2319;  ;1997;  ;+16,1
Munkavállalók (2021. március 31én / 2020. december 31én);  ;662,7;  ;662,6;  ;+0,0
                        
Pénzügyi adatok (IFRS), millió EUR                        
Árbevétel;  ;62.376;  ;55.054;  ;+13,3
Működési eredmény;  ;4.812;  ;904;  ;x
Árbevételarányos működési nyereség (%);  ;7,7;  ;1,6        
Adózás előtti eredmény;  ;4463;  ;682;  ;x
Adózás előtti értékesítési nyereség (%);  ;7,2;  ;1,2        
Adózott eredmény;  ;3414;  ;517;  ;x
                        
Autóipari divízió2                        
Kutatásifejlesztési költségek összesen;  ;3962;  ;3563;  ;+11,2
K+F arány (%);  ;7,7;  ;8,0        
Működési tevékenységből származó cash flowk;  ;8890;  ;1546;  ;x
A befektetési tevékenységből származó működési tevékenységnek tulajdonítható cash flowk3;  ;4186;  ;4064;  ;+3,0
ebből capex;  ;1924;  ;2087;  ;-7,8
capex/árbevétel (%);  ;3,7;  ;4,7        
Nettó cash flow;  ;4705;  ;-2518;  ;x
Nettó likviditás március 31én;  ;29.650;  ;17.787;  ;+66,7

1 Mennyiségi adatok, beleértve a nem konszolidált kínai közös vállalkozásokat. Ezen vállalatok esetében az elszámolásnál a tőkemódszert kell alkalmazni. Az előző évi szállítások adatait frissítettük, hogy azok a későbbi statisztikai trendeket is tükrözzék.

2 Beleértve a konszolidációs kiigazítások Autóipari és a Pénzügyi szolgáltatások divíziók közötti felosztását.

3 A tőkebefektetések megszerzése és elidegenítése nélkül: 1. negyedév: 3806 (3553) millió euró.

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (SmartMobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: