Forrás: Porsche Hungaria, Skoda Sajtóközlemény
Mladá Boleslav/Budapest, 2021. április 23. – A nagy szériában gyártott, remek árérték arányt kínáló modellek mindig is a ŠKODA AUTO márkaidentitásának fontos elemei voltak.
Laurin & Klement 110 éve mutatta be az S sorozatot, amely hamar az akkor még új Mladá Boleslavi járműgyár sikertermékévé nőtte ki magát. 1924re már kétezernél is több európai és tengerentúli ügyfél vásárolta meg álmai autóját a nyitott és zárt terű modelleket egyaránt kínáló sorozatból. A masszív karosszériával és négyütemű, 2413 köbcentis, 30 lóerős (22,1 kWos) benzinmotorral ellátott modell ekkor még több változatban is készült.
A Mladá Boleslavi járműgyár első, nagy szériában készült modellje, a Laurin & Klement S 1911. április 16án, a Prágai Autószalonon mutatkozott be. Akkoriban inkább a kedvezőbb árú, nyitott terű modellek iránt volt kereslet – a négyüléses Phaeton ma a ŠKODA Múzeum gyűjteményét gazdagítja.
Laurin & Klement 110 éve mutatta be az S sorozatot, amely hamar az akkor még új Mladá Boleslavi járműgyár sikertermékévé nőtte ki magát. 1924re már kétezernél is több európai és tengerentúli ügyfél vásárolta meg álmai autóját a nyitott és zárt terű modelleket egyaránt kínáló sorozatból.
A Laurin & Klement akkori slágermodellje a külföldi piacokon is igen népszerűvé vált. Noha megbízható járműként ismerte meg a közönség, bőséges cserealkatrészkészlet járt hozzá az alapfelszereltségben is. Ez a készlet tartalmazott például három reszelőt, tartalékszelepet és szeleprugót is.
Az S sorozat sikeréhez mindezeken felül a folyamatos műszaki fejlesztés és a kínált változatok széles skálája is hozzájárult. Az 1913ban megjelent, és szintén a ŠKODA Múzeumban megcsodálható Laurin & Klement Sgben az elöl ülőknél jóval nagyobb védelmet élvezhettek a hátul ülő utasok a széllel és egyéb időjárási viszontagságokkal szemben.
A Laurin & Klement So/200 1921ben elkészült motorja az eredeti motor 14 lóerős (10,3 kWos) teljesítményéhez képest már 30 lóerővel (22,1 kW), maga a modell pedig többek között elektromos berendezések tárházával, világítással és indítómotorral büszkélkedett.
A Mladá Boleslavi gyár éves termelése a kezdetektől eltelt 110 év során 336 járműről 1 millió fölé növekedett. Alapítását követően a Laurin & Klement mindössze néhány év alatt az Osztrák–Magyar Monarchia vezető járműgyártójává nőtte ki magát.
ŠKODA AUTO
› az egyik legnagyobb múltú autógyártó a világon. A céget 1895-ben alapították – az automobil születésének hőskorában. A vállalat főhadiszállása a mai napig Mladá Boleslav városában maradt.
› modellkínálatában jelenleg a következő típusok szerepelnek: FABIA, SCALA, OCTAVIA, KAROQ, KODIAQ és SUPERB.
› 2018-ban több mint 1,25 millió járművet szállított le vásárlóinak világszerte.
› 1991 óta a Volkswagen-csoport tagja. A Volkswagen-csoport az egyik legsikeresebb autógyártó a világon. A ŠKODA a csoport kötelékében függetlenül fejleszt és gyárt járműveket, valamint alkatrészeket, motorokat és váltókat.
› három telephelyen működik Csehországban, gyárt Kínában, Oroszországban, Szlovákiában, Algériában és Indiában főként a csoporton belüli partnerség keretében, továbbá Ukrajnában és Kazahsztánban helyi partnerekkel együttműködve.
› több, mint 30 ezer dolgozót alkalmaz világszerte, és száznál is több piacon működik aktívan.
www.skoda.hu