Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Trinity projekt: nagy hatótávolság, rendkívül rövid töltési idővel és forradalmi gyártási folyamattal – az új limuzin 2026-ban érkezik

2021.03.10

Forrás: Porsche Hungaria, Volkswagen Sajtóközlemény
- A Trinity központi eleme lesz az ACCELERATE stratégiának
- Új mércét állít hatótávolság, töltési idő és digitalizáció tekintetében
- A 2.0 üzleti modell célja, hogy a használat idő során digitális bevételeket generáljon


- A sorozatgyártású változat gyártásával a wolfsburgi üzem az innovatív és teljesen hálózatba kapcsolt gyártási folyamatok modellje lesz

Wolfsburg/ Budapest, 2021 03. 10. – A Volkswagen most először enged bepillantást a Trinity projekt formatervébe: az elektromos hajtással rendelkező limuzin 2026-tól készül a wolfsburgi üzemben és új mércét állít hatótáv, töltési sebesség és digitalizáció tekintetében, továbbá képes lesz 4-es szintű önvezetésre is.

A „Trinity” projektnév a latin „trinitas” szóból ered, jelentése pedig szentháromság, hármas egység. Ennek megfelelően a Trinity három kulcsfontosságú témára épül: egy teljesen új fejlesztésű elektromos platformra a legkorszerűbb szoftveres háttérrel, a kínálati rendszer egyszerűsítésére és egy teljesen hálózatba kapcsolt, intelligens gyártásra a wolfsburgi központi üzemben.

„A Trinity az ACCELERATE stratégiánk demonstrációs, un. világítótorony projektje, a szoftveres álomautónk.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója. Az új fejlesztésű járműszerkezet mércét állít majd hatótávolság, töltési sebesség („a tankolás hosszának megfelelő töltési idővel”) és digitalizáció tekintetében.

Ezen kívül a Trinity egy nagy darabszámú szegmensben teszi elérhetővé az autonóm vezetést számos ember számára. A sorozatgyártás 2026-ra tervezett indításakor a Trinity már a 2+ szinten lesz és műszaki szempontból készen áll a 4-es szintű autonóm közlekedésre. „Méretgazdaságosságunkat kihasználva rengeteg embernek tesszük hozzáférhetővé az autonóm közlekedést és építünk egy neurális tanulási hálózatot. Így megteremtjük a feltételeket egy, a járműflottán belül történő folyamatos adatcseréhez – például a forgalmi helyzettel, különböző akadályokkal vagy balesetekkel kapcsolatban.” – teszi hozzá Ralf Brandstätter. A Trinity ezzel időt ajándékoz az embereknek és csökkenti a rájuk nehezedő stresszt. Egy hosszú autópályás utazás után kipihenten érkezhetnek a célállomásra, hiszen egy sofőr gondoskodik róla, hogy eljussanak a vakáció helyszínére vagy egyszerűen csak munka után az otthonukba. „A Trinity ezért egyfajta „időgépként” is funkcionál az ügyfeleink számára.” – véli Ralf Brandstätter.

A sorozatgyártású változat gyártásával a wolfsburgi üzem modellként szolgál majd a legkorszerűbb, intelligens és teljesen hálózatba kapcsolt gyártási folyamataival. „Teljesen átértékeljük azt, ahogy az autóink készülnek és forradalmi megoldásokat vezetünk be. A digitalizációnak, az automatizálásnak és a könnyűszerkezetes építésnek kiemelt szerepe lesz ebben.” – tette hozzá Ralf Brandstätter.

A jövő járművei, mint amilyen a Trinity is, lényegesen kevesebb változatban készülnek és a fizikai elemek nagyrészt szabványosítva lesznek. Az autók fedélzetén virtuálisan minden megtalálható, az ügyfelek pedig bármikor igény szerint aktiválhatják a kívánt funkciókat a jármű digitális ökoszisztémáján keresztül. Ez lényegesen csökkenti a gyártás összetettségét.

Azzal, hogy az autók fejlesztése egyre inkább egy szoftver alapú termék irányába halad, a Volkswagen új, információ alapú üzleti modellek számára teremti meg a feltételeket. Az egyéni mobilitás belépési feltételei alacsonyabbra kerülnek, ezzel együtt még vonzóbb felhasználói csomagok jelennek meg a kínálatban. A Volkswagen további bevételeket kíván generálni a használat ideje alatt, ilyen például a töltési és energiaszolgáltatások, az ügyfelek számára igény szerint bekapcsolható szoftver alapú funkciók vagy az autonóm közlekedési funkciók használata.

„A jövőben a jármű egyénre szabott beállításait már nem az határozza meg, hogy a vásárlás időpontjában milyen fizikai elemek voltak elérhetők. Ehelyett az autó digitális ökoszisztémáján keresztül az ügyfelek bármikor igény szerint hozzáadhatnak többféle funkciót.” – nyilatkozta Ralf Brandstätter.

A Volkswagen márkáról:
A Volkswagen Személyautók a világ több mint 150 piacán van jelen és 14 ország több mint 50 termelési helyszínén gyártja járműveit. A Volkswagen 2018-ban 6,24 millió gépkocsit készített, termékei között olyan „bestsellerek” is szerepelnek, mint a Golf, a Tiguan, a Jetta és a Passat. A Volkswagen jelenleg világszerte 195,878, több mint 10,000 tagú kereskedelmi hálózata pedig 86 ezer munkatársat foglalkoztat. A Volkswagen következetesen kívánja előmozdítani az autógyártás fejlődését. Az elektromos mobilitás, az okos mobilitás (Smart Mobility) és a márka digitális átalakulása egyaránt a jövő stratégiai fontosságú, alapvető témakörei közé tartozik.

www.volkswagen.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Volkswagen ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: