Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

Elektromos mobilitás: A Knorr-Bremse létrehozza az eCUBATOR®-t, egy új fejlesztő egységet

2021.02.08

Forrás: Knorr-Bremse, Sajtóközlemény
A Knorr-Bremse hasznosítja a szakértelmet az elektromos mobilitás terén:
- 60 szakemberrel megerősített, agilis inkubátor megalapozása
- A figyelem a második generációs elektromos haszonjárművekre koncentrálódik


München, 2021. február 8 – A fékrendszerek körében globális piaci vezető szerepet betöltő és az egyéb vasúti és közúti haszonjármű rendszerek körében élenjáró beszállító, a Knorr-Bremse újabb lépést tett az elektromos mobilitás korszaka felé, a rendelkezésre álló szakértelem e-mobilitás terén történő hasznosításával, saját új fejlesztő agytrösztje, az eCUBATOR formájában. A tervek szerint 60 házon belüli és külső szakértő fog dolgozni innovatív, jövő orientált megoldásokon a Knorr-Bremse müncheni és budapesti telephelyein.

A haszonjárművek villamosítása és a belsőégésű motorok ehhez társuló fokozatos felváltása változásokat követel meg a járművek felépítésében. Ennek eredményeként, az elektromos mobilitás térnyerésének célja a haszonjármű rendszerek-kel kapcsolatos követelmények alapvető átalakítása. A vontatástól, a fékezésig és kormányzásig és mindenben, ami a felfüggesztésben, lengéscsillapításban összefügg a rendszerek energiával történő ellátásában, az új szemlélet rengeteg lehetőséget nyit meg a hatékony és skálázható technológiák irányába. A Knorr-Bremse számára mindez különleges esélyt teremt a jövőbeli rendszerek kialakítására, a teljesen elektromos hajtású haszonjárművek körében. A Knorr-Bremse nem csak hogy rendelkezik az új technológiáknak az ügyfelek számára maximális előnyöket kínáló, legkorszerűbb rendszerekbe történő integrálásához szükséges szakértelemmel, hanem már ma is gyárt termékeket első generációs elektromos haszonjárművekhez és ez segít abban, hogy az ügyfelek is gyorsan piacra vihessék a saját termékeiket.

A Knorr-Bremse-nek az elektromos járművek (EV) következő generációjára történő felkészítéséhez az eCUBATOR, azaz egy, a jövőbeli EV-rendszerek integrálására szánt agilis kutatóközpont kezdi meg munkáját. Az újonnan kialakított fejlesztő egység jellemzői az agilis munkakörnyezet, a kereszt-funkcionális munkacsoportok és alapos döntési hierarchia. Összefogja a társaságnál meglévő műszaki tapasztalatokat és interdiszciplináris szakértelmet és teret enged a megszokott gondolkodási keretekből történő kitekintésnek.

Innovatív módszer az elektromos mobilitás kihívásainak kezeléséhez

“Számunkra a haszonjárművek villamosítása egyike a haszonjármű-ágazat fontos irányzatainak, melyben részt kívánunk venni " - mondja Dr. Peter Laier, a Knorr-Bremse AG Haszonjármű Rendszerek divíziójáért felelős igazgatósági tagja. "Az előremutató megoldások e területen történő kialakításához a Knorr-Bremse létrehozta saját, a hagyományos fejlesztési tevékenységektől elkülönített fejlesztő egységét, az eCUBATOR-t, mintegy 60 belső és külső munkatárs bevonásával. Az eCUBATOR célja hozzáigazítani meglévő termék portfóliónkat az elektromos meghajtó rendszerek mobilitási követel-ményeihez és - ugyanakkor - megállapítani és létrehozni lehetőségeket a Knorr-Bremse számára az elektromos mobilitás tágabb területein is. Alapvető célunk segíteni ügyfeleinket haszonjárműveik villamosításában."

A müncheni és budapesti telephelyeken, nemzetközi és interdiszciplináris módszerei révén az új fejlesztő egység olyan helyet teremt, amely a hagyományosaktól eltérő módokon a haszonjárművek céljaira innovatív és intelligens megoldásokat dolgoz ki és fejleszt tovább, szoros együttműködésben az ügyfelekkel, technológiai partnerekkel és start-up cégekkel. A Knorr-Bremse már folytat megbeszéléseket lehetséges üzleti partnerekkel és dolgozik egy sor, különféle projekten, melyek befejezése a következő hónapokban várható, további ötleteket javasolva új termékekhez.

A Knorr-Bremse megerősíti az elektromos haszonjárművekkel kapcsolatos termékportfólióját

A Knorr-Bremse már kifejlesztett egy sor terméket az első generációs elektromos haszonjárművekhez és néhányat ezekből már be is vezetett a piacra. A portfólióba tartoznak például csavarkompresszorok, elsősorban elektromos buszokba és teherjárművekbe történő beépítésre. A Knorr-Bremse kitűnő helyzetben van a fékvezérlés terén is. A társaság felhasználja a fék-koordinációt, ahol az üzemi fék együttműködik a retarderrel és egy további motorfékkel, s ez fék-koordinációs megoldást jelent az EV-k számára. Ebben az esetben az elektromos motor fékhatását kombinálják az üzemi fékével, ami nem csak optimális lassulást eredményez, hanem maximális energia visszanyerést is. Ez a jármű hatásfoká-nak javulásához vezet, egyidejűleg maximális stabilitáshoz, még kedvezőtlen feltételek mellett is.

Tekintettel a várhatóan kb. 2025-tól kezdve piacra kerülő második generációs elektromos járművekre, a Knorr-Bremse megoldásokon dolgozik, ideértve olyanokat, mint a jövőbeni energia menedzsment rendszerek, elektromechanikus működtető szervek és fokozott hatású, a jármű stabilitásával és meghajtásával kapcsolatos funkciók.

Ezen túlmenően, az elektromos járművekre kidolgozott megoldásaival a Knorr-Bremse leányvállalata, a Kiepe Electric az emissziómentes közösségi közlekedés támogatásán dolgozik, komplett elektromos rendszerek kifejlesztésére és beszerelésére és ezek maximális teljesítményének és kitűnő minőségének biztosítására koncentrálva. A jelenleg rendelkezésre álló megoldások között említhető az úttörő jellegű Kiepe Traction Inverter (KTI), amely kombinálja a vontató rendszerek és akkumulátortöltő berendezések egységbe foglalt teljesítmény-elektronikáját. A KTI támogatja a Kiepe Fleet Manage-ment (KFM) rendszert és a Smart Fleet Charging Management (SFM) energia-menedzsment rendszert. A Knorr-Bremse által a rugalmas troli üzemeltetéshez folyamatosan fejlesztett In-Motion-Charging technology (IMC®) rendszer már jól ismert világszerte.

Az innovációk révén a Knorr-Bremse döntő mértékben járul hozzá az urbanizáció, fenntarthatóság, digitalizáció és mobilitás társadalmi megatrendjeihez. A Haszonjármű Rendszerek divízió a kutatás-fejlesztési tevékenységeit elsősorban az ezen megatrendekből levezethető négy ágazati irányzatra fókuszálja, ezek a forgalombiztonság, összekapcsolhatóság, automatizált járművezetés és az emisszó csökkentéssel párosuló elektromos mobilitás. Az elektromos mobilitás a nemzetközileg megállapodott emissziós célok elérésének egyik legfontosabb eszköze. A Knorr-Bremse azt is biztosítja, hogy saját jármű komponenseinek a karbon lábnyoma minimális maradjon a gyártás során és hogy az erőforrásokat a lehető legtakarékosabb módon használja fel, a fenntartható fejlődés érdekében.

Az eCUBATOR-ról további információk az emobility.knorr-bremse.com honlapon olvashatók.

www.knorr-bremse.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; Munkagép, haszongép ; Fém, gépipar ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem ; - Knorr-Bremse

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: