Ön egy túl régi böngészőt használ, ami nem kérpes megjeleníteni megfelelően ezt a weboldalt. Kérjük frissítse böngészőjét!

A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos minősítést ért el az új és szigorúbb Euro NCAP biztonsági teszten

2020.12.09

Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- A vadonatúj SEAT Leon az egyike azon első járműveknek amelyek megfelelnek az új, kihívást jelentőbb szabványoknak


- Az új széria elülső középső légzsák lehetővé tette az új generációs Leon számára, hogy megfeleljen a szigorúbb követelményeknek és megszerezze a legmagasabb minősítést
- A vadonatúj SEAT Leon hagyományos motoros és plug-in hibrid változatát egyaránt tesztelte az Euro NCAP
- A SEAT Leon magas szintű biztonságot nyújt az utasok - felnőttek és gyermekek - és a veszélyeztetett közlekedők számára
- A SEAT Leon ötcsillagos besorolása tovább bizonyítja a márka elkötelezettségét a lehető legbiztonságosabb járművek kifejlesztése és a legújabb technológiák alkalmazása érdekében

Martorell / Budapest, 2020. december 9.– A vadonatúj SEAT Leon ötcsillagos biztonsági besorolást kapott az Euro NCAP tesztelő szervezet részéről. Az eredmény a Leon fejlesztése során, a piac egyik legbiztonságosabb járművének létrehozása érdekében elvégzett munka bizonyítéka, főleg, hogy az Euro NCAP tesztelési módszerei 2020-ban még nagyobb kihívást jelentenek.

Az Euro NCAP 2020-as vizsgálati eljárásainak egyik legfontosabb változása a mozgó akadály bevezetése a mozgó autó frontális ütközési tesztjéhez, helyettesítve a mérsékelt eltolással, deformálódó akadály tesztet. A teszt segíti a szervezetet az autóban ülők védelmének értékelésében, de azt is, hogy az autók szerkezeti elemei miként járulnak hozzá az eredményhez.

Nem ez az egyetlen változás a tesztelési eljárásban. Az oldalsó ütközéseket frissítették az ütköztetett akadály sebességének és tömegének kiigazításával, növelve a vizsgálat súlyosságát. Az Euro NCAP pedig először értékeli a távoli oldalsó ütközésvédelmet, különös tekintettel a vezetővédelemre, valamint a vezető és az első ülés utasának lehetséges kölcsönhatására.

Az Euro NCAP további hangsúlyt fektetett a baleset-megelőzési és a járművezető-támogatási rendszerek legújabb generációjára, és új forgatókönyveket vezetett be az AEB (Autonomous Emergency Braking) technológia értékelésére, ideértve a ráfutásos helyzetek szimulációját és kereszteződésben történő kanyarodást. Van egy rendszer a járművezető állapotát figyelő rendszerek értékelésére, melyeket a vezető fáradtságának és figyelemelterelődésének észlelésére terveztek a Safety Assist értékelés részeként.

„Rendkívül büszkék vagyunk arra, hogy az új SEAT Leon különböző változataiban - az 5-ajtós és a Kombi karosszériatípusokban, a belső égésű motorokkal és a PHEV hajtásláncokkal - az Euro NCAP legmagasabb besorolását érte el, és azzal, hogy még az újragondolt és hihetetlenül nagy kihívást jelentő 2020-as biztonsági teszteken is kiválóan teljesített, tükrözi a biztonságra fektetett hangsúlyt, és nyitottságunkat a legújabb, akár aktív, akár passzív technológiák integrálására e cél elérése érdekében ”- mondta Dr. Werner Tietz, a SEAT kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke.

A biztonság a DNS része

A különböző érzékelők által szolgáltatott adatokra alapuló legújabb biztonsági rendszerek sora lehetővé teszi, hogy a vadonatúj SEAT Leon soha nem látott módon lássa az előttünk álló utat, és ami még fontosabb, alkalmazkodjon a változó vezetési szituációkhoz.

Az autonóm vészfékezés, a Holttér figyelő rendszer*, az Exist Assist*, a közlekedési táblákat felismerő rendszer*, a Traffic Jam Assist*, a Light Assist és a Pre-Crash Assist* rendszerek egységesen működnek, hogy védőhálót hozzanak létre a jármű körül és az utasok számára.

Például a Pre-Crash Assist rendszer mindössze 0,2 másodperc alatt reagál, ha észleli a balesetet - meghúzza a biztonsági öveket, aktiválja a vészvillogókat, felhúzza az ablakokat és bezárja a napfénytetőt - ez segít az utastér védelmében.

Hozzáadva ezekhez a hét légzsák integrációját, beleértve az új széria első-központi légzsákot, a Front Assist rendszert a gyalogosok, a kerékpárosok észlelésével, az Emergency Steering Assist (Vészhelyzeti Kormányzás aszisztens) rendszert és a Junction asszisztenst, a Sávtartó asszisztenst és a sürgősségi e-hívást, mindezektől válik a vadonatúj SEAT Leon az egyik legbiztonságosabb járművé, még akkor is, ha az Euro NCAP által alkalmazott új vizsgálati módszerekkel szembesül.

Az új széria első-központi légzsák megakadályozza a vezető és az első utas közötti lehetséges érintkezést például oldalsó ütközés esetén.

A járművek, a gyalogosok és a kerékpárosok észlelése mellett a Front Assist magában foglalja a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztenst és a Junction Assist-et is. A Front Assists-beavatkozása során, miután a vezető az első kormánymozdulatot végrehajtotta egy tárgy elkerülése érdekében, a Vészhelyzeti Kormányzás asszisztens célzott kormányzási és fékezési beavatkozásokat hajt végre, hogy segítsen megtalálni az optimalizált kitérő pályát.

A számok igazolják az elméletet

A vadonatúj SEAT Leon belső égésű motorral szerelt és plug-in hibrid változatát is tesztelte az Euro NCAP, és minden területen magas pontszámokat értek el: felnőtt utas 92%, gyermek 88%, sebezhető közlekedő 71% és Safety Assist 80%.

Az Euro NCAP kétévente újraértékeli tesztelési gyakorlatát, és a 2020-as évre megjelent tesztek az eddigi legszigorúbbak és legátfogóbbak, és a SEAT eltökélt szándéka, hogy fejlessze járműveit, hogy a tesztek során továbbra is kiemelkedően teljesítsenek, válljanak azok bármennyire is szigorúvá.

* opcionális felszerelés.

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574.100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.

www.seat.hu  


NEWS ; Ipari cégek ; Ipari hírek ; Business ; Autó, jármű, közlekedés, utazás ; - Seat ; Energia, közmű, akkumulátor, motor, meghajtás, környezetvédelem

Eladó ipari cégek ajánlatainkból:

Legújabb  Ipari hírek a több mint 12.000 ipari hírből:

Legújabb Cégfelvásárlás hírek: