Forrás: Porsche Hungaria, Seat Sajtóközlemény
- A SEAT részt vett a Smart City Live 2020 eseményén, amely a városi mobilitás jövőjét és trendjeit felvonultató éves találkozó
- A SEAT mikromobilitás meg sem állt Görögországig, köszönhetően a Volkswagen Csoport projektjének, amely Astypalaia görög szigetén a mobilitás átalakítását tűzte ki célul
- Három hónapja Barcelonában mutatkozott be a SEAT MÓ motormegosztó szolgáltatása, amelynek alkalmazását több, mint 30.000 alkalommal töltötték le
A SEAT ismét visszatér a Smart City Expo évente megrendezett eseményére, ahol a városokat érintő jövőbeni mobilitási trendeket mutatják be, ebben az évben kizárólag digitális formában. Lucas Casasnovas, a SEAT MÓ igazgatója, a mikromobilitási stratégia és városi mobilitási szolgáltatások elkötelezett fejlesztőjeként vett részt a rendezvényen.
Beszédében Casasnovas kiemelte, hogy „a SEAT alapvető jogként tekint a mobilitásra és ebből a meggyőződésből született a SEAT MÓ is. A lakosok viselkedésének és szokásainak vizsgálata és megértése alapvetően szükséges ahhoz, hogy az igényeiknek megfelelő megoldásokat kínáljunk.”
A SEAT MÓ által bemutatott legújabb megoldás a Barcelonában alkalmazott motormegosztó szolgáltatás, amelyet jelenleg több, mint 30.000 alkalommal töltöttek le. „Egy városlakó évente átlagosan öt napot tölt dugóban és parkolóhely keresésével. Barcelona városában van a legtöbb motorkerékpár egész Európában és mi ebben láttuk meg a lehetőséget, hogy kifejlesszük motormegosztó projektünket, amely lehetővé teszi az embereknek, hogy gyorsabban, zaj és károsanyag kibocsátás nélkül utazzanak.” – tette hozzá a SEAT MÓ igazgatója.
Fenntartható mobilitás igény szerint
Beszédében Casasnovas szintén kiemelte, hogy nem csupán a járművekről kell beszéljünk, de a különböző platformokról és fogyasztói szokásokról is. Hangsúlyozta, hogy „egy sokkal rugalmasabb modell irányába haladunk, mint amilyen például a használat szerinti díjszabás. Éppen ezért mi a modelljeinket igény szerinti mobilitás keretében kínáljuk, így a felhasználók választhatják ki a szükségletüknek leginkább megfelelő lehetőséget: perc alapon fizetnek vagy heti, havi előfizetést választanak.”
A nagyobb városközpontok alkalmazkodnak a hatékonyabb és fenntarthatóbb mobilitás elérése érdekében. A közlekedési torlódások, a parkolóhelyek hiánya vagy az alacsony kibocsátású övezetek térhódítása számos európai városban jelent megkerülhetetlen kihívást adminisztrációs szempontból vagy a hatóságok, városlakók és autógyártók számára. Ez néhány azon kihívások közül, amelyek a mobilitás területén alapvető átalakításokat igényelnek és amelyet a koronavírus fertőzés megjelenése tovább gyorsított.
Intelligens, fenntartható sziget
Ennek az átalakítási folyamatnak az aktív részeseként a SEAT egy olyan, a görög kormány és a Volkswagen Csoport által vezetett projektben vesz részt, amely a görög sziget, Astypalaia mobilitását egy fenntartható, elektromos irányba mozdítja. A projekt keretében a SEAT tisztán elektromos rollerét kínálja, ezzel is népszerűsítve a tisztán elektromos mikromobilitási megoldásokat a szigeten.
Lucas Casasnovas hangsúlyozta, hogy a jövőben olyan városokat lát, amelyek „fenntarthatóbbak, hatékonyabbak, csendesebbek és ahol a multimodális mobilitás – amelyben helyet kapnak a különböző, mind magán, mind közösségi megoldások és termékek – létezik. Reméljük, hogy ez a görögországi projekt segít abban, hogy más városokban is hasonló programokat indíthassunk el. Ez az álmunk: hogy aktív részesei legyünk a nulla károsanyag kibocsátással működő, szén-dioxidtól mentesített városok és szigetek kialakításának.”
A 2021-ben megvalósuló projekt része a jelenlegi közösségi és magánközlekedés elektromos járművekkel való helyettesítése illetve a megfelelő infrastruktúra kiépítése ahhoz, hogy az elektromos mobilitás – megújuló energiával – valósággá válhasson a szigeten.
Smart City Expo: a SEAT évente megrendezett városi mobilitási eseménye
A 2018-as Smart City Expo rendezvényen mutatta be a SEAT történetének első olyan járművét, amely nem autó, hanem egy tisztán elektromos roller volt. A vállalat azóta is mindig részt vett a városi mobilitási trendekkel foglalkozó éves találkozón. A tavalyi évben a spanyol márka itt mutatta be első elektromos motorkerékpár tanulmányát illetve bejelentette egy olyan szervezeti egység létrehozását, amely termék és szolgáltatás szinten is kifejezetten a mikromobilitási stratégia kifejlesztését támogatja. Ilyen többek között a SEAT:CODE központtal közösen fejlesztett technológiai platform is.
A SEAT MÓ Barcelonában két elektromos rollerral, a SEAT MÓ eKickscooter 25 és 65 modellekkel illetve a SEAT MÓ eScooter 125 modellel és motorkerékpár megosztó szolgáltatással van jelen.
A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574.100 gépkocsiját értékesítette világszerte.
A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15.000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.
A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.
www.seat.hu